Ryby są zdrowe!


rybaJedz to, żyj 800 dni dłużej

Wyobraź sobie: dwa razy w tygodniu skonsumujesz pewien mały posiłek i masz życie dłuższe o przeszło dwa lat…

Cóż, nie musisz sobie tego wyobrażać. Taka jest rzeczywistość, w dodatku poparta badaniami naukowymi!

WPŁYW RYB NA ZDROWIE

Ryby, rybydobre dla zdrowia. Wszyscy już to słyszeli. Lecz tego faktu prawdopodobnie nie znałeś: jedzenie ryb może realnie przedłużyć twoje życie o 2,2 lat, czyli jakieś 800 dni!

A największą niespodzianką jest to, jak niewiele trzeba ich zjeść, aby dodać sobie lat, według badania przeprowadzonego przez naukowców Harwardu.

Ryba jest bogata w kwasy Omega-3. Właśnie one chronią przed schorzeniami serca, ogniskowaniem się stanów zapalnych, chorobą Alzheimera, depresją i wieloma innymi bolączkami XXI wieku.

We wspomnianym badaniu wzięło udział 2700 mężczyzn i kobiet w wieku 65 i więcej. Badanie trwało 16 lat do czasu, aż ochotnicy zmarli. Naukowcy uzyskali akta zgonu i inną dokumentację medyczną, przedstawiającą przyczyny śmierci. Następnie poddali je szczegółowej analizie, uwzględniając różne czynniki ryzyka (dane demograficzne, wiek, styl życia, itp.)

Co odkryli: osoby z najwyższym poziomem Omega-3 we krwi żyli średnio 2,2 lata dłużej od tych, których poziom kwasów we krwi był najniższy. Oceniono, że ryzyko śmierci z powodu chorób sercowych u tych pierwszych było aż 35% mniejsze.

Ryby są bardzo bogatym źródłem Omega-3, ale nie są jedynym — można je dostarczyć organizmowi np. z orzechów, soi czy wołowiny.

Najlepsze: według naukowców Harwardu, już mniej więcej 400 mg kwasów wystarcza, aby wykorzystać ich wpływ na serce i układ krwionośny człowieka — i mniej więcej tyle znajduje się w dwóch porcjach ryb na tydzień, np. w łososiu, sardynkach albo tuńczyku. To naprawdę niewiele, biorąc pod uwagę zbawienny wpływ na zdrowie, czyż nie?

A oto skąd tak wspaniały wpływ z konsumpcji ryb bądź suplementów bogatych w kwasy Omega-3: są pogromcami cholesterolu, jednego z trzech największych zabójców ludzkiej populacji.

Zatem! Co powiesz na porcję rybki dziś na obiad?

Co takiego? Nie mieszkasz nad morzem i nie masz dostępu do świeżych ryb? Albo z jakichś powodów nie znosisz posmaku tranu?

Dobra wiadomość: równie silnym pogromcą cholesterolu okazuje się bezsmakowy Błonnik Witalny, który możesz przyrządzić np. w swoim ulubionym soku lub koktajlu domowej roboty:

Błonnik witalnyBłonnik Witalny – prawdopodobnie jedyny, który chcą polecać lekarze»

52-letni Jan z miejscowości Marki nie mógł uwierzyć, jak zobaczył wyniki swoich badań, przedstawiające poziom cholesterolu przed i po.

Miłego dnia.. 🙂

Advertisements

One thought on “Ryby są zdrowe!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s