Prawidłowy poziom cholesterolu


cholesterolJak wzmocnić serce i chronić układ krążenia?

Nie możesz pozwolić na to, by cholesterol zaczął rządzić w Twoim organizmie. Musisz kontrolować jego poziom, a wtedy nie zaszkodzi Twojemu zdrowiu.

Kłopoty z wysokim cholesterolem, dotykają coraz częściej młode osoby, a nawet dzieci!, a tymczasem można zazwyczaj nad nimi zapanować w bardzo prosty sposób.

Trzeba się racjonalnie odżywiać i prowadzić zdrowszy tryb życia.

Zastosuj właściwą dietę antycholesterolową

Musisz regularnie spożywać produkty, które zawierają związki utrudniające wchłanianie złego cholesterolu (LDL). Są to nienasycone kwasy tłuszczowe i fitosterole, które chronią tętnice przed miażdżycą i powodują, ze rośnie poziom dobrego cholesterolu (HDL).

Należy jeść dużo:

  • ryb morskich (np. śledzie, makrela, łosoś, tuńczyk);
  • migdały i orzechy;
  • nasiona słonecznika i sezamu.

Do sałatek i surówek dodawaj oliwę z oliwek lub olej rzepakowy.

Sięgaj po produkty, które są bogatym źródłem błonnika, który ma tą właściwość, że wiąże w jelitach związki, które zawierają zły cholesterol (LDL) i nie pozwala, by organizm go przyswoił. Zapewnia też dobrą przemianę materii oraz pomaga uniknąć nadwagi.

Najlepsze źródła błonnika to m.in.:

  • suplement diety Błonnik Witalny, otręby, płatki owsiane, produkty z pełnego ziarna oraz warzywa i owoce.

Swoją dietę wzbogać też dania i napoje, które zawierają witaminy, które zabezpieczają tętnice przed odkładaniem się złego cholesterolu. Przyrządzaj więc surówki, przeciery, musy owocowe, własnoręcznie wyciskaj soki.

Ogranicz: sól ( do 1 łyżeczki dziennie), tłuste mięso i wędliny, dani w proszku i słodycze.

Inne skuteczne sposoby na obniżenie poziomu cholesterolu

1. Ćwicz 3 razy w tygodniu.

Powinny to być ćwiczenia, które angażują wiele mięśni, jak podczas marszu, jazdy na rowerze, pływania.

Po zakończeniu ćwiczeń na powietrzu zadbaj, by było Ci ciepło (załóż dodatkowe okrycie), bo inaczej powtarzające się wychłodzenia ciała po intensywnym wysiłku może sprzyjać niekorzystnym zmianom w tętnicach.

2. Prowadź higieniczny tryb życia, unikaj alkoholu, wysypiaj się, rzuć palenie papierosów.

3. Czosnek, cebula i por mają wyjątkowo korzystny wpływ na naczynia krwionośne:

  • obniżają stężenie złego cholesterolu w organizmie;
  • zmniejszają lepkość krwi (lepiej krąży);
  • chronią naczynia krwionośne przed przed szkodliwym działaniem wolnych rodników;
  • obniżają ciśnienie tętnicze krwi.

Jaki jest prawidłowy poziom cholesterolu?

cholesterol

Masz mniej niż 25 lat…

Trzymaj rękę na pulsie. Jesteś młody i zdrowy, ale Twoje serce już teraz powinno być dobrze traktowane, a Twój tryb życia i dieta ma ogromne znaczenie dla kondycji układu krążenia.

W przyszłości to na pewno zaprocentuje. Zadbaj o swoje serce za młodu, by mocno biło.

Tego unikaj:

  • fast foody (tłuste i słone pokarmy szybko podnoszą poziom złego cholesterolu, a jego nadmiar blokuje przepływ krwi w naczyniach, prowadząc m.in. do choroby niedokrwiennej serca);
  • niedobór snu, bo niewyspanie grozi np. wystąpieniem zaburzeń rytmu serca.

Wskazówki:

  • jadaj ryby morskie 3-4 razy w tygodniu, a do głównych posiłków jedz surówki;
  • nie pij więcej niż 2 filiżanki kawy dziennie, a napar powinien być słaby, rozcieńczony mlekiem;
  • zrezygnuj z napojów energetyzujących, bo nadmiernie pobudzają układ nerwowy, słodkich napojów gazowanych typu cola (podnoszą ciśnienie).

Masz od 25 do 45 lat

Masz już świadomość tego, jak duży wpływ na kondycje układu krążenia ma Twój tryb życia, sposób odżywiania się, to czy jesteś aktywny fizycznie, a także to ile ważysz.

Uwaga! Nie możesz się zaniedbywać i konsekwentnie przestrzegaj zaleceń specjalistów.

Tego unikaj:

Tłusta, słona kuchnia, trzeba ją zmienić, bo występujący w soli sód sprzyja nadciśnieniu i miażdżycy.

Długotrwały stres – jest powodem utrzymywania się podwyższonego ciśnienia krwi (może rozwinąć się nadciśnienie), a czynnikiem stresującym może być nawet hałas (np. zbyt głośne słuchanie muzyki).

Nadwaga – obciąża serce i inne organy.

Wskazówki:

  • zastąp zwykłą sól ziołami albo solą potasową lub magnezową. Unikaj soli ukrytej (pakowane wędliny, wędzone ryby, serki topione i pleśniowe, produkty konserwowe w proszku – np. zupy).
  • jedz 5 porcji warzyw i owoców dziennie, bo zawierają substancje zmniejszające ryzyko zawału.
  • ruszaj się – ćwicz regularnie, ale nie przeciążaj się.

Masz ponad 45 lat

Jeżeli obawiasz się naturalnych zmian, które zachodzą w organizmie, które mogą niekorzystnie wpływać na serce, to wiedz, że i takim wyzwaniom sprostasz – po prostu uzupełniaj pojawiające się niedobory, korzystając np. z dobrodziejstw natury.

Uwaga! Musisz regularnie badać serce u kardiologa.

Tego unikaj:

Obniżenie się poziomu estrogenów, które związane jest z przekwitaniem.

Uwaga! Żeńskie hormony płciowe roztaczają nad sercem parasol ochronny, np. rozszerzają naczynia, które doprowadzają krew do organu (to zapobiega m.in. chorobie niedokrwiennej).

Niedobory witaminowe, bo mogą one sprzyjać m.in. szybszemu starzeniu się układu krwionośnego.

Wskazówki:

  • do swojej diety włącz na stałe produkty bogate w fitoestrogeny, które wspomagają serce. Są to m.in. czosnek, fasola, groch, koper, pszenica, ryż, siemię lniane.
  • wzbogać ją też o produkty w witaminę C i E (m.in. brokuły, paprykę, nasiona słonecznika, migdały).
  • jedz warzywa i owoce z beta-karotenem (marchew, pomidory, morele), bo chronią przed zawałem.

Błonnik Witalny na cholesterol

Błonnik, który obficie występuje w ziarnach babki płesznik bardzo korzystnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego, pobudza pracę jelit, reguluje poziom cholesterolu we krwi i likwiduje zaparcia.

Przeczytaj opinie osoby, która już postawiła na zmiany, a dziś cieszy się z tej decyzji…


Opinia

Poniżej wspomniane przez Pana Marka wyniki badań

Opinia

Błonnik witalnyTriumf Matki Natury nad wysokim cholesterolem»

2 thoughts on “Prawidłowy poziom cholesterolu

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s