Diety owocowe


collage-owoce_19-138870Monodiety owocowe

Dzięki tym dietom można stracić zbędne kilogramy oraz oczyścić organizm z toksyn. Świetnie sprawdzają się w cieplejsze dni.

Zasady diet owocowych są bardzo proste: jesz jeden rodzaj owoców (np. jabłka, wiśnie) lub kilka rodzajów, ale z jednej grupy (np. owoce jagodowe, pestkowe).

Musisz jeszcze pamiętać o tym:

  • trzeba jeść tyle owoców, żeby nie czuć głodu i nie ma żadnych ograniczeń co do ich ilości, a oprócz owoców dozwolony jest chudy nabiał, wędlina, ryby. Musisz unikać cukru. Dziennie zjadaj 1500 kcal;
  • owoce można jeść surowe, gotowane, duszone i pieczone;
  • należy wypić min. 2 litry płynów w ciąg dnia (niegazowanej wody mineralnej, zielonej herbaty, naparów ziołowych, np. z mięty, melis, mniszka lekarskiego – herbaty te przyspieszają trawienie i usuwają nadmiar wody z organizmu.

Uwaga! Owoce mają niewiele kalorii, a świetnie zaspokajają głód i zmniejszają ochotę na słodycze.

wiśniowaDieta wiśniowo-czereśniowa

Stracisz 1 kg w 3 dni.

Dieta może być stosowana maksymalnie trzy dni, a każdego dnia zjada się co najmniej 2 kg owoców.

Właściwości: czereśnie i wiśnie mają niewiele kalorii (50-60 w 100 g). Zawierają też substancje, które przyspieszają metabolizm i wspomagają prace jelit.

Uwaga! Odchudzające działanie ma też odwar z ogonków czereśni. Odwar jest bardzo gorzki, ale skuteczny.

Przygotowanie: łyżeczkę szypułek zalej 1 szklanką wody i gotuj 20 minut na małym ogniu. Pij 3 razy dziennie przez 3 tygodnie.

jabłkowaDieta jabłkowa

Stracisz 2 kg w mniej niż tydzień.

Dieta może być utrzymywana maksymalnie tydzień, a podstawę każdego dania muszą stanowić jabłka.

Właściwości: jabłka odchudzają, bo zawierają bardzo dużo błonnika, a on wspomaga trawienie. Zapewniają one też uczucie sytości i przede wszystkim są niskokaloryczne (50 kcal w 100 g).

Uwaga! Odchudzające działanie ma też ocet jabłkowy.

2 łyżki octu należy rozcieńczyć w 1 szklance ciepłej wody i pić 3 razy dziennie po przebudzeniu, przed obiadem oraz przed snem.

jagodoweDieta z owoców jagodowych

Stracisz 1,5 kg w 5 dni.

Dietę można stosować nie dłużej niż 5 dni, a codziennie trzeba zjeść min. 2 kg mieszanych owoców.

Właściwości: truskawki, poziomki, maliny, porzeczki, borówki amerykańskie, jeżyny, czarne jagody są niskokaloryczne (np. 10 dag truskawek to tylko 28 kalorii).

Owoce te to także bogate źródło witaminy C, a ona przyspiesza spalanie tłuszczu oraz potasu wspomagającego usuwanie toksyn z organizmu. Pektyny, które się w nich znajdują poprawiają przemianę materii i obniżają poziom złego cholesterolu.

Uwaga! Owoce jagodowe zawierają też drobne pestki, które poprawiają trawienie i pomagają zwalczyć zaparcia i dlatego są one szczególnie wskazane dla osób uskarżających się na niewłaściwą perystaltykę jelit.

winogronaDieta winogronowa

Stracisz 1,5 kg w 5 dni.

Nie można stosować tej diety dłużej niż 2 dni. Można ją powtarzać co miesiąc, a najlepiej co dwa miesiące.

Właściwości: winogrona są umiarkowanie kaloryczne (10 dag ma ok. 60 kalorii). Oczyszczają też organizm z toksyn, pobudzają trawienie, działając jednocześnie lekko moczopędnie.

Częste jadanie tych owoców pomaga wyregulować poziom ciśnienia tętniczego i zmniejsza ryzyko pojawienia się miażdżycy. Są one cenny źródłem nie tylko potasu i wapnia, ale także rzadkiego pierwiastka – boru, który wzmacnia kości chroniąc przed osteoporozą.

bananyDieta bananowa

Stracisz 1 kg w dzień.

Banany mogą być podstawą diety maksymalnie przez tydzień, a najlepiej – przez dzień.

Właściwości: to źródło węglowodanów, ale to właśnie dzięki nim pojawia się szybko uczucie sytości i dlatego bananów i towarzyszących im dodatków można zjeść mniej, a tym samym ograniczyć kaloryczność posiłków.

Dieta jest szczególnie zalecana osobom nerwowym, bo banany dostarczają dużo potasu, a on usprawnia pracę mózgu i poprawia nastrój. Pierwiastek ten wspomaga też usuwanie toksyn z organizmu.

Błonnik

Wysoka skuteczność diet owocowych to zasługa m.in. dużej zawartości błonnika, który pomaga zrzucić zbędne kilogramy dzięki temu, że pęcznieje w żołądku, zmniejszając uczucie głodu.

Ponadto reguluje przemianę materii i ma działanie lekko przeczyszczające. Źródłem błonnika są nie tylko owoce, ale tez kasze, płatki owsiane, otręby pszenne oraz warzywa (np, marchew, zielony groszek).

Koktajle dietetyczne

Malinowy z kefirem: 1 szklanka kefiru, 1/2 szklanki malin, 1/2 cytryny.

Przygotowanie: do szklanki kefiru dodaj sok wyciśnięty z cytryny oraz maliny i następnie zmiksuj. Możesz doprawić wanilią lub melisą cytrynową.

Pij schłodzony.

Jabłkowy z marchwią: 1 duże jabłko, 1 mała marchew, 1/2 szklanki wody.

Przygotowanie: jabłko ze skórką pokrój na małe kawałki (wykrój gniazda nasienne), a marchew pokrój w cienkie plastry. Dodaj wodę i wszystko zmiksuj.

Możesz wypić napój z plastrami pomarańczy lub grejpfruta.

Cofnij licznik lat złego stylu życia i usuń przyczynę większości chorób…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s