Zdrowy jogurt


desre jogurtowyDlaczego warto jeść jogurt?

Jogurt to najzdrowszy produkt mleczny, a jego jedzenie przyniesie Twojemu organizmowi same korzyści. Dlatego dzisiaj poznasz wszystkie jego zalety i przekonasz się, że warto sięgać po niego każdego dnia.

Według statystyk, codzienna dieta Polaków rzadko jest odpowiednio zbilansowana. Przede wszystkim nie obfituje w produkty mleczne,a  to sprawia, że w organizmie pojawiają się niedobory wapnia, który jest składnikiem niezbędnym do budowy kości i utrzymania ich w dobrej kondycji.

Okazuje się, ze niedobory wapnia występują u osób w rożnym wieku, przy czym problem ten dotyczy aż 80% najmłodszych: 1-3 latków, a także 50% dzieci w wieku przedszkolnym.

Uwaga! Wapń jest składnikiem, który jest szczególnie potrzebny w okresie intensywnego wzrostu i rozwoju.

Według zaleceń dietetyków, dzieci powinny jeść dziennie 3, a dorośli 2 porcje produktów mlecznych. Niestety, jedną z przyczyn tego, ze się po nie sięga, są problemy zdrowotne. Przeprowadzono regionalne badania, które wykazały, ze w naszym kraju ok. 17% dzieci i ok. 38% dorosłych zmaga się z nietolerancją laktozy.

Uwaga! I właśnie a takiej sytuacji idealnie sprawdza się jogurt. Dlaczego? Poznaj kilka powodów…:)

Zalety jogurtu

Jogurt zawiera więcej wapnia niż mleko (350 ml jogurtu dostarczy nam tyle samo wapnia co 500 ml mleka). Wapń z jogurtu jest lepiej przyswajalny, bo występują tam też składniki, które zwiększają jego wchłanianie (np. białka mleka).

Jogurt jest także źródłem innych łatwo przyswajalnych składników:

  • fosforu, magnezu, potasu, witaminy B12 i cynku.

Przyczynia się to tego kwasowość i jego lepka konsystencja.

Inną zaletą jest jego lekkostrawność, a zawdzięcza to obecnym w nim bakteriom, które rozkładają cukier mleczny i laktozę. Dzięki temu organizm trawi go szybciej i łatwiej niż mleko.

Uwaga! Z tego powodu jogurt może być jedzony przez osoby z nietolerancją laktozy.

Duże znaczenie ma także to, że po jogurt można sięgnąć niemal w każdej chwili i w ten sposób zjeść jedną, zalecaną porcję produktów mlecznych.

Co jeszcze trzeba wiedzieć o jogurcie?

Uwaga! Nie każdy jogurt jest probiotyczny.

Co prawda wszystkie zawierają szczepy bakterii jogurtowych, ale by był on probiotyczny, muszą w nim być obecne szczepy określonych bakterii probiotycznych o udowodnionym wpływie na nasze zdrowie.

Nie trzeba ograniczać się do jedzenia jogurtów naturalnych i warto sięgać też po owocowe (np. dla urozmaicenia diety).

Nie należy obawiać się dodatków do jogurtu, bo choć czasami noszą one niewiele mówiące nam nazwy, to są to najczęściej substancje naturalne.

Jogurty owocowe co prawda zawierają cukier, ale w całkowitej ilości cukru, który jest przez nas spożywany w ciągu dnia są to ilości dość znikome.

Kiedy szczególnie potrzebujemy jogurtu?

Ten produkt  powinien być na stałe wpisany w menu zwłaszcza tych osób, które nie lubią mleka, a także kobiet w ciąży i matek karmiących piersią.

Nie może go też zabraknąć w diecie seniorów oraz osób dorosłych, którzy cierpią na nietolerancję laktozy i nie mogą pić mleka, bo po jego spożyciu uskarżają się na bóle brzucha i wzdęcia.

Uwaga! Żywe kultury bakterii, które są obecne w jogurcie poprawią trawienie zawartej w nim laktozy (cukru mlekowego, który wywołuje dolegliwości).

Jogurty, jako produkty lekkostrawne i dobrze tolerowane są zalecane także osobom chorym. To dobre źródło witamin i białka, które potrzebne są do regeneracji organizmu.

Dlatego można je podawać po zabiegach operacyjnych, przy schorzeniach wątroby, wrzodach żołądka i dwunastnicy, a nawet w czasie gorączki. Jedzenie przynajmniej szklanki jogurtu dziennie pomogą też odbudować naturalną florę bakteryjną zniszczoną w czasie kuracji antybiotykowej.

Podobne działanie jogurty wykazują u osób chorych na raka leczonych za pomocą chemio-lub radioterapii. W tym wypadku lekko kwaśne napoje mogą dodatkowo pobudzać apetyt i wzmacniać organizm, aby miał siłę do walki z chorobą.

Proste remedium na trudne problemy

Proste remedium na trudne problemy»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s