Naturalne metody na zaparcia


zaparciaCo pomaga na zaparcia?

Problemy z zaparciem to znak, że w diecie brakuje błonnika. A że zbliżają się święta, to warto wiedzieć, że tradycyjny, świąteczny jadłospis jest w niego dość ubogi.

Jakie produkty należy wprowadzić do swojego menu?

Przed wszystkim warzywa i owoce, które są bogatym źródłem błonnika. Marchew, kalarepa, jabłka i gruszki jedzone na surowe zawierają go więcej, niż poddane obróbce termicznej (np. gotowane lub pieczone).

Na świąteczny stole powinno się więc znaleźć miejsce dla świeżych przysmaków. Warto je wcześniej pokroić, bo będzie się po nie wygodniej sięgać.

Świeżo wyciskane soki to także bogate źródło błonnika. Dlatego przygotuj je w wolnej chwili dla siebie i dla całej swojej rodziny.

Otręby i ocet jabłkowy na przeczyszczenie

Otręby, a szczególnie te pszenne sprawdzają się doskonale nawet przy chronicznych zaparciach.

Zaleca się spożycie jednej łyżeczki dziennie. Możesz je dodać do sałatki, a nawet posypać nimi śledzia…

Mikstura lecznicza z octem jabłkowym

Przygotowanie: wymieszaj 1/3 szklanki niegazowanej wody mineralnej z 1/2 szklanki naturalnego soku jabłkowego. Dodaj następnie łyżkę stołową octu jabłkowego oraz łyżeczkę miodu naturalnego. Dopraw szczypta cynamonu.

Wypij miksturę małymi łykami.

Uwaga! Napój pomaga także w pozbyciu się zbędnych kilogramów.

A co na wzdęcia?

Mieszanka ziołowa z anyżem

Przygotowanie: wymieszaj ze sobą po łyżeczce nasion anyżu i suszonych kwiatów rumianku oraz po pół łyżeczki liści mięty i korzeni kozłka lekarskiego. Mieszankę zalewasz 2 szklankami wrzącej wody i gotujesz ok. 10 minut. Odcedź.

Dawkowanie: pij 1-3 razy dziennie po szklance.

Mniszek na wspomaganie wątroby

Przygotowanie: Łyżkę suszonych korzeni lub kwiatów mniszka zalewasz dwiema szklankami letniej wody i gotujesz ok. 20 minut. Odcedź.

Dawkowanie: stosuj 2 razy dziennie po szklance regenerującego wątrobę ziołowego odwaru.

Błonnik witalnyZa tydzień od dziś będziesz mógł odetchnąć z ulgą: „Uff, moje zaparcia wreszcie odeszły!”»

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s