Co obniża cukier we krwi?


cukier_267422Jak naturalnie obniżyć cukier we krwi?

Jeżeli Twój lekarz powiedział Ci, że masz podwyższony cukier, to nie oznacza to cukrzycy, ale…..

Musisz zmienić swoje nawyki, głównie żywieniowe, bo to co jesz ma duży wpływ na poziom cukru we krwi.

O to Twoje trzy przykazania

Wskazane są:

  • pieczone lub gotowane chude mięso i tłuste ryby, warzywa w dowolnej postaci, surowe lub gotowane.

Zamiast śmietany do mizerii użyj jogurtu.

Uwaga! Stanowczo odrzuć słodycze, białą mąkę, słodkie soki i nektary oraz tłuszcze nasycone.

Należy też zrzucić nadwagę, bo to właśnie ona stanowi czynnik największego ryzyka zapadnięcia na cukrzycę. Nie można zapominać o ruchu. Może to być pływanie, taniec, jazda na rowerze, spacery lub ćwiczenia gimnastyczne.

Ważne, by gdy już zaczniesz, trwały minimum 30 minut.

Dodatkowo w walce ze zbyt wysokim poziomem cukru możesz skorzystać z dobroczynnych mocy natury…

Postaw na dietę

Błonnik – będzie twoim sprzymierzeńcem nie tylko wtedy, gdy chcesz się odchudzić.

Jego bardzo ważną zaletą jest to, że zmniejsza wchłanianie cukru z pokarmu. Znajdziesz go w owocach, warzywach, otrębach, a także ciemnym pieczywie i makaronach.

Jabłka – zjedzenie dwóch dziennie pomoże unormować poziom cukru we krwiobniżyć poziom cholesterolu oraz ciśnienie tętnicze krwi.

Fasola – jest zbudowana ze złożonych węglowodanów – nie powoduje nagłego wzrostu poziomu cukru po posiłku. Jej strąki obniżają poziom cukru we krwi.

Soja i orzeszki – według naukowców z uniwersytetu w Toronto, najniższy wzrost poziomu cukru we krwi powodują orzeszki ziemne i nasiona soi.

Tak wiec, jeżeli najdzie Cię ochota na przekąskę, sięgnij właśnie po nie.

Kozieradka – następny Twój sprzymierzeniec. Doprawiaj nią potrawy, bo zmniejsza ona wchłanianie cukru z przewodu pokarmowego.

To wyklucz z diety

Całkowicie zrezygnuj ze :

  • słodyczy, jogurtów owocowych oraz napoi z dodatkiem cukru (gazowane, soki).

Z diety usuń tłuste mięsa, wędliny, masło, tłustą śmietanę, mleko, sery  żółte i pleśniowe.

Zrezygnuj z jedzenia: bananów, winogron, suszonych i kandyzowanych owoców.

Powstrzymaj się od jedzenia warzyw, które są bogate w skrobię: 

  • bob, kukurydza, ziemniaki, groch.

Nie pij alkoholu.

Indeks glikemiczny

To lista produktów, które zostały uszeregowane ze względu na poziom glukozy we krwi po ich spożyciu.

Dla przykładu: indeks glikemiczny wynoszący 70 oznacza, że po zjedzeniu 50 g danego produktu poziom glukozy wzrośnie o 70%.

Uwaga! Im wyższa wartość IG danego produktu, tym wyższy poziom cukru we krwi po spożyciu tego produktu.

Spożycie węglowodanu o wysokim IG doprowadza do gwałtownego koku poziomu cukru we krwi, który wywołuje w odpowiedzi duży wyrzut insuliny. Poziom cukru szybko ulega obniżeniu i podobnie do wahadła, które znacznie wychyliło się w jedną stronę i musi to uczynić w przeciwną – poziom cukru nie spada do wartości wyjściowej, lecz znacznie niżej, źle już tolerowanej przez organizm.

Nazywa się to hipoglikemią.

Pod różnymi niemiłymi doznaniami – objawem hipoglikemii jest głód, a chęć jego zaspokojenia jest powodem niekontrolowanego podjadania.

Uwaga! Produkty o wysokim IG sprzyjają tyci w dwojaki sposób:

  • wywołują głód, a to sprzyja częstszemu jedzeniu i działają anabolicznie dzięki powodowaniu dużych skoków poziomu insuliny.

Spożywanie produktów o niskim IG powoduje powolny i niewielki wzrost wzrost poziomu cukru i co za tym idzie – niewielki wyrzut insuliny.

