Błonnik pokarmowy Twoim zbawcą!


błonnik pokarmowyBłonnik pokarmowy

Z żywieniowego punktu widzenia błonnik, czyli włókno pokarmowe jest mieszaniną naturalnych związków chemicznych zawartych w ścianach komórkowych roślin. Twój organizm nie trawi ich w ogóle! A jeśli już – robi to w minimalnym stopniu. Dlaczego? Po prostu nie posiadasz odpowiedniego enzymu trawiennego, który mógłby zmierzyć się z błonnikiem jak równy z równym. Natura nie wyposażyła Nas w tego typu „narzędzie”, ale jak za chwilę zauważysz zrobiła to w bardzo szczytnym celu 🙂

Dlaczego właśnie błonnik?

Błonnik (włókno) ze względu na swoją budowę przechodzi przez układ pokarmowy jak gdyby nigdy nic, praktycznie w niezmienionej postaci. Błonnik nie jest trawiony. Nie myl jednak tego proszę z niestrawnością. O nie… To zupełnie co innego. Błonnik zawarty przede wszystkim w produktach zbożowych, warzywach i owocach dzięki swoim właściwościom skutecznie oczyszcza jelita i ułatwia swobodne wypróżnianie.

Podczas przechodzenia przez wszystkie części układu pokarmowego błonnik działa jak magnes – przyciąga niestrawione resztki i jednocześnie zwiększa objętość masy kałowej. Czasami można znaleźć porównanie błonnika do naturalnej szczotki, która wymiata z Twoich jelit resztki pokarmowe, a nawet to co przykleiło się do jelit. Oprócz tego błonnik pochłania wodę i zwiększa jej udział w kale, co ułatwia szybkie i bezproblemowe wypróżnianie. To właśnie ta „magiczna” właściwość błonnika pokarmowego sprawi, że odpowiednio się odżywiając pozbędziesz się raz na zawsze problemów zaparciowych.

Odżywianie błonnikiem płynące…

Błonnik znajdziesz w tylu produktach, że możesz go spożywać z każdym posiłkiem, przez cały dzień. Przykładowo na śniadanie zjedz ciemne pieczywo, musli lub płatki zbożowe z dodatkiem otrąb, rodzynek, orzechów polanych maślanką owocową lub jogurtem.

Na obiad zaserwuj domownikom kaszę (np. gryczaną, jęczmienną lub jaglaną). Zamień biały ryż na brązowy. Zdecydowanie warto, abyś polubił solidne porcje surówek. Jak najczęściej jedz zupy warzywne. Najlepiej ze świeżych warzyw i owoców, ale w ostateczności możesz użyć mrożonek.

Na przyjęciu, czy imprezie podawaj sałatkę warzywną z groszkiem konserwowym, fasolą (czerwoną lub białą) albo soją.

Na podwieczorek, na deser lub przekąskę podczas oglądania filmu świetnie wykorzystać możesz surowe owoce – zwłaszcza porzeczki, marakuję – lub suszone – przede wszystkim brzoskwinie, figi, jabłka, morele i śliwki.

Dobre będą również orzechy arachidowe, laskowe oraz ziemne. Jeśli umiesz, możesz zacząć piec ciasta z makiem, sezamem lub wiórkami kokosowymi. To tak w skrócie, bo produktów zawierających błonnik jest dużo. Poniżej wypisałam konkretne produkty wraz z zawartością błonnika pokarmowego w 100 gramach produktu.

Produkty zbożowe

Zawartość błonnika

Błonnik Primvitalny (babka płesznik +babka jajowata)

68

Otręby pszenne

42,3

Płatki owsiane

6,9

Płatki kukurydziane

6,5

Pieczywo chrupkie

6,3

Bułka grahamka

5,4

Chleb żytni

5

Warzywa

 

Zawartość błonnika

 

Fasola czerwona

25,1

Fasola biała

15,8

Groszek zielony

5,8

Brukselka

4,1

Marchew

2,7

Kapusta biała

2,1

Szpinak

2,1

Owoce

Zawartość błonnika

Morele suszone

10,4

Śliwki suszone

8

Maliny

6,7

Awokado

6,7

Czarna porzeczka

4,8

Kiwi

1,8

Truskawki

1,7

WAŻNA INFORMACJA: Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dziennie powinieneś spożywać około 20 do 40 g błonnika, aby Twój przewód pokarmowy działał sprawnie. Tylko spełniając te zalecenia możesz liczyć na swobodne wypróżnianie i wizyty w toalecie trwające poniżej dwóch minut – nie żartuję!

Prosty sposób jak jeść więcej błonnika na co dzień?

Zmiany nawyków żywieniowych są zazwyczaj największą trudnością podczas eliminowania zaparć. Tu nie ma dróg na skróty, ani tajnych sztuczek.

