Co na spalanie tłuszczu?


imagesNajlepsze spalacze tłuszczu

Zbędne kilogramy możesz zrzucić bez większego wysiłku. Wystarczy postawić na specjalne produkty i kurację zupą odchudzającą.

Na dobry początek dnia

Rano warto zadbać o to, by z organizmu zostały usunięte nagromadzone w nim toksyny oraz pobudzić przemianę materii.

Ocet jabłkowy: dwie łyżeczki połącz ze szklanką wody i wypij na czczo.

Tak przygotowany napój m.in. zwiększa wydzielanie soków trawiennych oraz pobudza pracę jelit.

Czarna kawa (bez cukru!): najlepiej wypić ją godzinę przed śniadaniem, bo kofeina doskonale pobudza trawienie.

Grejpfrut: zjedz połówkę przed posiłkiem, a związki zawarte w owocu (m.in. witamina C) wspomogą wątrobę i odtruwanie organizmu.

Jajko na miękko: żółtko zawiera m.in. lecytynę, a ona ułatwia rozkładanie tłuszczy.

Płatki owsiane: jedz je w postaci owsianki lub zalane wodą, bo są źródłem witamin z grupy B (usprawniają metabolizm), a także błonnika (to najlepszy wymiatacz niestrawionych resztek).

Mięta: pij napar z liści mięty pieprzowej (najlepsze są świeże), bo wspomaga to wydzielanie soku żołądkowego i żółci.

Na przekąskę

A oto produkty, które sprytnie oszukają głód..

Jabłka: dadzą Ci długie uczucie sytości (m.in. dzięki pektynom zawartym w skórce).

Truskawki, świeży ananas: bardzo pożywne, a poza  tym zawierają bromelinę, enzym przyspieszający przemianę materii i spalanie tłuszczy.

Migdały: już 7-8 sztuk zaspokoi Twój głód. Mają w sobie białko, witaminy E i C, które ograniczają gromadzenie tkanki tłuszczowej, a także wspomagające budowę mięśni.

Morele: wystarczą 3-4 świeże lub suszone, abyś się nasycił. Poza tym te owoce mają dużo polifenoli, które przyspieszają proces odchudzania.

Na zakończenie dnia..

A tak zachęcisz układ trawienny do regularnego wysiłku…

Ryby morskie: najlepsze są ugotowane na parze lub z grilla. To doskonałe źródło kwasów Omega-3, które wspomagają pracę jelit i zapobiegają odkładaniu się tłuszczu.

Brokuły: jedz je lekko zblanszowane. To bogate źródło kwasu foliowego, który pobudza wydzielanie soków trawiennych.

Zielone sałaty: możesz jeść w dowolnych ilosciach, najlepiej z kroplą oliwy. Dzięki zawartym w nich flawonoidom szybciej spalisz kalorię przyswojone w ciągu dnia.

Soczewica: bogata w białko, a do jego strawienia potrzeba dużo energii..

Chudy twaróg: zawiera np. wapń, który przyspiesza rozkład związków tłuszczowych.

To pomaga schudnąć

Produkty pełnoziarniste

Pieczywo i makarony, bo zawierają węglowodany złożone, a ich spalanie pochłania dużo energii, która organizm czerpie z zapasów.

Kasze

To bogate źródło błonnika, a on utrudnia przyswajanie tłuszczu z innych pokarmów.

Uwaga! Regularnie spożywane skutecznie zapobiegają efektowi jo-jo.

Kapusty (świeża, kiszona, pekińska, brukselka)

Mnóstwo witamin i minerałów, które zmuszają przewód pokarmowy do intensywniejszej pracy i szybszej przemiany materii.

Jogurt naturalny, kefir, maślanka

Fermentowane napoje mleczne są źródłem m.in. kwasu linolowego CLA. To substancja pobudzająca organizm do uwalniania większej ilości energii.

Najlepiej codziennie wypijaj 2 szklanki takich napojów.

Czerwone wino

W jego skład wchodzi mi.n. resweratrol, a on aktywizuje do pracy geny, które odpowiadają za procesy spalania tłuszczu. Zapobiegają też powstawaniu nowych komórek tłuszczowych.

Dietetycy zalecają wypicie małego kieliszka czerwonego wytrawnego wina zwłaszcza po obfitym posiłku.

Cykoria

Zawiera dużo substancji gorzkich, które stymulują spalanie tłuszczy, a także skutecznie ograniczają jego wchłanianie. Jest bardzo sycąca, a przy tym ma mało kalorii.

Zielona i czerwona herbata

Dla każdego kto dba o linie. Zawarte w liściach składniki skutecznie blokują wchłanianie tłuszczu i dlatego warto je pić po każdym posiłku.

Poza tym te herbaty pomagają usunąć toksyny z organizmu oraz hamują apetyt.

