16 prawd o jedzeniu od rosyjskiego znawcy zdrowia


obiadCo musisz wiedzieć o jedzeniu…?

Jednym ze źródeł energii dostającej się do organizmu jest pokarm.

Obecnie istnieje jakieś 2 000 sposobów odżywiania. Odnalezienie się we wszystkich i wybranie najlepszego dla siebie graniczy z cudem. Dlatego nie zamierzam przedstawiać żadnych z nich. Byłby to najnudniejszy list wszechczasów. Oraz całkowicie niepotrzebny. Najważniejsze bowiem jest nie tyle co zjedliśmy… lecz co i ile zostało PRZYSWOJONE.

Jeśli będziesz posłuszny następującym prostym zasadom, zrobisz milowy krok w kierunku wydajnego odżywiania. Chciałbym być ich autorem, ale słowa uznania należą się rosyjskiemu znawcy zdrowia, Iwanowi Nieumywakinowi.

To profesor, doktor nauk medycznych, członek Europejskiej i Rosyjskiej Akademii Nauk Przyrodniczych, Międzynarodowej Akademii Informatyzacji i Nauk Energoinformatyzacyjnych, Nauk Medyczno-Technicznych, Zasłużony Wynalazca Rosji, laureat Nagrody Państwowej, członek prezydium Wszechrosyjskiego Zawodowego Stowarzyszenia Medycznego Specjalistów Tradycyjnej Medycyny Ludowej.

Więc myślę, że przynajmniej warto wziąć jego rady pod rozwagę:

1. „Należy żyć nie po to, aby jeść, a jeść po to, aby żyć.” (Sokrates.)

2. Stosunek produktów powinien być następujący. Pokarm pochodzenia roślinnego: 50-60%. Węglowodanowego: 20-25%. Białkowego: 15-20%.

3. Płyny pić nie później niż 10-15 minut przed jedzeniem i 1,5-2 godzin po zjedzeniu. Po jedzeniu warto przepłukać jamę ustną wodą.

4. Pokarmy roślinne (sałaty, sałatki warzywne) spożywać na 8-10 minut przed jedzeniem posiłków węglowodanowych lub białkowych.

5. Zasadniczo nie mieszać potraw węglowodanowych z białkowymi.

6. Unikać potraw smażonych, tłustych wywarów, pełnego mleka, produktów sztucznych i rafinowanych oraz umiarkowanie używać cukru.

7. Przeżuwać dokładnie pokarm aż do chwili, gdy zniknie w ustach specyficzny dla niego smak. Przy tym proces zaspokajania głodu przebiega szybciej, a więc zjadamy mniej.

8. Nie gotować i nie siadać do stołu w gniewie. Zawsze należy być w dobrym stanie ducha.

9. Proces trawienia to praca wymagająca dużo wysiłku, dlatego po posiłku, zwłaszcza obfitym, pożądany jest 20-30 minutowy odpoczynek, ale nie sen i nie na leżąco.

10. Lepiej jeść więcej posiłków, a w małych ilościach, niż mniej, a w wielkich. Posiłek wieczorny nie później niż o 20, nawet o 19:00 jest bardziej wskazany.

11. Raz w tygodniu robić lekkie dni oczyszczające (na owocach, sokach), trwające od 24 do 36 godzin.

12. Podczas choroby, do czasu unormowania temperatury, nic nie jeść za wyjątkiem picia wody i soków.

13. Zjadany pokarm powinien być równoważony ruchem.

14. Ponieważ jedzenie to pracochłonny proces energetyczny obejmujący przetwarzanie pokarmu, wchłanianie substancji odżywczych, wydalanie odpadów, to optymalny styl odżywiania jest następujący: jeść mniej, potrawy powinny być jednorodne, świeże, z przewagą tych pochodzenia roślinnego, przy jednoczesnym ograniczeniu słodyczy i wędzonek. Pamiętać należy, że jaki stół, taki stolec. Przychód (objętość pokarmu) powinien być mniejszy, a rozchód (ruch) większy.

16. Jednym z powszechnych zakłóceń w pracy jelit są zaparcia, które przyczyniają się do wielu chorób. Po to, aby stolec był oddawany codziennie, należy z rana (do godziny 7) wypić szklankę wody o temperaturze pokojowej i w ciągu dnia, co 2-3 godziny, po 50-70 ml, co jest szczególnie ważne dla osób starszych.

Jeżeli do szklanki, o której wspomniał Iwan, wsypiesz miarkę Błonnika Witalnego, efekt będzie skuteczniejszy:

Błonnik witalnyBłonnik Witalny – prawdopodobnie jedyny, który chcą polecać lekarze»

Miłego dnia… 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s