Kuracja jogurtowa


jogurt-zdrowa-przekąska_2213406Odchudzająca i oczyszczająca kuracja jogurtowa

Ten sposób odżywiania pomoże Ci usprawnić trawienie i poczuć się lekko. Zrzucisz zbędne kilogramy, oczyścisz organizm, jedząc zdrowo i smacznie.

Dlaczego jogurt?

Jogurt naturalny oraz fermentowane napoje mleczne (kefir, maślanka) zawierają żywe kultury bakterii, a one wspomagają pracę jelit i przyspieszają trawienie.

To bogate źródło łatwo przyswajalnego wapnia, który przyspiesza rozkład związków tłuszczowych w organizmie.

Jest małokaloryczny, ale ten bez cukru! (100 g odtłuszczonego naturalnego jogurtu to tylko 42 kcal, maślanka to ok. 40 kcal, a kefir – 45kcal).

Przetwory mleczne są bogate w składniki odżywcze: jogurt naturalny, maślanka i kefir zawierają pełnowartościowe, dobrze przyswajalne białka, tłuszcze, witaminy oraz minerały.

Zwalczają szkodliwe bakterie i przywracają prawidłową florę bakteryjną układu pokarmowego i dlatego są szczególnie zalecane przy biegunkach.

Wspomagają też odporność i z tego powodu są wskazane po terapii antybiotykowej oraz po chorobie.

Zasady kuracji jogurtowej

1. W trakcie kuracji w ciągu dnia należy jeść fermentowane napoje mleczne, a więc jogurty, kefiry oraz maślankę, które zawierają żywe kultury bakterii.

Uwaga! Trzeba unikać tych z cukrem, bo są bardziej kaloryczne.

2. Jogurt trzeba jeść minimum 3 razy dziennie, jako dodatek do wszystkich posiłków głównych. Natomiast 2 razy dziennie należy sięgać po maślankę lub kefir, np. jako przekąski.

3. Spożywać 5 posiłków dziennie (w sumie nie można przekroczyć 1700 kcal). Trzeba starać się jeść o stałych porach, co 3-4 godziny. Śniadanie zjeść najpóźniej 1 godzinę po przebudzeniu, a kolację 2 godziny przed snem.

Uwaga! Nie podjadać między posiłkami.

4. Oprócz fermentowanych napojów mlecznych jeść:

  • chude mięso (3-4 razy w tygodniu) i ryby (2-3 razy w tygodniu), a ponadto w jadłospisie powinny się znaleźć warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste (ciemne pieczywo, makaron) oraz kasze i brązowy ryż.

5. Dania przyrządzać gotując (najlepiej na parze) lub piekąc w foli bez dodatku tłuszczu.

6. Trzeba dużo pić (ok. 2 litrów dziennie). Najlepsza jest niegazowana woda mineralna.

Dodatki do jogurtu

Owoce: bogate źródło pektyn, a one oczyszczają jelita z ubocznych produktów przemiany materii i regulują trawienie. Słodkie owoce, a także suszone z powodzeniem zastąpią słodycze, bo są od nich mniej kaloryczne i przed wszystkim zdrowsze.

Warzywa: źródło większości witamin oraz minerałów. Zawierają też mnóstwo błonnika, który pomaga regulować metabolizm i przyspiesza trawienie.

Ziarna zbóż: produkty pełnoziarniste oraz wszystkie kasze są bogatym źródłem skrobi, witamin E i B complex, a także selenu, cynku, miedzi, żelaza, magnezu i fosforu. Ponadto zawierają białko i węglowodany złożone. Pomagają tez zaspokoić głód na długi czas.

Przykładowy jadłospis kuracji jogurtowej

jogurtowa

Aktywność fizyczna podczas kuracji jogurtowej

Wystarczy 1/2 godziny wysiłku fizycznego dziennie, by spalić kalorię i wzmocnić mięśnie.

Najważniejsza jest regularność.

Ćwiczenia z hantlami: wzmocnią mięśnie ramion oraz pleców, ujędrnią też piersi.

Jazda na rowerze lub pływanie: nie wyczerpują zanadto, a poprawią ogólną kondycje organizmu. Częste pobyty na basenie są szczególnie wskazane dla osób cierpiących na ból kręgosłupa.

Kręcenie hula-hop: zmniejsza obwód w talii, spłaszcza brzuch, wyszczupla biodra i uda, pomaga także ujędrnić skórę i szybciej spalić niepotrzebnie nagromadzony tłuszcz.

Fat Burning: trening opracowany w taki sposób, by spalić jak najwięcej kalorii. Przygodę z tymi ćwiczeniami najlepiej zacząć w klubie sportowym, a potem kontynuować ją samodzielnie.

Aerobik w wodzie: intensywny trening, ale bezpieczny, bo nie obciąża organizmu. Zalecany osobom z chorymi stawami.

Błonnik witalnySzykuj się na spektakularne efekty i zapomnij o pseudo-metodach oczyszczania. Uwielbiane Przez Polaków Ziarna Teraz Jeszcze Skuteczniejsze»

Advertisements

1 thought on “Kuracja jogurtowa”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s