Zioła i przyprawy

  • mniszek lekarski reguluję pracę trzustki, wątroby i pęcherzyka żółciowego, czyli organów, które są odpowiedzialne za gospodarkę tłuszczową w organizmie;
  • chilli zawiera kapsaicynę, która zmniejsza apetyt oraz pobudza organizm do wydzielania ciepła i zużycia większej porcji energii;
  • pieprz kajeński usprawnia proces utleniania się tłuszczu, dzięki któremu nie odkłada się on w tkankach;
  • cynamon pomaga w spalaniu cukrów, przez co nie są one zamieniane w tkankę tłuszczową;
  • czosnek zawiera związki siarkowe, które wspomagają metabolizm i sprzyjają zachowaniu szczupłej sylwetki;
  • imbir reguluje poziom glukozy we krwi, a także daje uczuci sytości, pomaga zlikwidować wzdęcia i znacznie ułatwia usuwanie toksyn z organizmu.

Uwaga! Wodę, soki itp. pij pól godziny przed lub po posiłkach (a nie w ich trakcie), bo napoje osłabiają działanie kwasów trawiennych.

Zupa odchudzająca

Wielowarzywna zupa na kurczaku, zasyci Twój głód, podobnie jak słynna zupa kapuściana, ale ta dodatkowo zawiera aż 7 produktów uważanych za skutecznych spalaczy tłuszczów.

Składniki: 1 duża pierś kurczaka | 2 średnie marchewki | 1/2 szklanki białej fasoli | 2 łodygi selera naciowego | 1/4 małego selera | 3 średnie pomidory | mała cebulka | 2 ząbki czosnku | 2 łyżki oliwy z oliwek

Przyprawy: sól | pieprz kajeński | oregano | estragon | tymianek | listek laurowy

Przygotowanie: fasole namocz dzień wcześniej. Marchew, cebulkę i seler obierz, umyj, pokrój w kostkę. Obetnij końce łodyg selera naciowego, zdejmij wierzchnie włókna, pokrój w kostkę.

Mięso umyj, wytnij tłuste części.

Kurczaka, rozdrobnione warzywa i fasolę włóż do garnka, zalej wodą, dodaj sól i zioła (bez czosnku) i gotuj do miękkości na średnim ogniu.

Pomidory sparz wrzątkiem, zdejmij skórkę. Gdy warzywa i mięso będą miękkie, dodaj pomidory i gotuj dalej na wolnym ogniu.

Na patelni rozgrzej oliwę, wyciśnij czosnek, podsmaż i dodaj do zupy. Dopraw.

Zasady spożywania zupy odchudzającej

Dieta powinna trwać 7 dni (każdego dnia jedz 5 posiłków). Zupę zjedz 3 razy dziennie: na dowolny posiłek i dowolną porcję.

Dwa pozostałe posiłki skomponuj z produktów – spalaczy tłuszczu, które zostały opisane powyżej.

Przerwy pomiędzy posiłkami powinny trwać nie więcej niż 3 godziny, bo to zmusi twój układ trawienny do stałej pracy.

Wypijaj 2,5-3 litry niegazowanej wody średniozmineralizowanej dziennie.

Pogromcy kalorii

Seler naciowy zawiera witaminy, które wspomagają przemianę materii: C (więcej niż cytrusy), B kompleks wraz z kwasem foliowym, a także PP.

To także bogate źródło cynku i magnezu, które zmniejszają łaknienie.

Seler – oprócz witamin zawiera też błonnik. Oczyszcza organizm, wspomaga produkcje zółci, a jednocześnie zapobiega jej magazynowaniu. Ułatwia trawienie oraz likwiduje zaparcia .

Marchew to bogate źródło beta-karotenu. To związek o właściwościach przeciwutleniających, który pomaga usuwać toksyny z organizmu.

Uwaga! Oczyszczony i odtruty układ trawienny będzie pracował o wiele sprawniej.

Dodatkowo marchew zawiera mniej kalorii niż jest potrzebne do jej strawienia.

Fasola – to naturalny reduktor tłuszczu, hamuje przyswajanie skrobi, dzięki czemu cześć węglowodanów jest wydalana i nie zostaje zamieniona w tłuszcz.

Zawiera też dużą ilość protein, wiec do jej strawienia organizm używa bardzo dużo  energii.

Pomidory – bogate źródło błonnika, witaminy C, potasu (usuwa nadmiar wody z organizmu) oraz likopenu, czyli przeciwutleniacza, który zapobiega powstawaniu miażdżycy i chorób nowotworowych. Likopen nie zostaje zniszczony w wysokiej temperaturze – pomidory duszone, gotowane nie tacą swoich właściwości.

Kurczak – w chudym mięsie drobiowym znajduje się L-karnityna, która wspomaga spalanie tłuszczu.

Uwaga! Aby jej działanie było skuteczne, powinna być serwowana razem z witaminą C, a te zawierają dodane do zupy warzywa.

Oliwa z oliwek – źródło kwasów Omega-3. Zapobiega odkładaniu się tłuszczu w organizmie, a także powstawaniu chorób krążenia, wzmacnia układ odpornościowy, nerwowy i obniża poziom złego cholesterolu.

Zamiast oliwy z oliwek możesz użyć oleju lnianego, który jest bogatszy w kwas linolowy. Rozbija on komórki tłuszczowe i zamienia je w energię.

Czy jesteś gotowy, aby chudnąć z radością?

Ostropest witalny Czas na zmianę Twojego błędnego oprogramowania ;)»

Powodzenia :)

 

About these ads

2 komentarze do “Co na spalanie tłuszczu?

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s