Dobry i zły cholesterol


Jak obniżyć poziom złego cholesterolu LDL i podwyższyć poziom dobrego cholesterolu HDL?

hdldlObniżenie złego cholesterolu LDL

Najlepsze do tego są otręby owsiane.

Następnie owsianka oraz suszona fasola, w tym duszona fasola z puszki.

Znakomita jest soja (zarówno dla dorosłych i dzieci z genetycznie uwarunkowanym, wrodzonym wysokim poziomem cholesterolu).

Poziom cholesterolu we krwi także obniża grejpfrut, ale uwaga – jego cząstki i błonka, a nie sok, oprócz tego świeże pomarańcze, jabłka, jogurt, chude mleko, marchew, czosnek, cebula, jęczmień, imbir, oberżyny, karczochy, niedojrzałe banany, plantany, grzyby shiitake, oliwa.

Uwaga! Mięso zwierzęce trzeba zastąpić rybami i owocami morza. Należy też jeść owoce bogate w pektyny (w tym truskawki i banany).

Podwyższenie poziomu dobrego cholesterolu HDL

Tutaj najlepsza będzie surowa cebula – co najmniej 1/2 średniej cebuli dziennie.

Oliwa z oliwek powinna zastąpić inne tłuszcze roślinne oraz nasycone kwasy tłuszczowe (tłuszcze zwierzęce). Napoje alkoholowe (wino, piwo, wysokoprocentowe alkohole) w umiarkowanej ilości (1-2 drinki dziennie) też podnoszą poziom dobrego cholesterolu HDL.

Uwaga: należy ogólnie zmniejszyć spożycie tłuszczów, a już szczególnie nasyconych kwasów tłuszczowych pochodzenia zwierzęcego oraz oleju kokosowego i palmowego, bo wzmocni to skuteczność działania wymienionych wyżej naturalnych środków przeciwcholesterolowych.

Co zwalcza cholesterol?

cholesterol

Błonnik witalnyTriumf Matki Natury nad wysokim cholesterolem»

Reklamy

2 myśli na temat “Dobry i zły cholesterol

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s