Jak nie chorować? – porad ciąg dalszy….


budowlaniecSekret zdrowia i wytrzymałości budowlańców

Jeśli nie od dzisiaj interesujesz się zdrowiem, to z pewnością zauważyłeś, że budowlańców charakteryzuje ponadprzeciętna wytrzymałością, hart i odpornością na choroby.

Dlaczego tak jest? Pomimo ich niedającego się ukryć zainteresowania alkoholem? I miłości do Marlboro?

I brakiem dbałości o zdrowie?

Widzisz, jeśli się dobrze przyjrzeć, budowlańcy mają ze sobą coś wspólnego, co jak wierzę stanowi „sekret” ich wybitnej wytrzymałości i tężyzny fizycznej.

Otóż większość dnia, a nawet życia… SĄ W RUCHU! Najczęściej na świeżym powietrzu.

Ruch natlenia organizm na najgłębszym możliwym poziomie: poziomie komórkowym. To tu skrywa się źródło długowieczności, wolności od chorób, spokoju umysłu, wysokiej odporności.

Pod warunkiem, że w parze z ruchem — aktywnością fizyczną — idzie odpowiednie oddychanie. To znaczy takie oddychanie, które jest zgodne z fizjologią człowieka.

Najważniejsza reguła w praktyce zdrowego oddechu: oddychanie przez nos, nawet przy lekkim zmęczeniu.

Oddychanie przez nos i ruch to bowiem pierwszy krok w stronę natlenienia organizmu — i tężyzny fizycznej.

Największy badacz ludzkiego układu oddechowego, jaki stąpał po Ziemi, profesor Konstantin Buteyko, zawsze powtarzał:

„POWINIENEŚ ODDYCHAĆ PRZEZ USTA TAK CZĘSTO, JAK JESZ PRZEZ NOS.” ~K.P. Buteyko

A co jeśli jesteś tak zdyszany, że trudno nabierać powietrza przez nos? Wtedy powinieneś zwolnić tempo! Odpocząć. Ustabilizować oddech. Jeśli tego nie zrobisz, w ciągu 15 minut Twoje komórki będą na głodzie tlenowym.

To jest główną przyczyną chorób i dolegliwości:

„Cały przewlekły ból, cierpienie i choroby są spowodowane przez hipokapnię — brak tlenu na poziomie komórkowym.” ~Arthur C. Guyton, Podręcznik Fizjologii Medycznej

Niemal każdy, kto się rusza przez osiem godzin dziennie, jest naprawdę zdrowy. Nie spotkałem odstępstwa od tej reguły, choć na pewno są — nie twierdzę, że nie.

Ale czy to nie fascynujące? Tak niewiele wystarczy, by wzmocnić zdrowie. Tylko dwie rzeczy: ruch i oddech. Lecz dzisiaj, w XXI wieku, w erze przetworzonego jedzenia, dodałbym jeszcze jeden element… równie ważny element: błonnik pokarmowy.

Nie da się przecenić znaczenia kondycji jelit w roli doskonalenia zdrowia. To w końcu stąd rozprowadzane są składniki budulcowe komórek — paliwo, które napędza pojazd, jakim jest Twój organizm.

Dlatego obok ruchu i oddechu, należy dbać o czystość jelit poprzez wypijanie 20 minut przed śniadaniem szklanki z Błonnikiem Witalnym:

Błonnik witalnyBłonnik Witalny – prawdopodobnie jedyny, który chcą polecać lekarze»

Miłego dnia .. 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s