Co jest dobre na zaparcia?


Causes-of-constipationJak zwalczyć zaparcia oraz zatwardzenie?

Zaparcie (zatwardzanie) tym mianem określa się potocznie problemy z naturalnym wypróżnieniem treści jelitowej, a tym samym oczyszczenie ich z niestrawionych resztek jedzenia oraz toksyn z organizmu.

Jeżeli jesteś osobą zdrową, to zapewne nie masz problemów z zaparciami – a wynika to nie tylko ze zdrowego trybu życia, ale przede wszystkim ze zróżnicowanej diety, a także aktywności fizycznej.

Co może być przyczyną zaparcia i zatwardzenia?

Przede wszystkim:

  • nieodpowiednia dieta, która jest uboga w błonnik, który pozwala na regulację pracy jelit, a także utrzymuje stałą florę bakteryjną, która pozwala na ich harmonijne działanie.

Błonnik znajduje się zarówno w produktach naturalnych (rośliny strączkowe, suszone jabłka i śliwki, owoce i warzywa), jak również w suplementach diety, które są dostępne w aptekach bez recepty.

  • stres, a to dlatego, że sytuacje stresowe zaburzają naturalny, dzienny tryb organizmu – a on ma wpływ nie tylko na nasze dobre samopoczucie, ale też na prawidłowy cykl wypróżnień;
  • zatrucia pokarmowe, bo niektóre substancje skutecznie hamują prawidłowe trawienie, a co za tym idzie, także prawidłową pracę jelit;
  • niektóre leki, bo ich przyjmowanie może dodatkowo obciążać wątrobę, a co za tym idzie – utrudniać proces trawienny.

Skuteczne metody na pozbycie się zaparcia

Do wyboru masz wiele domowych metod walki z zaparciem i zatwardzeniem, a do jednych z najpopularniejszych należy spożywanie suszonych owoców (np. śliwek, jabłek, czy też moreli).

Do tego dochodzą także świeże owoce – np. śliwki są jednym z najbogatszych źródeł błonnika.

Napar z siemienia lnianego posiada wiele lecytyny, a ona nie tylko korzystnie wpływa na pracę jelit, ale także na obniżenie ciśnienia krwi i pomaga uniknąć skrzepów.

Dietę należy również wzbogacić o kaszę, która zawiera cenny błonnik oraz celulozę. Innym skutecznym sposobem w walce z zaparciami są napary i herbaty ziołowe, które są dostępne w aptekach bez recepty.

Działają one przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie, a także przeciwbólowo (rumianek, mięta, koper włoski). Podczas leczenia zaparć powinny być stosowane każdego dnia.

Błonnik Witalny

To suplement diety, który został opracowany specjalnie z myślą o osobach, które są świadome niedoboru błonnika w swojej diecie lub zauważyły efekty diety ubogiej w ten składnik.

Szczególnie chodzi tutaj właśnie o zaparcia, ale także o podwyższony poziom cholesterolu i glukozy we krwi. Można go także używać, jako suplement diety podczas diet odchudzających, ale także profilaktycznie, bo zmniejsza on ryzyko zachorowań na niektóre choroby cywilizacyjne (miażdżycę, cukrzycę, otyłość).

Pasjonaci zdrowego stylu życia polecają właśnie Błonnik Witalny , jako produkt doskonale oczyszczający organizm z zalegających w nim toksyn, a biorąc pod uwagę duże zanieczyszczenie środowiska oraz żywności, jest to szczególnie istotne wskazanie do jego stosowania.

Jak stosować Błonnik Witalny?

Może być on traktowany jako uniwersalny dodatek do żywności, bo w smaku przypomina składnik muesli czy płatków śniadaniowych. Znakomicie nadaje się do koktajli, deserów, czy też własnoręcznie wypieczonego pieczywa.

Jednak najlepiej sprawdza się po zalaniu go wodą.

Przygotowanie: trzy łyżki Błonnika Witalnego zalać szklanką przegotowanej letniej wody lub wody mineralnej i odczekać, aż ziarna spęcznieją i wchłoną cześć wody.

Po upływie 5 minut roztwór będzie już gotowy do spożycia.

Błonnik nie w gorącej wodzie kąpany

Uwaga! Z błonnikiem nie możesz postępować na “Hop-siup” i jeżeli chcesz zwiększyć ilość tego składnika w swojej diecie, to zacznij od małych dawek, niech organizm i Twój przewód pokarmowy stopniowo się przyzwyczaja. W przeciwnym razie mogą pojawić się wzdęcia, bóle brzucha, które po zredukowaniu dawki ustąpią całkowicie.

Trzeba dużo pić

Zwiększasz ilość błonnika w diecie? – Pij też więcej wody.

Sięgaj częściej po soki, wodę mineralną, herbaty owocowe i ziołowe.

Przeciwwskazania do stosowania Błonnika Witalnego

Nie jest on dla każdego.

Zbyt wysoka ilość włókna pokarmowego może niekorzystnie wpływać na osoby, które cierpią na choroby zapalne w obrębie przewodu pokarmowego, a w szczególności ze strony żołądka.

Ponadto błonnik powinien być ograniczony u osób, które są wyniszczone, w podeszłym wieku, są w okresie rekonwalescencji, mają niedowagę i u dzieci.

Błonnik witalnyCzy będziesz następnym dowodem skuteczności Błonnika Witalnego?»

About these ads

Jedna uwaga do wpisu “Co jest dobre na zaparcia?

  1. Pingback: Domowe sposobu na świąteczne dolegliwości | Ostropest plamisty - jak wyleczyć wątrobę?

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

WordPress.com Logo

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Twitter picture

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s