Jedynym wyjściem jest po prostu uważanie na to co jesz i świadome wybieranie produktów zawierających błonnik – chociażby tych wymienionych powyżej. Zamiast słonych paluszków zdecyduj się na orzechy laskowe lub ziemne, a planując czwartkowy obiad kieruj swoje myśli raczej w kierunku pysznej zupy z GreenWay’a, a nie fast fooda z McDonald’a.

Zdaję sobie sprawę z tego, jak trudno jest w dzisiejszym świecie pilnować diety bogatej w błonnik. Nawet nie wiesz jak uciążliwe może być ciągłe pilnowanie się, żeby do każdego posiłku w jakiś magiczny sposób dodać np. otrębów.

Patrząc na to ile czasu trzeba poświęcić na przygotowanie super zróżnicowanych, wysoko błonnikowych posiłków nic dziwnego, że społeczeństwo skoncentrowane na pracy i sukcesie finansowym po prostu je „łatwo” i „szybko”.

Mam dla Ciebie 2 wyjątkowe rozwiązania na dużą ilość błonnika przy jednoczesnym oszczędzaniu czasu.

1. Zainwestuj w dobry blender.

Mam na myśli taki mikser jak na zdjęciu. W ciągu 15 minut możesz dzięki niemu przygotować mega zdrowy mus owocowo-warzywno-orzechowy dla całej rodziny. Idealny na pierwsze śniadanie oraz kolację. Jak dobrze trafisz to możesz np. w Lidlu kupić taką maszynkę za 90 zł. Ważne, żebyś znalazł taki, który ma funkcję kruszenia lodu. To zagwarantuje Ci, że mikser poradzi sobie spokojnie z brokułami, marchewkami czy orzechami włoskimi.

Dlaczego polecam Ci takie miksy? To bardzo szybki i jednocześnie zdrowy sposób na prawidłową dietę. Warzywa i owoce to idealne źródło witamin, minerałów i błonnika w najlepszej możliwej – naturalnej formie. To absolutny fundament Twojego zdrowia.

2. Uzupełniaj swoją dietę błonnikowym suplementem. Osobiście preferuję wysoko błonnikowe i całkowicie naturalne produkty. Bardzo polecam Ci Błonnik Primvitalny, który składa się wyłącznie z naturalnych składników: nasion babki płesznik i łuski babki jajowatej. Sama natura i niespotykanie wysoka zawartość błonnika.

Dlaczego Błonnik Primvitalny?

Błonnik Primvitalny, poprawia prace jelit. Ziarna wędrują przez cały przewód pokarmowy w stanie praktycznie niezmienionym. Jednakże wzdłuż całej drogi wchłaniają wodę, przez co zwiększają objętość i usuwają gnijące złogi jelitowe.

Ponadto błonnik rozpuszczalny (pektyny) – wchodzący w skład Błonnika Primvitalnego – jest rozkładany do trójkarboksylowych kwasów tłuszczowych, które odpowiadają za hamowanie biosyntezy cholesterolu w wątrobie, przez co Błonnik Primvitalny, swoim działaniem wspomaga obniżanie cholesterolu we krwi.

Błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny w wodzie pomaga również eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie (dzięki zdolnościom jonowymiennym wolnych grup karboksylowych), a nawet substancje rakotwórcze. Oczyszczając jelita, oczyszczasz cały swój organizm, co powoduje poprawę samopoczucia i zastrzyk energii witalnej.

Najczęstsze zastosowanie:

  • oczyszczanie jelit i układu pokarmowego;
  • regulacja poziomu cholesterolu we krwi;
  • poprawa pracy układu pokarmowego;
  • obniżanie poziomu cukru we krwi.

Czym Błonnik Primvitalny różni się od konkurencyjnych?

Tym się różni, że jest w stu procentach dziełem Matki Natury. Dojrzewał w stymulujących promieniach Słońca, u zaufanego plantatora, z którym współpracuje jego dystrybutor.

Inne błonniki, np. w formie tabletki, wychodzą spod medycznych maszyn i powstają mechanicznie. Dla jelit są bardziej sztuczną formą — z tej przyczyny dość kiepsko tolerowane.

Teoretycznie Błonnik Primvitalny, to najdroższy błonnik na rynku. Lecz praktycznie: najtańszy. Dzięki temu, że jest naturalny i nie wyjałowiony z potrzebnych składników odżywczych, miesiąc kuracji Błonnikiem Primvitalnym robi więcej niż rok kuracji innym dostępnym w aptece:

Kliknij tutaj i zobacz dlaczego warto stosować właśnie ten produkt»

Dlaczego regularne i lekkie wypróżnianie się jest podstawą Twojego zdrowia?

