Woda pomaga na zaparcia


szklanka wodyJak poradzić sobie z zaparciami?

Picie odpowiedniej wody we właściwych momentach da masom kałowym idealną konsystencję.

Lekarze zarówno profesjonalni jak i domorośli często zalecają zwiększenie ilości płynów w diecie. Nie precyzują o jakie płyny chodzi. Pijąc więcej herbaty de facto zwiększasz swoje odwodnienie. Jedyny płyn jakiego tak naprawdę potrzebuje Twój organizm to woda.

Woda jeden z kluczy do czystych jelit i zdrowego organizmu

Często mówi się o tym, aby każdego dnia przyjmować odpowiednią ilość płynów. Zgoda – płyny są ważne, ale w temacie zaparć kluczowa jest woda. Nie kawa, nie herbata, nie soki, ani nie talerz zupy… WODA, i kropka.

Po pierwsze dlatego, że tylko czysta woda jest prawie natychmiastowo przyswajana i wykorzystywana przez Twój organizm. Każdy napój musi zostać poddany najpierw rozkładowi, żeby uzyskać z niego wodę. I wiesz co jest w tym zabawne? Twój organizm musi najpierw zużyć własną wodę i energię do produkcji soków trawiennych, aby potem móc odzyskać jej część z np. herbaty.

Po drugie. Bardzo wiele napojów zawiera w sobie substancje, które są bezpośrednią przyczyną odwadniania Twojego ciała. Wszelkie kofeiny, teiny, a także niektóre substancje konserwujące sprawiają, że po ich spożyciu sikasz więcej niż wypiłaś/eś.

Dlatego błagam Cię! Pij po prostu więcej niegazowanej wody mineralnej lub odpowiednio przygotowanej wody z kranu.

UWAGA!

Woda mineralna to generalnie woda o specyficznym składzie i właściwościach. Aby nie nasycić swojego organizmu zbyt mocno określonymi składnikami „ulubionej” wody mineralnej po prostu często zmieniaj jej rodzaje.

Gaz z wody gazowanej wypełnia żołądek i może wywołać dyskomfort, uczucie ciężkości, przepełnienia i chlupania. Poza tym gaz oszukuje Twoje pragnienie, co może się skończyć odwodnieniem. Wtedy możesz doświadczyć spadku sił oraz zaburzeń w gospodarce wodno-elektrolitowej i termoregulacji (rośnie ryzyko przegrzania i udaru), dlatego woda gazowana potrafi być bardzo zdradziecka szczególnie podczas upałów.

Możesz korzystać z wody kranowej, ale bądź świadomy, że nie jest to do końca idealny wybór. Zwłaszcza na dłuższą metę.

Wodę mineralną oraz kranową możesz urozmaicać przygotowując sobie jak najczęściej wodę strukturyzowaną. To woda, której struktura przypomina wodę zawartą w Twoim organizmie.

Proponuję Ci najprostszy przepis na strukturyzowanie wody czyli na tzw. wodę topioną:

  • podgrzej wodę do stanu „białego wrzątku” (kiedy jeszcze nie wrze, ale już intensywnie paruje),
  • przelej ją do garnka i ostudź w zlewie z zimną wodą; potem wstaw do zamrażarki na 2-3 godziny,
  • woda zamarza najczęściej od zewnątrz; najpóźniej zamarza środek; postaraj się wylać wodę ze środka lodu, zanim całość zamarznie; (w środku znajduje się większość nieczystości, których chcemy się pozbyć z wody),
  • reszta lodu po odmrożeniu jest już idealna do picia.

Do tego dochodzi jeszcze ilość wypijanej wody. No właśnie…

Ile pić wody?

Przeglądając różne źródła możesz spotkać się z różnymi opiniami dotyczącymi ilości spożywanej wody. Najczęściej natomiast spotkasz się z określeniem „to zależy” – zależy od wieku, płci, wzrostu, wagi i aktywności fizycznej. To wszystko prawda, ale to Cię nie urządza, czyż nie?

Ode mnie nie usłyszysz odpowiedzi „to zależy” – chcę dać Ci konkretną wskazówkę dotyczącą ilości wody jaką powinnaś/powinieneś dziennie wypić.