Uwaga! Przetwarzanie produktów żywnościowych (obróbka termiczna, czas obróbki termicznej) podwyższa ich indeks glikemiczny

ig

ig

Jakie owoce przy podwyższonym poziomie cukru we krwi?

Nie wszystkie owce są wskazane, bo mogą powodować nagły wzrost poziomu cukru we krwi. Oto zupełnie bezpieczne owoce dla diabetyków:

Arbuz: ten soczysty owoc znakomicie orzeźwia i nie podnosi poziomu cukru we krwi. 220 g arbuza stanowi równowartość 15 g węglowodanów. Jedynie sok z arbuza jest niewskazany dla diabetyków – stanowi skoncentrowane źródło węglowodanów.

Melon Kantalupa: całkowicie bezpieczny dla diabetyków – mała zawartość węglowodanów nie podniesie poziomu cukru.

Wiśnie: należy je jeść z umiarem, a nie zagrożą naszemu poziomowi cukru.

Awokado: mało popularny u nas owoc warto dodać do sałatki lub tosta. Jest ubogi w cukier.

Grejpfrut: można pozwolić sobie nawet na połówkę tego owocu, oczywiście bez cukru!

Truskawki: miseczka tych owoców zawiera tylko 15 g węglowodanów. Śmietankę lepiej zastąpić niskokalorycznym jogurtem.

Pomarańcza: mała pomarańcza urozmaici dietę i nie zaszkodzi diabetykom, ma wiele witaminy C i mało węglowodanów.

Brzoskwinia: można sobie pozwolić  na średniej wielkości brzoskwinię (ok. 179 g).

Papaja: dwa plastry papai będą doskonałym dodatkiem
do porannego muesli z jogurtem.

Zioła na obniżenie cukru we krwi

Przygotowanie naparu:

Łyżkę mieszanki przygotowanej z liści czarnej jagody, mniszka lekarskiego i korzenia pokrzywy zalej szklanką wody i gotuj 3-5 minut.

Dawkowanie: pij po 1/2 szklanki kilka razy dziennie przed jedzeniem.

Cukrzyca – choroba cywilizacyjna – dotyka coraz więcej osób, zarówno młodych, jak i starszych…

Miłego dnia ;)

About these ads

5 komentarzy do “Co obniża cukier we krwi?

  1. PRZY CUKRZYCY WAŻNYM JEST, ABY DOSTOSOWAĆ ODŻYWIANIE DO TABEL Z TZW. NISKIMI WĘGLOWODANAMI:
    Są to węglowodany, które po spożyciu podnoszą poziom cukru we krwi maksymalnie do 26% wzrostu, czyli nie nadwyrężają trzustki. Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych toksyn, energetyczne węglowodany wyłącznie nie przekraczające po spożyciu dozwolonej granicy; czyli 26% wzrostu. Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy.

    CHORUJĄC NA CUKRZYCĘ POWINNIŚMY ZATEM, REALIZOWAĆ DIETĘ:
    Wg tzw. NISKICH WĘGLOWODANÓW TJ. DO 26% WZROSTU, i nie chodzi bynajmniej o ilość czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki powodują we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki ww węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają jakości.

    TABELE; DOZWOLONE ORAZ ZAKAZANE DOPEŁNIAJĄ WŁAŚCIWEJ IDENTYFIKACJI PRAWD PRZYRODNICZYCH:
    Dostosowanie się do tabel zalecane i dozwolone pozwala w 2-3 dni ustabilizować poziom cukru we krwi i nie jest to trudne. (Max. 30 dni).

    PAMIĘTAJMY, ŻE POZIOM CUKRU WE KRWI NIE PODNOSI ANI POWIETRZE, ANI WODA MINERALNA, LECZ ZJADANE WĘGLOWODANY:
    Taki sposób odżywiania jest skuteczny i warto go zastosować od zaraz. Ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

    WAŻNE.
    GLUKOZA NATURALNA; TO RYŻ, WSZYSTKIE KASZE, OWOCE, WARZYWA:
    Logika myślenia, postęp i spokój. Także wypowiadanie słów, które mają merytoryczną wartość. Wskazane są produkty zalecane i dozwolone wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO TJ. IŻ PRODUKTU. *****

    GLUKOZA NIENATURALNA; TO MĄKA I CUKIER:
    Irracjonalne zachowania, częsta zmiana nastroju, nerwowość. Również wypowiadanie słów, które nic nie znaczą.

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s