Czy wiedziałeś, że 75% komórek odpornościowych organizmu znajduje się w przewodzie pokarmowym? Mało kto wie, że jeśli jelita są zanieczyszczone (co ma miejsce u większości członków społeczeństw rozwijających się i rozwiniętych), to zanieczyszcza się także krew. Wraz z krwią zanieczyszczone zostają komórki całego organizmu.

Od tego co dzieje się w układzie pokarmowym zależy całe Twoje życie. Nie da się długofalowo wyleczyć żadnej choroby, jeśli nie oczyści się jelita grubego.

Zwłaszcza szerokim problemem jest przerost drożdży zamieszkujących nasz układ pokarmowy.

Światowa Organizacja Zdrowia opublikowała raport, z którego wynika, że nigdy wcześniej ludzkość nie była tak zagrożona grzybicami. Pasożyty różnego typu ma ponad 50%, zaś grzyby aż ponad 80% populacji!

Gdybym przytoczył Ci listę objawów wywołanych przerostem grzybów Candida Albicans, to gwarantuję, że znalazłabyś przynajmniej 5, które u Ciebie występują. Po prostu jedzenie bez błonnika, z konserwantami, słabo pogryzione i zmieszane z napojami to perfekcyjne pożywienie dla tych organizmów.

Candida w odpowiednich warunkach i środowisku zamieszkuje dolną część układu pokarmowego pomagając w procesie rozkładu cukru. Jednak, gdy tego cukru jest dużo przez dłuższy czas następuje ich trudny do powstrzymania rozwój. Jego ubocznym skutkiem jest około 80 trucizn, które zanieczyszczają organizm. Wiedząc to pomyśl o dodatkowych zaparciach, które blokują usuwanie tych toksyn z jelita…

Candida to sprytne stworzenia. W zależności od warunków środowiska mogą zmieniać swoją formę z bakteryjnej w grzybiczną i odwrotnie. Jako grzyby zapuszczają korzenie… w ścianie Twojego jelita!

W praktyce to nie Candida sama w sobie szkodzi Twojemu organizmowi. Problemem są jej toksyczne odchody i perforacje (pospolicie dziury) ścian jelita, które tworzy rozrastając swoją grzybiczną postać.

Droga przyjaciółko, drogi przyjacielu (jeśli pozwolisz się tak nazywać)!

Wiesz już, że zaparcia to nie przelewki. Nie możesz już dalej żyć odsuwając rozwiązanie tego problemu na potem. Nie możesz także rozwiązywać go jedynie raz na jakiś czas, gdy stanie się zbyt dokuczliwy.

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest takie picie, jedzenie i ruszanie się, aby wypróżniać się minimalnie raz dziennie. Dzięki prostym zmianom w trybie swojego życia poza swobodną „kupką” dostaniesz duuużo większy prezent: mnóstwo energii i pełnię zdrowia.

Weź zdrowie we własne ręce, zaczynając od najprostszych i najszybszych zmian: pozbądź się zaparć jak najszybciej.

Świadomość zdrowotna dzisiejszego społeczeństwa jest na fatalnym poziomie. W szkołach poświęca się wiele godzin omawianiu budowy pierwotniaków i orzęsków. Jednocześnie nie mówi się prawie nic na temat fundamentalnych nawyków żywieniowych, jak chociażby dokładne gryzienie i przeżuwanie pokarmów.

Zachęcam Cię gorąco do intensywnej edukacji w temacie zdrowia jelit i całego organizmu. W szkole nie mówi się o prawdziwych błędach zdrowotnych jakie popełniamy. Ale to nie znaczy, że nie mamy nic do zmiany…

Wina za Twoje zaparcia i wiele innych dolegliwości tak naprawdę leży właśnie w naszym systemie edukacji. Z jednej strony w szkole nikt nas nie uczy prawidłowych nawyków żywieniowych, które generują stan zdrowia. Z drugiej strony lekarze na studiach bardzo mało czasu poświęcają na naukę zapobiegania chorobom. Większość czasu uczą się leczenia objawowego, które rzadko kiedy usuwa przyczyny.

Błonnik witalnyGdy lekarze przepisują suplement błonnikowy, coraz częściej polecają Błonnik Primvitalny»

Miłego dnia 😉

Reklamy

12 myśli na temat “Błonnik pokarmowy Twoim zbawcą!

    1. Ja stosuję mieszankę nasion z Mapy Zdrowia i to moje źródło błonnika na co dzień. Poprawiła się praca jelit, czuję się pełna energii i wiem że to najlepsza „dieta”. Dwa razy dziennie nasionka i żadne choróbsko się mnie nie ima 😉 Polecam serdecznie

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s