Diety odchudzające szybkie i skuteczne


Diety jednodniowe

Zastosuj jedną z poniższych ekspresowych kuracji, a na pewno poczujesz się wyjątkowo lekko i poprawisz swój wygląd…

nadwaga-i-dieta_21349596Kuracja nr. 1 – cytrusy, kiwi i świeży ananas

Owoce cytrusowe i kiwi te są bogatym źródłem witaminy C, która jest naturalnym spalaczem tłuszczu. Podobnie działa bromelina, która jest zawarta w ananasie. Pobudza też trawienie.

Zasady kuracji:

  • dziennie należy zjeść 1 kg owoców – można zrobić z nich sałatkę i doprawić ją ziołami (np. miętą i melisą);
  • pić wodę z sokiem cytrynowym (ok. 2 litrów dziennie – 1 cytryna na 1 litr wody);
  • dodatkowo można zjeść jogurt naturalny bez cukru, 1/2 banana i łyżkę rodzynek.

Kuracja nr. 2 – lekkie koktajle odchudzające

Podstawą tej kuracji są warzywne i owocowe koktajle z dodatkiem maślanki, kefiru lub naturalnego jogurtu. W ciągu dnia trzeba wypić 5 szklanek koktajlu (3 warzywne jako danie główne i 2 owocowe ).

Uwaga! Nie można ich dosalać ani dosładzać.

Doprawić ziołami.

Wypić 2 litry wody mineralnej.

Koktajl selerowo-ogórkowy: 2-3 łodygi selera naciowego i 1 mały ogórek umyć, obrać i pokroić na kawałki, dodać ząbek czosnku, 1/2 szklanki wody mineralnej i wybrane zioła (np. lubczyk) i zmiksować.

Można doprawić sokiem z cytryny oraz szczypta suszonego chilli.

Miks cytrusowy: wycisnąć sok z 1 grejpfruta, 1/2 cytryny i 1/2 pomarańcza, dodać 3 plastry świeżego ananasa pokrojone na kawałki i 1/2 szklanki maślanki. Zmiksować.

Koktajl marchwiowo-selerowy: wycisnąć sok z 3 dużych marchwi i 1 selera korzeniowego, dodać kilka kropel oliwy i 1/2 papryczki chilli bez pestek (ew. doprawić suszonych chilli na pikantnie). Zmiksować.

Kuracja nr. 3 – dietetyczna zupa

W ciągu dnia można jeśc tylko zupę warzywną. Na każdy posiłek dnia (powinno być ich 5) zjeść 1 talerz zupy. Ponadto pić wodę mineralną herbatki ziołowe oraz zieloną lub czerwoną gorzką herbatę.

Zupę można komponować wedle uznania, z dowolnych warzyw. Wolno do niej dodać 1-2 łyżki oliwy, 1-2 łyżki otrąb lub płatków owsianych (dla zagęszczenia), zioła i przyprawy.

Zupy nie wolno solić.

zupa

Kuracja nr. 4 – zielone warzywa

Są bogatym źródłem bezcennego kwasu foliowego, który jest odpowiedzialny m.in. za pobudzenie wydzielania substancji trawiennych. To także bogate źródło witaminy C, która wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej.

Dieta może być komponowana z następujących warzyw:

  • brokułów, brukselki, kapusty, szpinaku, sałaty, natki pietruszki, jarmużu, kopru (zawierają mnóstwo witaminy C oraz kwas foliowy).

Do tego dochodzi seler naciowy (ma niewiele kalorii i oczyszcza organizm z toksyn) oraz cykoria, która zawiera tzw. substancje goryczkowe, a one wspomagają pracę wątroby, a tym samym przyspieszają trawienie.

W ciągu dnia należy zjeść ok. 1 kg warzyw. Można zrobić z  nich sałatkę z 1-2 łyżkami oliwy, przyprawioną świeżymi ziołami. Warto posypać ją ziarnami słonecznika lub posiekanymi orzechami (bogate w kwas foliowy).

Trzeba ją podzielić na 5-6 posiłków.

Kuracja nr. 5 – nabiał, chude mięso i sałata

Kuracja bogata w białko i stosując ją nie będzie się czuło ssania w żołądku, bo białko jest sycące i dodaje energii.

Przykładowe posiłki

posiłki

Kuracja nr. 6 – kapusta i ogórki kiszone

Mają mniej kalorii niż świeże warzywa (łyżka kapusty kwaszonej to 12 kcal, a mały ogórek kiszony – 6 kcal). Kiszonki są źródłem błonnika, witaminy C i bakterii przyspieszających trawienie.

Zasada:

  • w ciągu dnia należy zjeść 1 kg kiszonych warzyw (po pól kilograma kapusty i ogórków), a warzywa można przyrządzić w postaci surówki z dodatkiem 2 łyżek oliwy z oliwek.

Uwaga! Kiszonki zawierają bardzo dużo soli, dlatego dieta nie może być stosowana przez osoby z nadciśnieniem lub z problemami z układem krążenia.

Kuracja nr. 7 – płatki owsiane i mleko

Płatki owsiane to bardzo dobre źródło błonnika, a on poprawia perystaltykę jelit i wspomaga trawienie. Mleko zaś dostarcza wapnia, który przyspiesza rozkład związków tłuszczowych w organizmie.

Zasady:

  • trzeba ugotować owsiankę z 7-8 łyżek płatków owsianych oraz z 2 litrów mleka, można dodać 2 łyżki otrąb owsianych. Nie dosalać ani nie dosładzać.

Owsiankę podzielić na 5 części i zjeść w odstępach 3-godzinnych. Ostatni posiłek należy zjeść nie później niż na 2 godziny przed snem.

Uwaga! Proponowanych tutaj kuracji nie można stosować dłużej niż 1 dzień, bo zbyt długie jedzenie produktów z tej samej grupy może spowodować niedobory witamin.

Wybraną kurację stosować 2 razy w miesiącu i pić wtedy ok. 2 litry płynów.

Błonnik witalnyEliksir młodości odkryty ZOBACZ!»

Advertisements

One thought on “Diety odchudzające szybkie i skuteczne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s