Zdrowe koktajle warzywne


fresh-vegetables-cocktail-juiceOczyszczające i odchudzające koktajle warzywne

Koktajle są bogatym źródłem witamin, minerałów i błonnika. Mają niewiele kalorii, wspomagają przemianę materii i są bardzo zdrowe…

Koktajlem zastąp jeden lub dwa posiłki dziennie (może to być np. drugie śniadanie lub podwieczorek), a zgubisz dzięki temu zbędne kilogramy bez restrykcyjnej diety.

Zastosuj też te zasady:

  • zrezygnuj z jedzenia wysokokalorycznych dań (tłustych, smażonych, zawiesistych) oraz konserw, słodyczy, słonych przegryzek;
  • jadaj co ok. 3 godziny i nie rezygnuj ze śniadania, bo nie jedzenie śniadań spowalnia przemianę materii i powoduje, że jesteś narażony na tycie;
  • nie dosalaj i dosładzaj potraw, a zamiast tego używaj świeżych ziół oraz przypraw.

Koktajl buraczany ze szpinakiem

Podnosi odporność i wzmacnia organizm.

Przygotowanie: 3 duże buraki przepuścić przez sokowirówkę (można też zetrzeć na tarce o drobnych oczkach i odcisnąć sok). Garść liści szpinaku (może być też mrożony) zblanszować, posiekać i dodać do soku.

Doprawić białym pieprzem.

Składniki odżywcze: wit. C, z grupy B, kwas foliowy, żelazo, wapń, magnez, potas i sód.

Koktajl selerowy z imbirem

Przyspiesza przemianę materii.

Przygotowanie: 2-3 łodygi selera naciowego obrać, pokroić i przełożyć do blendera. 2-3 cm korzenia imbiru obrać, pokroić w plastry i dorzucić do selera. Dolać 3/4 szklanki wody, zmiksować.

Doprawić pieprzem. Dodać 1 łyżkę posiekanej natki pietruszki.

Składniki odżywcze: wit. C, potas, wapń i olejki eteryczne, które pobudzają trawienie.

Koktajl ogórkowy z maślanką

Reguluje pracę jelit i działa lekko odwadniająco.

Przygotowanie: obrać 1 ogórek, pokroić, dodać 2 łyżki posiekanej natki pietruszki i koperku, 2 ząbki czosnku oraz 2/3 szklanki maślanki. Zmiksować dokładnie w blenderze.

Na koniec koktajl można doprawić sosem tabasco.

Składniki odżywcze: wit. C, wapń, sód, potas oraz żywe kultury bakterii, które usprawniają trawienie.

Koktajl pomidorowy z papryczką

Przyspiesza spalanie tłuszczu, obniża ciśnienie krwi.

Przygotowanie: 3/4 szklanki przecieru pomidorowego zmiksować z 1 mała papryczką chilli (usunąć pestki). Dodać 1,5 łyżki otrąb pszennych i 1/2 szklanki wody mineralnej. Dokładnie wymieszać.

Składniki odżywcze: wita. C, potas, sód oraz likopen, który chroni i wzmacnia serce.

Koktajl kapuściany z koperkiem

Prawdziwa bomba witaminowa, która postawi po chorobie na nogi każdego.

Przygotowanie: 1 szklankę pokrojonej kapusty zmiksować z 2 łyżkami koperku, 2 ząbkami czosnku i 2/3 szklanki soku z selera korzeniowego. Doprawić odrobiną soku z cytryny, pieprzem i kminkiem.

Składniki odżywcze: zawiera większość witamin oraz minerałów, a dodatek kminku ułatwia trawienie.

Koktajl paprykowy w pieprzem

Przyspiesza trawienie, syci i wspomaga odporność.

Przygotowanie: 1 dużą paprykę oczyścić z pestek. Obrać 1 łodygę naciowego selera. Warzywa zmiksować razem z 1 szklanką soku pomidorowego (bez soli!). Dodać 1/4 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu i kilka kropli sosu tabasco.

Składniki odżywcze: bardzo dużo wit. C, potasu oraz błonnika. Pieprz i tabasco wspomagają spalanie tłuszczu.

Koktajl marchwiowy z oliwą

Na dobry wygląd skóry i dobry wzrok.

Przygotowanie: 1 szklankę świeżo wyciśniętego soku marchwiowego zmiksować z 1/2 małej marchewki i 1 cienkim plastrem selera korzeniowego. Dodać 1 łyżkę oliwy z oliwek oraz 1 łyżkę otrąb pszennych.

Składniki odżywcze:  bogate źródło witaminy A oraz wapnia i żelaza. Oliwa natomiast dostarcza zdrowych kwasów omega-3.

Koktajl brokułowy z kiełkami

Zapobiega zmęczeniu, dodaje energii i wzmacnia kości.

Przygotowanie: 1/2 brokuła podzielić na różyczki i zblanszować. Zmiksować z 1/2 szklanki jogurtu naturalnego, 2 łyżkami dowolnych kiełków. Można dodać trochę wody.

Doprawić chilli.

Składniki odżywcze: źródło większości witamin oraz białka, kwasu foliowego, wapnia, żelaza oraz potasu.

Koktajl buraczany z natką pietruszki

Pomoże przy anemii oraz częstych przeziębieniach.

Przygotowanie: 3 duże buraki przepuścić przez sokowirówkę. Wymieszać z 1 łyżką posiekanej natki pietruszki i 1/4 szklanki jogurtu naturalnego.

Składniki odżywcze: bardzo bogate źródło żelaza i witaminy C.

Koktajl z fenkułu i czosnku

Przyspiesza trawienie i przeciwdziała wzdęciom.

Przygotowanie: wycisnąć sok z 1 fenkułu i 1 pietruszki, dodać 1 ząbek czosnku.

Składniki odżywcze: wita. C, B1, potas, kwas foliowy oraz błonnik.

“Kto jeszcze chce szybko oczyścić organizm z piekielnie groźnych toksyn – bez efektów ubocznych, dziwnych diet i drogich tabletek?”

Błonnik witalnyRewolucyjna metoda oczyszczania teraz dostępna w Polsce!»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Jedna myśl na temat “Zdrowe koktajle warzywne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s