Dieta herbaciana


filiżankę-herbaty-materiału-wektor_15-7633Skuteczna dieta herbaciana

Jest to dieta, które reguluje przemianę materii, zmniejsza apetyt, przyspiesza spadek wagi. To idealna propozycja dla osób, które chciałyby chudnąc powoli, ale systematycznie…

Dlaczego herbata odchudza?

Herbata zawiera trzy składniki przyspieszające utratę wagi:

  • kofeinę, która przyspiesza wiele procesów zachodzących w naszym organizmie, w tym m.in. wspomaga spalanie komórek tłuszczowych;
  • L-teaninę, która ogranicza szkodliwe działanie kofeiny, zmniejsza apetyt oraz spowalnia odkładanie się tłuszczu;
  • EGCG, przeciwutleniacz, który dodatkowo przyspiesza trawienie i ogranicza przyswajanie tłuszczu.

4 zasady diety herbacianej

1. Herbatę pij przez cały dzień.

Do posiłków i między nimi.

Uwaga! Nie dodawaj do niej cukru.

Może to być herbata zielona, biała, czarna i ulung oraz herbaty aromatyzowane (np. karmelowa, migdałowa). Listki możesz dosypywać do potraw.

2. Jedz 3 główne posiłki w ciągu dnia.

Każda porcja powinna zmieścić się na małym talerzu. Połowę porcji powinny stanowić zdrowe węglowodany, 1/4 białko, 1/4 zielone lub czerwone warzywa, z dodatkiem oliwy z oliwek lub innego oleju.

3. Jedz zdrowe przekąski.

Możesz to zrobić 2 razy dziennie. Staraj się zawsze łączyć ze sobą węglowodany (np. jabłko) i białka (np. jogurt), bo wtedy spalisz więcej tłuszczu, niż gdybyś zjadł je oddzielnie.

4. Unikaj tłustych mięs i gotowych dań.

Należy też zrezygnować ze smażonych i duszonych w sosie potraw, słodyczy, tłustych, solonych przegryzek, a także słodkich napojów.

Co trzeba i powinno się jeść?

Jedz:

  • węglowodany (warzywa zielone, warzywa strączkowe, cebulę, paprykę, pomidory, ziemniaki, marchew, pieczarki, owoce, produkty pełnoziarniste – pieczywo, płatki makaron, brązowy ryż, suszone owoce, ale uważaj, bo są dość kaloryczne);
  • białka (chudy nabiał – mleko, jogurty, sery, jaja, ryby morskie oraz owoce morza, pstrąg i inne chude ryby słodkowodne, wędlina drobiowa, chuda wieprzowina, wołowina, cielęcina, drób bez skóry);
  • tłuszcze (oliwa z oliwek i inne olej roślinne, zwłaszcza rzepakowy i lniany, awokado, orzechy).

Herbata biała

To herbata królów. Najszlachetniejszy i najmniej przetworzony oraz najdroższy rodzaj herbaty. Nazwa tej herbaty pochodzi od białych delikatnych włosków, które pokrywają młodziutkie liście i pączki, z których powstaje.

Listki i pączki zrywa się, a następnie suszy. Nie poddaje się ich żadnym innym procesom. Herbata biała zawiera najmniej kofeiny. Ma delikatny, słodkawy smak. Ceni się ją za jej odświeżające właściwości oraz znaczną zawartość przeciwutleniaczy.

Herbata zielona

Istniej kilkanaście tysięcy odmian tej herbaty!

Prawie każda plantacja herbaty w Chinach ma jej własny rodzaj. Wytwarza się ją podobnie jak herbatę białą, jednak liście poddawane są obróbce cieplnej, żeby zatrzymać fermentację.

Zielona herbata ma lekko trawiasty, gorzkawy posmak, doskonale odświeża i pobudza, spowalnia procesy starzenia. Zawiera fluor, który wzmacnia zęby.

Herbata ulung

To szampan wśród herbat. Powstaje z całych liści, które przechodzą bardzo krótki okres fermentacji. Napar tej herbaty zachowuje skład podobny do białej i zielonej, natomiast w smaku przypomina herbatę czarną – nie zawiera goryczki i ma delikatny aromat.

Ulung ma dość niski poziom kofeiny i dlatego świetnie relaksuje, ale nie usypia. Ponadto wzmacnia odporność i ma działanie lekko przeciwbakteryjne.

Herbata czarna

Ze wszystkich gatunków ta herbata fermentuje najdłużej i z tego właśnie powodu jej liście są prawie czarne. Napar ma czerwony kolor i intensywny aromat.

Niektóre gatunki herbaty (np. yunan) mają lekko dymny posmak i zapach.

Ta herbata ma najwięcej kofeiny (jednak połowę mniej niż kawa) i dlatego działa pobudzająco i odświeżająco. Ponadto hamuje rozwój chorobotwórczych bakterii w przewodzie pokarmowym.

Jak parzyć herbatę?

Uzyskanie idealnego naparu, który będzie miał odchudzające właściwości, doskonały smak i głęboki aromat, nie jest trudne:

  • świeża woda – możesz użyć dobrej jakości zimnej wody z kranu, np. filtrowanej lub wody butelkowanej.

Za każdym razem wlewaj do czajnika nową porcję i nie gotuj kilka razy tej samej wody, bo wtedy napar będzie niesmaczny.

Przygotowanie dzbanka: doskonale nada się dzbanek ceramiczny, szklany, porcelanowy, ze stali szlachetnej lub żeliwny. Możesz użyć też metalowych koszyczków do zaparzenia, ale zdaniem smakoszów, tak przygotowana herbata nie osiąga pełnego aromatu, bo listki nie mają dość miejsca, by się rozwinąć. Dzbanek przed wsypaniem herbaty należy podgrzać. Wlewasz do niego trochę wrzącej wody, poruszasz, by oblał ścianki, zostawiasz na chwilę i wylewasz.

Ilość suszu: do podgrzanego dzbanka wsypujesz listki herbaty, tak by przykryły jego dno. Ich warstwa nie powinna być zbyt gruba – wystarczy około 2 milimetrów. Wyjątkiem jet tutaj herbata ulung, której należy wsypać o połowę mniej, gdyż podczas parzenia jej liście podwajają swoją objętość.

Temperatura i czas parzenia: herbatę białą parzy się przez 5-10 minut w temp. 75-85 stopni, zieloną przez 2-5 minut w temp. 70-80 stopni, ulung przez 5-7 minut w temp. 90 stopni, czarną przez 2-5 minut w temp. 95 stopni.

Uwaga! Żadnej herbaty nie zalewaj wrzątkiem.

Dieta herbaciana – jadłospis na 7 dni

Poniedziałek

poniedziałek

Wtorek

wtorek

Środa

środa

Czwartek

czwartek

Piątek

piątek

Sobota

sobota

Niedziela

niedziela

Błonnik witalnySekretna Formuła Odmładzania Czytaj Więcej»

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s