Naturalne metody oczyszczania skóry


oczyszczanie skóryJak naturalnie oczyścić skórę?

Dość długo niepokoiły mnie zmiany na skórze rąk, a lekarze nie potrafili dokładnie tego zdiagnozować (czy to łuszczyca, wyprysk, a może skaza). Nawet mówiono, że to nieuleczalne.

Ale jeden przypadek z mojego życia całkowicie zmienił moje spojrzenie na medycynę i po tym zacząłem wierzyć, że chorobę można leczyć nie uciekając się do lekarstw.

Metodę tą zdradziła mi pewna starsza kobieta, z którą jechałem w pociągu. Zobaczyła moje ręce i powiedziała mi jak przeprowadzić oczyszczanie skóry w domowych warunkach.

Oczyszczanie skóry ziemniakami

Należy wziąć ziemniaki (takie o różowym miąższu), dokładnie umyć, a następnie zetrzeć na tarce. Startego ziemniaka przykładać do chorobowo zmienionych miejsc na skórze, a jak wyschnie, zmienić papkę ziemniaczaną na świeżą.

Na początku skóra zrobiła się bardzo gorąca, ale potem wszystko bardzo ładnie się oczyściło 🙂

Mam nadzieje, że ta recepta jeszcze komuś się przyda.

Ziołowy wywar na oczyszczenie skóry z trądzikiem

Bardzo często młodych ludzi niepokoi trądzik pojawiający się na skórze. Recepta, którą Wam dzisiaj zaproponuje pomogła wielu moim znajomym pozbyć się tego problemu.

Przygotowanie:

  • weź 100 g pokruszonej pokrzywy, 100 g korzeni łopianu, 50 g ziela glistnika oraz 100 g czeredy (uczep trójlistkowy).

Mieszankę tych ziół zalej 0,6 l wrzącej wody, zostaw do zaparzenia pod przykryciem, ostudź, następnie przecedź i wstaw do lodówki.

Dawkowanie: pij 1/2 szklanki 2-3 razy dziennie. W razie potrzeby kurację można kontynuować aż do całkowitego oczyszczenia.

Ten wywar doskonale usuwa też łupież, gdy umyje się nim włosy.

Oczyszczanie skóry kukurydzianą mąką

Nie tak dawno kupowałem mąkę kukurydzianą, by ugotować tzw. mamałygę 🙂 Pani, która mi ją sprzedawała zainteresowała się, w jakim celu ją kupuje. Odpowiedziałem jej. Ona z kolei opowiedziała mi, że jedna klientka kupuję mąkę kukurydzianą, żeby oczyszczać skórę. Wciera mąkę w trakcie mycia.

Wtedy naszła mnie tak myśl:

„może warto użyć tej mąki do usunięcia małych krostek na twarzy?”

Receptura: zmocz twarz wodą, po czym mokry palec maczaj w mące kukurydzianej i wcieraj w miejsca z krostkami na twarzy. Po kilku takich zabiegach skóra powinna zrobić się czysta i gładka.

Oczyszczanie skóry ludowymi środkami

Napar z ziela stokrotki i fiołka trójbarwnego doskonale oczyszcza skórę, usuwając złuszczenia, trądzik i wysypki skórne. Możesz go stosować jak naturalny środek do mycia.

Przygotowanie: po 1 łyżeczce od herbaty ziela stokrotki i fiołka trójbarwnego, zalej 1 l wody o temperaturze pokojowej, zaparzaj 8-10 godzin (najlepiej na noc). Przecedź.

Natomiast Ziarnopłon wiosenny doskonale oczyszcza krew, wyniku czego skóra także staje się czysta.

Przygotowanie: weź 2 łyżeczki ziela ziarnopłonu, zalej szklanką wody, umieść na ogniu i doprowadź do wrzenia, a następnie odcedź.

Dawkowanie: pij po kilka łyków w ciągu dnia.

Napar doskonale nadaje się do mycia. W celu zwiększenia efektu terapeutycznego możesz dodać do niego napar z rumianku.

Oczyszczanie skóry ostropestem plamistym

Napar z ostropestu plamistego zalecany jest w leczeniu chorób skóry.

Przygotowanie: do szklanki wsyp 3 łyżeczki pokruszonych liści i kwiatów i zalej wrzącą wodą. Przykryj i pozostaw do całkowitego ostudzenia. Przecedź i pij równymi porcjami w ciągu dnia.

Kurację kontynuuj do całkowitego wyleczenia.

Powodzenia 🙂

Błonnik witalnyBADANIA DOWODZĄ: Kto Dba o Higienę Wewnętrzną Organizmu, Ten Żyje Dłużej»

Skomentuj

