Jak się rozbudzić?


ziewaniePoranna zaprawa – jak się porządnie obudzić

Ruch to życie.

Po kilku godzinach snu, łatwiej jest się rozbudzić, jeśli czym prędzej się rozruszasz.

Dzisiaj chciałbym Ci zaproponować ćwiczenie, które możesz wykonywać zaraz po przebudzeniu. Autor, który opisał to ćwiczenie w książce nazywa je wibrogimnastyką — poranną zaprawą.

Nie na darmo właśnie tak, ponieważ ćwiczenie to rzeczywiście stanowi zaprawę rześkością, świeżością i aktywnością na cały dzień — a przy tym pomaga się uwolnić z objęć Morfeusza i naelektryzować ciało na dobry początek dnia.

Dodatkowo, ćwiczenie działa wspaniale dla ludzi zajmujących się pracą umysłową, gdzie po kilku godzinach takiej pracy zaczynają odczuwać ociężałość  umysłową.

I jest dziecinnie proste.

Oto, jak je wykonać: stań prosto. Złącz obie nogi. Stopy równo przed siebie. Teraz unieś pięty tylko na 1 cm do góry, tak jakbyś podnosił się na palcach. I opuść je na podłogę. Odczujesz lekkie uderzenie, wstrząs.

Finito!

Nastąpi przy tym zjawisko takie samo, jak przy biegu czy chodzeniu. Jeśli z jakichś powodów nie możesz doświadczać zbawiennych korzyści biegania, to powyższe ćwiczenie rekompensuje te straty. Hurra!

„Aktywna długowieczność” — oto tytuł książki, która skrywa to cudowne ćwiczenie. Autor, A.A. Mikulin, dodaje kilka cennych uwag: wykonuj je bez pośpiechu, nie częściej niż raz na sekundę. Po trzydziestu ćwiczeniach-wstrząsach, zrób przerwę 5 do 10 sekund.

Nie unoś też pięt ponad 1 cm nad podłogą. Przy każdej serii rób nie więcej niż 60 ruchów.

Jak mocne powinny być wstrząsy? Takie, jak natura przewidziała dla człowieka: czyli dokładnie takie, jakich ciało doświadcza podczas biegania.

Ponieważ ćwiczenie jest w zgodzie z budową i potrzebami organizmu, to nie stanowi zagrożenia dla kręgosłupa, jeśli podczas jego wykonywania stoisz prosto — dodaje autor.

Jak często wykonywać? Mikulin pisze, że w ciągu dnia wystarczy je powtarzać 3 do 5 razy po 60 wstrząsów. Warto pamiętać: koniecznie z lekko zaciśniętą szczęką.

Po takiej porannej (i nie tylko!) wibrogimnastyce, ustępuje zarówno ospałość, jak i ociężałość umysłowa spowodowana pracą na siedząco.

Mikulin przytacza i uzasadnia mnóstwo innych korzyści, jakie płyną z tego ćwiczenia. Chociażby: wstrząsanie organizmu pobudza bardziej energiczne pulsowanie  krwi w żyłach i usuwa zgromadzony szlam międzykomórkowy, a więc pomaga w oczyszczaniu organizmu.

Drgania dodatkowo pobudzają do pracy organy wewnętrzne, jak np. jelita, a zatem są ciekawym dodatkiem do ich rewitalizacji Błonnikiem Witalnym:

Błonnik witalnyBłonnik Witalny – prawdopodobnie jedyny, który chcą polecać lekarze»

Miłego dnia 🙂

Reklamy

Jedna myśl na temat “Jak się rozbudzić?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s