Dieta wątrobowa potrawy cz.2


Przepisy diety wątrobowej

b_1280000997046Zapiekanka z łososiem i szpinakiem

Składniki dla 4 osób: 80 dag filetów z łososia | 60 dag świeżego lub mrożonego szpinaku | 60 dag makaronu typu wstążki | setek topiony niskotłuszczowy (150 g) | 0,2 l mleka 1,5% | 10 dag masła | 2 ząbki czosnku | 0,6 l bulionu warzywnego | imbir | sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Makaron ugotuj w osolonej wodzie, według przepisu na opakowaniu.

Umyj filety z łososia, osusz i pokrój w kawałki. Do gorącego bulionu włóż rybę i gotuj ją na małym ogniu około 3 minut. Odcedź.

Rozdrobnij szpinak (mrożony wcześniej rozmrozić) i duś na małym ogniu, na niewielkiej ilości masła, cały czas mieszając.

Obierz czosnek, umyj i przeciśnij przez praskę. Dodaj do szpinaku. Dopraw solą i pieprzem oraz imbirem.

Około 50 g serka topionego pokrój na kawałki i dodaj do szpinaku. Całość wymieszaj. Resztę sera również pokrój. W rondelku roztapiasz resztę masła i dodajesz serek. Mieszasz tak długo, aż ser się rozpuści. Ciągle mieszając dodajesz mleko i gotujesz tak długo, aż powstanie jednolita masa.

Dno żaroodpornego naczynia posmaruj kilkoma łyżkami sosu i następnie włóż makaron, potem szpinak i kawałki łososia. Potrawę zalej resztą sosu.

Zapiekankę piecz przez około 20 minut w temperaturze 180 st. C.

Pieczona makrela

Składniki dla 4 osób: 4 makrele | 2 łyżki masła | 1 łyżka bułki tartej | sok z połowy cytryny | 2 łyżki posiekanej natki pietruszki | gałka muszkatołowa | pieprz ziołowy i czarny | sól

Sposób przygotowania:

Makrele oczyść i opłucz. Następnie je filetujesz.

Rybę posyp solą i gałką muszkatołową z obu stron.

Ocieplasz masło i mieszasz je z natką pietruszki i bułką tartą. Dopraw sola i pieprzem.

Powstałą masą posmaruj rybę.

Makrele skrop z wierzchu sokiem z cytryny i oprósz solą oraz pieprzem ziołowym.

Folię aluminiową posmaruj olejem i zawiń w nią rybę (każdą osobno).

Makrele pieczesz w piekarniku nagrzanym do 200 st. C przez 20-25 minut.

Ziemniaki nadziewane twarogiem

Składniki dla 4 osób: 4 ziemniaki | 10 dag chudego twarogu | 0,25 l mleka 1,5% | łyżka mąki pszennej | łyżka oleju | łyżka natki pietruszki | sól

Sposób przygotowania:

Umyj dokładnie ziemniaki i odetnij z nich czubki. Wydrąż z nich środki.

Środki pokrój w małą kostkę.

Ziemniaki wrzuć na osolony wrzątek i gotuj przez 10-15 minut.

Miąższ ziemniaków pokrojony w kostkę również ugotuj, w osobnym garnku, w lekko osolonej wodzie i następnie utrzyj z nich puree.

Twaróg przetrzyj przez sito i wymieszaj z 4 łyżkami mleka. Dodaj puree ziemniaczane, natkę pietruszki i dopraw solą. Wszystko dokładnie wymieszaj.

Powstałą masą napełnij ziemniaki i przykryj je odciętymi wcześniej czubkami.

Mąkę rozetrzyj z olejem. Zagotuj resztę mleka i dodaj do niego masę mączno-olejową. Całość gotuj przez chwilę, cały czas mieszając.

Ziemniaki umieść w naczyniu żaroodpornym, zalej sosem i zapiekaj przez 10-15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 st. C.

Spaghetti z sosem pomidorowym

Składniki dla 2 osób: 4-5 pomidorów | 30 dag makaronu typu spaghetti | ząbek czosnku | 1 łyżeczka startego parmezanu | 2 łyżki oliwy z oliwek | chilli | bazylia | sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Sparz wrzątkiem pomidory i obierz ze skórek. Pokrój je w drobną kostkę.

Umyty czosnek, obierz i wrzuć go na patelnię z rozgrzaną oliwą. Dodaj pomidory. Gdy czosnek się zarumieni, to go wyrzuć, a pomidory smaż, aż do uzyskania konsystencji sosu, około 15 minut.

Po koło 5 minutach smażenia dodaj chilli, sól i pieprz.

Ugotuj makaron na wodzie, według przepisu na opakowaniu.

Na ugotowanym makaronie kładziesz sos pomidorowy i posypujesz go parmezanem oraz bazylią.

