Jak poprawić przemianę materii?


ubrań-brzuch-ciało-figura-fit-kobieta-dieta_121-2473Lepsza przemiana materii

Zapewne nieraz zdarz Ci się jadać więcej, kaloryczniej, a to niestety odbija się na wyglądzie sylwetki. Można temu zaradzić. Po prostu trzeba przyspieszyć metabolizm, a jest to bardzo proste .. 🙂

5 zasad lepszej przemiany materii

1. Nie można przekraczać maksymalnej dziennej dawki 1500-1700 kcal, bo dzięki temu łatwiej można pozbyć się nagromadzonych fałdek tłuszczu.

2. Trzeba jeśc 5 posiłków w ciągu dnia: 3 główne i 2 przekąski.

Uwaga! Nie można podjadać między nimi.

Śniadanie należy zjeść nie później niż 1 godzinę po przebudzeniu, a kolację – 2 godziny przed snem.

3. W swojej diecie trzeba ograniczyć węglowodany proste oraz tłuszcze. Najlepiej w ogóle zrezygnować z jasnego i słodzonego pieczywa, białego makaronu, białego ryżu, czerwonego wieprzowego mięsa, przetworzonej żywności i słodyczy.

4. Posiłki muszą być tak skomponowane, by nie brakowało w nich witamin. Ważne są zwłaszcza: wit. A, C i E, które pomagają wykorzystać energię z pożywienia i zwiększają odporność, z grupy B, które działają przeciwdepresyjnie i są idealne dla osób cierpiących na spadki nastroju i witaminy D, która korzystnie wpływa na system nerwowy i podnosi odporność.

5. Należy unikać cukru, a słodycze zastąpić świeżymi lub suszonymi owocami, pić niesłodzone herbaty i soki bez dodatku cukru.

Zioła oraz herbatki ziołowe

Aby przyspieszyć przemianę materii warto sięgnąć np. po miętę, cząber, melisę, szałwię, tymianek, rozmaryn, koper włoski.

Można pić je 2-3 razy dziennie po filiżance lub doraźnie po posiłkach.

Najbardziej znanym „niszczycielem” tłuszczu jest czerwona herbata. warto ją pić po każdym posiłku. Do tego dochodzi herbata zielona, która hamuje głód, usuwa toksyny z organizmu, a także dodaje energii. Pij ją 2 razy dziennie.

Błędy, których nie można popełniać

Z jadłospisu muszą zniknąć gęste, zawiesiste zupy oraz sosy zaprawiane mąką lub tłustą śmietaną, które mają więcej kalorii niż porcja chudego mięsa z ziemniakami i sałatką.

Nie wolno nadużywać produktów typu „light”. Mają one mniej kalorii niż tradycyjne artykuły, ale nie są to na tyle znacząco duże różnice, by jadać ich zbyt dużo.

Herbatę nie słodzić (nawet miodem), zwłaszcza, gdy jest pita kilka razy dziennie – bo to sporo kalorii.

Uwaga! Trzy herbaty wypite z 2 łyżeczkami miodu dostarczają aż 300 kalorii.

Produkty, które trzeba jadać częściej

Cytrusy, które zawierają dużo witaminy C, a ona podnosi odporność i jest też naturalnym spalaczem tłuszczu. Należy jeść surowe owoce lub pić świeżo wyciśnięty sok z zawartością miąższu.

Kapusta – dobre źródło witaminy C i E oraz wzmacniającego kwasu foliowego, magnezu, wapnia i cynku.

Marchew, to bogate źródło błonnika, a on poprawia trawienie. Zawiera też beta-karoten, który m.in. pomaga zwalczać wirusy i bakterie i niszczy szkodliwe wolne rodniki.

A buraki to dobre źródło żelaza, które zapobiega anemii i wzmacnia organizm, a także witamin z grupy B.

Warzywa strączkowe to bogactwo białka, witamin z grupy B, potasu, wapnia i żelaza. Można nimi zastąpić część mięsnych posiłków.Ryby zawierają białko, witaminę D oraz kwasy Omega-3, które obniżają poziom złego cholesterolu i wspomagają odporność.Oleje roślinne to bogate źródło witaminy A, a także zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych.Jak najczęściej trzeba używać:

  • korzenia imbiru, kurkumy, cynamonu, chilli oraz pieprzu.

Wspomagają one trawienie i przyspieszają spalanie tłuszczu. Można doprawiać nimi zupy, dania główne, napoje.

Przykładowy jadłospis na tydzień

jedzenie1

jedzenie2

Zdrowe koktajle

Można nimi zastąpić nawet 2 posiłki, drugie śniadanie i podwieczorek. Powinny być skomponowane np. z tych składników:

  • warzywa, kiełki – można dodawać wszystkie jakie się ma pod ręką (np. pomidory, paprykę, seler oraz różne kiełki, np. rzodkiewki, rzeżuchy, soi, soczewicy);
  • owoce – świeże jabłka, owoce cytrusowe (najlepsze będą z błonką), kiwi, banany, ale też mrożone, np. truskawki, maliny, jagody śliwki, wiśnie);
  • fermentowane napoje mleczne – jogurt naturalny, maślanka (bez dodatku cukru), kefir.

Z ogrodu Eden – od Matki Natury…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

10 myśli na temat “Jak poprawić przemianę materii?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s