Oczyszczanie organizmu truskawkami


truskawki_2245934Oczyszczająca dieta truskawkowa

Twój organizm poradzi sobie z toksynami, gdy dostarczysz mu dużej ilości makro i mikro składników, które zostaną przyswojone w 100% przez Twoje komórki. Dlatego wskazane jest stosowanie 3-dniowych diet warzywnych lub owocowych, lub warzywno-owocowych, bo każdy składnik organicznego pożywienia dla komórki jest znany i w pełni oraz odpowiednio wykorzystany.

Ważne jest także to, że warzywa i owoce sezonowe maja tych składników o wiele więcej niż w pozostałe dni roku. Warto więc zastosować dietę oczyszczającą organizm w oparciu o warzywa i owoce sezonowe.

W sezonie truskawkowym możesz wykorzystać te pachnące owoce to smacznej diety oczyszczającej, bo oprócz walorów smakowych posiada też walory zdrowotne.

Zawierają w 100g m.in:

  • Witamina C – 60 mg,
  • Witamina B2 – 100 mcg
  • Witamina B1 – 30 mcg
  • Witamina B3 – 30 mc
  • Zawartość wody – 90 %
  • Zawartość cukru w 100 G owoców – 7 mg
  • Zawartość kalorii – 38

Właściwości lecznicze truskawek

Działają wzmacniająco, ściągająco, przeciwbiegunkowo, krwiotwórczo i moczopędnie. Truskawki regulują pracę wątroby i wydzielanie żółci oraz gospodarkę wodną organizmu.

Jedna porcja świeżych truskawek (200-250 g) pokryje dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C, która jest silnym antyoksydantem. Mogą je jadać diabetycy, bo zawierają przyswajalne cukry w niedużych ilościach.

Uwaga! Częściowo nadpsute truskawki zawierają toksyczne substancje, które powstały w procesie gnicia i rozwoju pleśni. U niektórych ludzi truskawki wywołują reakcje alergiczne i wtedy można spróbować je jeść ze śmietaną, która łagodzi alergeny.

Zasady truskawkowej diety oczyszczającej

1. Dietę stosuj nie dłużej niż 3 dni. Możesz ją wznowić co najmniej po 3 tygodniach stosowania zasad zdrowego odżywiania i też na 3 dni.

Uwaga! Jest to dieta jednoskładnikowa i z tego powodu jej zbyt długie stosowanie mogłoby w konsekwencji dla Twojego organizmu niebezpieczne. Po prostu truskawki nie zapewnią Ci wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych i z tego powodu nie stosuj jej przez czas dłuższy niż trzy dni.

2. Codziennie wypij odpowiednią ilość wody (najlepsza niegazowana mineralna) według wzoru: waga /30 = ilość wody którą musisz wypić.

3. Truskawki kupuj ze sprawdzonego źródła, bo plantatorzy często stosują środki chemiczne przyspieszające ich dojrzewanie.

Dieta truskawkowa

1 dzień diety truskawkowej

Śniadanie: zielony szejk ze zmiksowanymi truskawkami.

II śniadanie: truskawki z naturalnym jogurtem lub solo ok. 10 szt

Lunch

zielona sałata z sosem ( łyżka oleju rzepakowego + łyżka octu jabłkowego+ zmiażdżony ząbek czosnku, sól pieprz do smaku) na deser 10 truskawek.

Obiado – kolacja

Ryż z truskawkami  lub Omlet z truskawkami.

Ok. 19:00 koktajl ze zmiksowanymi truskawkami na kefirze z odrobiną miodu dla smaku oraz 2 łyżkami zmielonego Błonnika Primvitalnego.

2 dzień diety truskawkowej

Śniadanie: zielony szejk ze zmiksowanymi truskawkami.

II śniadanie: 20 dag truskawek, kubek naturalnego jogurtu (1,5% tłuszczu), ziołowa herbatka (135 kalorie).

Lunch: sałatka z melona, szpinaku z truskawkami.

Obiado -kolacja

Sznycel w sosie truskawkowym.

Ok. 19:00 koktajl ze zmiksowanymi truskawkami na kefirze z odrobiną miodu dla smaku oraz 2 łyżkami zmielonego Błonnika Primvitalnego.

3 dzień diety truskawkowej

Śniadanie: zielony szejk ze zmiksowanymi truskawkami.

II śniadanie: 20 dag truskawek, kubek naturalnego jogurtu (1,5% tłuszczu), ziołowa herbatka (135 kalorie)

Lunch

Truskawki z mozzarellą

Obiado- kalacja

Filet „ogrodniczek”

Ok. 19:00 koktajl ze zmiksowanymi truskawkami na kefirze z odrobiną miodu dla smaku oraz 2 łyżkami zmielonego Błonnika Primvitalnego.