Ryżowe klopsy

Składniki dla 4 osób: 3 szklanki ryżu | 3 łyżki mąki | łyżka otrąb pszennych | 3 łyżki sosu sojowego | 4 łyżki oleju | 2 łyżki nasion słonecznika | 2 ząbki czosnku | 3 łyżki posiekanej natki pietruszki | imbir | kolendra | sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Ugotuj ryż w osolonej wodzie, aż będzie miękki.

Obrany czosnek, umyj i przeciśnij przez praskę.

Ryż wymieszaj z czosnkiem, nasionami słonecznika oraz natką pietruszki. Miksujesz mikserem lub blenderem.

Dodaj sos sojowy i przypraw imbirem, kolendrą, solą oraz pieprzem. Mieszaj tak długo, aż powstanie jednolita masa.

Z masy uformuj niewielkie kulki, spłaszcz je lekko i obtocz w mące połączonej z otrębami.

Smaż klopsy z obu stron na gorącym oleju.

Sałatka z tuńczykiem

Składniki dla 3-4 osób: puszka tuńczyka w oleju | puszka zielonego groszku | puszka kukurydzy | szklanka ryżu | 2 jajka | 2 ogórki kiszone | pomidor | cebula | 3 łyżki jogurtu | bazylia | sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Ugotuj ryż w osolonej wodzie, według przepisu na opakowaniu. Jajka ugotuj na twardo.

Groszek i kukurydze odsącz z zalewy i wymieszaj w misce. Dodaj odsączonego z oleju tuńczyka z puszki orz ugotowany ryż.

Umyj pomidora i ogórki, obierz i pokrój w kostkę.

Obierz, umyj i drobno posiekaj cebulę.

Jajka obierz i pokrój w kostkę.

Wszystko dodaj do kukurydzy, groszku, ryżu oraz tuńczyka.

Wymieszaj.

Sałatkę przypraw solą, pieprzem i bazylią.

Dodaj jogurt i jeszcze raz wszystko wymieszaj.

Sałatka ze świeżych warzyw z fetą

Składniki dla 3-4 osób: czerwona papryka | zielona papryka | 2 pomidory | główka karbowanej sałaty | pół puszki kukurydzy | średni ogórek świeży | 20 dag sera typu feta light | łyżka soku z cytryny | łyżeczka suszonej bazylii | łyżeczka ziół prowansalskich | łyżeczka koperku | sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Umyj i osusz sałatę. Porwij na kawałki.

Umyte papryki, po usunięciu gniazd nasiennych, pokrój w paseczki.

Obierz ogórka i pokrój w półplasterki.

Umyte pomidory, pokrój w ósemki.

Wymieszaj warzywa i dodaj opłukaną kukurydzę.

Skrop surówkę sokiem z cytryny.

Dodaj przyprawy przyprawy i całość wymieszaj.

Pokrój ser feta w kostkę i delikatnie dodaj do warzyw.

Omlet z konfiturą

Składniki dla 2 osób: 4 jajka | 4 łyżki mąki | 2 łyżki mleka | łyżka cukru | masło | konfitura truskawkowa lub wiśniowa

Sposób przygotowania:

Rozbij jajka i oddziel żółtka od białek.

Białka ubij na sztywna pianę.

Pod koniec ubijania dodaj do białek cukier. Żółtka wymieszaj z mlekiem. Wymieszaj delikatnie żółtka z pianą z białek oraz mąką.

Rozgrzej na patelni masło i wlej ostrożne połowę masy. Omlet smaż na małym ogniu tak długo, aż  spód się zrumieni, a następnie przewróć go delikatnie na druga stronę i smaż jeszcze przez kilka minut.

W taki sam sposób przygotuj drugi omlet z reszty masy.

Omlet ozdabiasz konfiturą

Ptasie mleczko

Składniki dla 4 osób: 20 dag chudego serka homogenizowanego | 20 dag kefiru | 20 g jogurtu naturalnego | 30 g żelatyny do deserów i mięs | brzoskwinia | cukier

Sposób przygotowania:

Miksujesz serek homogenizowany, kefir i jogurt.

W około 100 ml wody rozpuść żelatynę i dodaj trochę cukru.

Żelatynę mieszasz chwilę, a gdy zacznie gęstnieć, przelej ją do miksera i wymieszaj z pozostałymi składnikami.

Uzyskaną masę odstaw na kilka minut do lodówki.

Umytą brzoskwinie, obierz ze skórki i pokrój w drobna kostkę.

Gdy masa zacznie gęstnieć, dodaj do niej brzoskwinie i całość delikatnie wymieszaj.

Masę przelej do prostokątnego pojemnika i wstaw na kilka godzin do lodówki.

Produkty dozwolone i zabronione w chorobach wątroby

co jeść a co nie jeść

Miałem zniszczoną wątrobę, a teraz… Pewien znany dietetyk zmieszał 2 składniki, które odnawiają wątrobę w niecałe 30 dni…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s