Co jeść w pracy?


co jeśćDieta w pracy

Jeśli idąc do pracy, po drodze kupujesz np. drożdżówki lub batony, które potem zjadasz bez odrywania się od swoich obowiązków, albo co gorsza głodujesz do wieczora, to koniecznie musisz zmienić te niezdrowe nawyki.

Oszukiwanie głodu w ciągu dnia bogatym w węglowodany białym pieczywem oraz słodyczami, a także mała ilość zjadanych posiłków to główne przyczyny nadwagi osób pracujących.

Produkty, które są bogate w węglowodany powodują wzrost apetytu i potem sięga się po kolejne bogate w cukier produkty, aby go zaspokoić.

Białe pieczywo, a także słodycze poza węglowodanami właściwie nie zawierają wartościowych składników odżywczych, a że są one nam niezbędne, to organizm wieczorem domaga się solidnej porcji mięsa, owoców i w konsekwencji się objadamy.

Ogromna ilość kalorii dostarczona w ten sposób nie jest spalana, lecz zamienia się w tłuszcz.

Natomiast zbyt długie przerwy między posiłkami powodują spowolnienie metabolizmu.

Dwa posiłki w pracy

Nadwagi można skutecznie się pozbyć, gdy dzienna racja pokarmowa nie będzie zbyt duża, za to pełnowartościowa.

Uwaga! W sumie trzeba dostarczać 1200-1500 kcal, bo przy zbyt restrykcyjnej diecie nie można intensywnie pracować.

Jeśli spędzasz w pracy 8 godziny, to w tym czasie zjedz dwa posiłki w odstępie 3-4 godzin. Jednym z nich może być owoc i mały jogurt bez cukru lub kanapka (np. z jajkiem),a  drugim – sałatka (z dodatkiem mięsa lub sera).

Ważne śniadanie

Koniecznie musisz je jeść, a po pracy zasiadaj do stołu jeszcze dwa razy. Każdy posiłek staraj się komponować głównie z tych produktów:

  • sałata, cykoria, pomidory, morele, brzoskwinie, bakłażan, papryka, kapusta, kalafior, brokuł, cebula, czosnek, marchew, fasola, soczewica, soja, jabłka i gruszka, grejpfrut, kiełki, orzechy, pestki dyni, śliwki, truskawki, awokado, jagody, soki bez cukru, razowe pieczywo makaron al dente.

Po zjedzeniu tych produktów cukier we krwi utrzymuje się na prawidłowym poziomie i dlatego trzustka wytworzy mało insuliny, a Ty nie będziesz czuć wilczego głodu.

Niektóre posiłki uzupełniaj chudym mięsem lub nabiałem.

Natomiast tych produktów jedz niewiele, bo tuczą:

  • bagietka, biały ryż, kabaczek, poping amarantusowy, bób gotowany, marchew gotowana, buraki gotowane, pure e ziemniaczane, biała mąka, pasternak, kukurydza, po-corn, musli z suszonymi owocami, mleko ryżowe, rzepa gotowana, brukiew gotowana, seler gotowany (korzeń), chleb z białej mąki, mąka ziemniaczana, maka ryżowa, ziemniaki pieczone, sok winogronowy, spaghetti ugotowane na miękko, banany, kasz manna,melon, miód, mleko tłuste, morele z puszki, cukier brązowy, bułki, chipsy, chleb ryżowy, cukier biały, daktyle suszone, kasza jęczmienna , chleb żytni z białej mąki, bułka pszenna, drobny makaron, ravioli, risotto, rogaliki drożdżowe, sucharki, ziemniaki.

Zjedzenie większej porcji tych produktów jest powodem gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi i wtedy trzustka wydziela dużo insuliny, aby go zbić, a wtedy znów chce się jeść.

Przykładowy jadłospis I

jadłospis

Przykładowy jadłospis II

jadłospis

Przykładowy jadłospis III

jadłospis

Błonnik witalnyEliksir młodości odkryty ZOBACZ»

Miłego dnia 🙂

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s