Jako niezbędne minimum przyjmij od dzisiaj 1,5-2,5 litra WODY każdego dnia. Wiem, że wydaje się to dużą ilością, ale to tylko szklanka raz na godzinę – zdecydowanie wykonalne, a przecież chcesz pozbyć się zaparć, tak?

Innym sposobem na policzenie zapotrzebowania na wodę jest zastosowanie się do poniższej tabelki:

tabelka

Kalkulator w dłoń i policz teraz ile potrzebujesz pić dziennie wody.

3 proste sposoby jak pić więcej wody?

1. Miej wodę zawsze pod ręką. Noś wodę zawsze ze sobą. Kobiety mogą mniejszą lub większą porcję wody nosić w torebce, a panom pozostają coraz popularniejsze niewielkie plecaki zarzucone na ramię albo trzymanie odpowiedniego zapasu wody w samochodzie. Staraj się mieć butelkę wody zawsze pod ręką. Kiedy tylko przypomnisz sobie o wodzie wyciągnij rękę i weź kilka łyków.

2. Alarm w telefonie. Inny ciekawy sposób na zwiększenie ilości wypijanej dziennie wody podsunął  Pan Zbigniew, który już dawno pozbył się zaparć, a dziś chętnie dzieli się swoimi metodami. Jego sposób polega na ustawieniu sobie w telefonie alarmu, który włącza się zawsze o pełnej godzinie. Wtedy Pan Zbigniew nalewa sobie szklankę wody i przez kolejne 60 minut stopniowo ją opróżnia. Nie ważne, czy jest akurat w pracy w biurze, czy siedzi przed telewizorem w domu. Dzwoni telefon – nalewa sobie szklankę wody i zyskuje życie wolne od zaparć.

3. Woda zamiast przekąski. Zdarza Ci się doświadczać głodu między posiłkami? Znany badacz wpływu wody na nasz organizm dr Fereydoon Batmanghelidj sugeruje, że sygnał burczenia w żołądku może oznaczać właśnie pragnienie wody, a nie potrzebę jedzenia. Pomyśl jak często sięgasz po jakąś przekąskę. Od dzisiaj szklankę wody traktuj jak przekąskę, a zobaczysz jak szybko Twoje ciało Ci się odwdzięczy. Proste i bardzo skuteczne!

Jeszcze jedno!

Zanim przejdę dalej mam dla Ciebie jeszcze jedną uwagę dotyczącą wody. W ciągu całego dnia tak naprawdę najważniejsza jest woda poranna oraz woda wieczorna. Poranna jest istotna, ponieważ organizm przez noc mocno się odwadnia. Wypicie zaraz po wstaniu szklanki wody sprawi, że jelita uruchomią ruchy perystaltyczne i zaczną oczyszczanie. Poczujesz się lepiej, będziesz mieć więcej energii, a organizm lepiej będzie przyswajał substancje odżywcze podczas śniadania.

Woda wieczorna ważna jest praktycznie z tego samego powodu – nocnego odwodnienia. Jeśli niedługo przed snem wypijesz szklankę wody organizm mniej odwodni się podczas snu i lepiej będzie pracował o poranku. Wieczorem po wypiciu szklanki wody weź na język kilka ziarenek soli. To spowoduje, że woda dłużej będzie utrzymywana w organizmie i nie przedostanie się tak szybko do pęcherza. Jeśli dodatkowo użyjesz soli morskiej dostarczysz sobie dawkę minerałów, w niej zawartych.

Pamiętaj! Jakakolwiek woda jest lepsza niż żadna.

Podejmij postanowienie, aby przez najbliższe dwa tygodnie wprowadzić do swojego życia te zmiany. Pierwsze kroki po wstaniu skieruj do kuchni, by wypić wodę, a wieczorem zamiast kanapki na „nocny głód”… – również wypij szklankę wody. Z czasem wejdzie Ci to w nawyk – bardzo korzystny dla zdrowia nawyk.

Śmiali się, gdy poszedłem z zaparciami do dietetyka, a nie do lekarza… Ale kiedy bóle brzucha, wzdęcia, nieprzyjemny zapach z ust i zaparcia bezpowrotnie minęły..

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 🙂

Advertisements

4 myśli na temat “Woda pomaga na zaparcia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s