Dieta truskawkowa – przepisy

Zielony szejk z truskawkami

Składniki: Szpinak mrożony 1/3 opakowania lub garść świeżego (zamiast szpinaku możesz użyć  liści sałaty, kapusty włoskiej, roszponki – zielonych warzyw liściastych) | 1 banan | 7 dorodnych truskawek | 1 kiwi, łyżeczka oliwy z oliwek| 2 łyżki zmielonego Błonnika Primvitalnego | jeżeli jest za gęsty 100g wody

Przygotowanie: wszystko dokładnie zmiksuj.

Ryż z truskawkami

Składniki: 7 dag ryżu | 20 dag truskawek | 3 łyżki soku z pomarańczy | cukier trzcinowy | szczypta cynamonu lub imbiru.

Przygotowanie: ugotuj ryż, truskawki umyj, usuń szypułki, pokrój na pół. Połącz z ugotowanym ryżem i 3 łyżkami soku z pomarańczy. Możesz posłodzić cukrem trzcinowym ze szczyptą cynamonu lub imbiru.

Omlet z truskawkami

Składniki: 2 jajka | 2 łyżki wody | łyżeczka oleju rzepakowego lub lnianego | 20 dag truskawek | czubata łyżka kiełków z pszenicy.

Przygotowanie: jajka roztrzep z 2 łyżkami wody. Rozgrzej olej na patelni i  usmaż omlet. Umyj i pokrój (lub zmiksuj) owoce. Ułóż na omlecie, posyp kiełkami z pszenicy i złóż na pół.

Sznycel w sosie truskawkowym

Składniki: 10 dag chudego sznycla drobiowego | 20 dag truskawek | łyżka jogurtu greckiego | szczypta pieprzu kajeńskiego | 3 dag makaronu razowego.

Przygotowanie: sznycel usmaż bez tłuszczu. Zmiksuj 20 dag truskawek, dopraw do smaku łyżką jogurtu greckiego oraz pieprzem kajeńskim. Ugotuj makaron al dente (bez soli) i zjedz z mięsem i lekko podgrzanym sosem.

Filet „ogrodniczek”

Składniki: 10 dag piersi kurczaka | 15 dag szparagów | 20 dag truskawek | 4 dag ryżu brązowego | sok z 1/2 cytryny, pieprz kajeński.

Przygotowanie: pierś usmaż na patelni teflonowej, bez tłuszczu. Ugotuj szparagi. Pokrój truskawki. Podgrzej razem szparagi i truskawki, dopraw sokiem z cytryny i pieprzem kajeńskim. Ugotuj ryż. Zjedz razem z mięsem, truskawkami i szparagami.

Truskawki z mozzarellą

Składniki: 5 dag mozzarelli | 20 dag truskawek | 2 łyżeczki oliwy z oliwek | łyżeczka soku cytrynowego | łyżka migdałów | kilka liści sałaty.

Przygotowanie: Umyj sałatę i truskawki. Pokrój mozzarellę w drobną kostkę. Ułóż ser na liściach sałaty, na wierzch połóż pokrojone truskawki. Skrop oliwą z oliwek i cytryną. Sparz migdały, obierz i posiekać. Zrumień na patelni bez tłuszczu. Posyp sałatę.

Sałatka z melona, szpinaku z truskawkami

Składniki: 50 dag świeżego szpinaku | 20 dag truskawek | pół melona | 8 dag suszonej żurawiny | 15 dag orzechów włoskich

Sos:1/4 szklanki jogurtu naturalnego o niskiej zawartości tłuszczu | 1/2 szklanki soku z czarnej porzeczki | 2 łyżeczki cukru trzcinowego

Przygotowanie: szpinak przebierz, przepłucz i osącz. Truskawki pokrój w plasterki, a melona w kostkę. W misce lub na talerzu umieść szpinak i pokrój owoce. Dodaj żurawinę i orzechy. Składniki sosu połącz ze sobą. Polej nim sałatkę tuż przed podaniem.

Uwaga! Przed zastosowaniem tej diety, rano na czczo po wypróżnieniu zważ się, po 3 dniach zobaczysz ile Cię ubyło i miej świadomość, że to przez pozbycie niestrawionych resztek z jelit i wody rozpuszczającej toksyny a 0,4 % tej wagi to czysta chemia.

Twoja wątroba na pewno Ci podziękuje🙂

Dzięki staraniom najlepszych dietetyków i specjalistów żywienia powstała nowa, rewolucyjna metoda. Od dzisiaj wrócisz do życia na najwyższych obrotach, oczyścisz organizm, a przede wszystkim zabezpieczysz i osłonisz swój delikatny przewód pokarmowy…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s