Dieta dla urody


superfoods-clean-eatingEliksiry piękności

Jeżeli Twoja dieta jest uboga mikro-i makroelementy, to odbija się to od razu na Twoim wyglądzie. Cera staje się ziarnista, czesząc się zauważasz, że wypada Ci więcej włosów niż zwykle, a paznokcie stale się łamią.

W takiej sytuacji musisz szybko działać!

Zacznij od zmian w sposobie odżywiania. Musisz zwrócić uwagę, czy Twoja dieta jest bogata w niezbędne dla urody substancje. Włącz do niej produkty, które zawierają witaminy i minerały, a dzięki nim Twoje włosy będą lśniące, cera promienna,a  paznokcie mocne.

Przestrzegaj też kilku żelaznych zasad.

Mocne i zdrowe paznokcie

Płytki wzmocnisz i zapobiegniesz ich rozdwajaniu dzięki trzem substancjom zawartym w znanych produktach:

  • kwas foliowy (wspomaga regenerację komórek oraz przyspiesza wzrost paznokci).

Źródła: warzywa o ciemnozielonych liściach, wątróbka, żółtko jaja, warzywa strączkowe.

  • cynk (zapobiega kruchości oraz złośliwości paznokci).

Źródła: owoce morza, ryby, pełne ziarna zbóż, orzechy włoskie, migdały, ziarna słonecznika, mleko, ser.

  • witaminy z grupy B (odpowiadają za zdrowe paznokcie, zapobiegają powstawaniu plamek i bruzd).

Źródła: pełnoziarniste pieczywo, drożdże, płatki, kasze, warzywa strączkowe (fasola, soja), nabiał, oliwa z oliwek, awokado.

Gładka i nawilżona skóra

Złe odżywanie jest powodem szarzenia się skóry, która traci też jędrność. Pojawiają się też drobne zmarszczki. Wtedy należy sięgnąć po produkty z witaminami, a one rozświetlą cerę:

  • witamina A (zapobiega rogowaceniu i pogrubieniu naskórka).

Źródła: tłuste ryby morskie, jaja, żółte, czerwone i ciemnozielone owoce orz warzywa.

  • witamina E (odżywia i dotlenia skórę, spowalnia proces powstawania zmarszczek).

Źródła: kiełki pszenicy, pełne ziarna zbóż, oliwa z oliwek, olej rzepakowy.

  • witamina C (wspomaga wytwarzanie kolagenu, który ujędrnia skórę).

Źródła: czarne porzeczki, papryka, kiwi, maliny, aronia, szpinak, truskawki, pomarańcze, grejpfruty, cytryny.

  • witamina K (zapobiega powstawaniu pajączków i przebarwień).

Źródła: zielona warzywa liściaste (np. szpinak, jarmuż).

  • beta-karoten (nadaje skórze piękny kolor i zapobiega rogowaceniu naskórka).

Źródła: marchew, dynia, morele, melony, pomidory.

Puszyste i gęste włosy

O włosy i skórę głowy zadbają sole mineralne, które znajdują się w wielu produktach:

  • krzem (zapobiega łamliwości włosów i ich rozdwajaniu się, znacznie przyspiesza ich wzrost, jak również zapobiega chorobom skóry).

jadłospisŹródła: warzywa korzeniowe (np. seler) oraz strączkowe (fasola, groch) i kiełki tych warzyw, ziarna zbóż, chleb razowy, płatki owsiane, otręby, herbatka z skrzypu.

  • magnez (wzmacnia włosy i sprawia, że są elastyczne oraz przeciwdziała alergiom skórnym).

Źródła: brokuły, warzywa strączkowe, orzechy, migdały, rodzynki, kasze, ziarna zbóż, kakao, czekolada, soja, mąka pszenna, razowa, kukurydza.

  • żelazo (przeciwdziała wypadaniu włosów i zapobiega bladości skóry).

Źródła: czerwone mięso, wątróbka, suszone owoce, drożdże, kakao, szpinak, pomidory.

  • wapń (ważny składnik budulcowy).

Źródła: chudy nabiał, mleko w proszku, sardynki, soja, fasola, jarmuż, brokuły, ser tofu.

Jadłospis dla Twojej urody

Posiłki te dostarczą Ci minerałów i witamin, które są niezbędne dla skóry, włosów i paznokci, a do tego są smaczne…

Herbata skrzypowa dla urody

Warto pić filiżankę naparu raz dziennie.

Ziele skrzypu polnego to bardzo bogate źródło związków mineralnych, zwłaszcza krzemu, który jest nazywany pierwiastkiem urody.

10 najważniejszych zasad urody

1. Pić co najmniej 2 litry dziennie (niegazowaną wodę mineralną, herbatki ziołowe, soki owocowe i warzywne).

2. Jeść tłuste ryby morskie 2-3 razy w tygodniu (najlepiej pieczone na ruszcie lub w foli aluminiowej).

3. Do każdego posiłku jadać warzywa i świeże owoce – nawet 5 razy dziennie (np. na śniadanie sok warzywny, na drugie śniadanie jabłko lub kiwi, do obiadu bukiet warzyw, a do kolacji dowolna surówkę).

4. Włączyć do codziennego jadłospisu pełnoziarniste produkty zbożowe, np. płatki owsiane, chleb wielozbożowy, grahamki, pieczywo chrupkie, grube kasze itp.

5. Znacznie ograniczyć spożycie tłuszczów zwierzęcych, czyli tłustych mięs i wędlin. Wybierać niskotłuszczowe produkty mleczne (chudy twaróg, odtłuszczone mleko) oraz chude mięso – cielęcinę, pierś kurczaka bez skóry.

6. Jadać mięso co najwyżej 2 razy w tygodniu (najlepiej gotowane albo pieczone bez dodatku tłuszczu).

7. Unikać soli. Zastąpić ją ziołami (tymianek, majeranek, pieprz, chilli, curry). Używać też chrzanu,musztardy, keczupu.

8. Sałatki doprawiać oliwą z oliwek.

9. Unikać alkoholu. Dozwolona jest lampka czerwonego wina dziennie.

10. Zjadać 5 małych posiłków, co 3-4 godziny.

Błonnik witalnyEliksir młodości odkryty ZOBACZ!»

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s