9 trików na błogi sen


senJak się dobrze wyspać?

Ahh, dobry, głęboki sen. Wszyscy go pragną, a nikt nie dostaje. Chyba nie przesadzę, jeśli powiem, że bezsenność to epidemia XXI wieku, szczególnie dla osób po pięćdziesiątce.

Zgadnij co? Zamierzam położyć jej kres! Dzisiaj, tutaj, teraz. Ponieważ jeśli chcesz ŻYĆ… jeśli chcesz być zdrowy, mieć energię, czuć się pobudzony, skoncentrowany — musisz przespać całą noc. To jest warunek niepodlegający negocjacjom.

Odważę się nawet powiedzieć więcej:

„NAPRAW” SWÓJ SEN, A MNÓSTWO TYPOWYCH KŁOPOTÓW WYPARUJE!

Nauka dowiodła, że bez odpowiedniego snu, Twoja czujność, umiejętność rozwiązywania problemów, czas reakcji, koncentracja, a nawet iloraz inteligencji spadają jak samolot po ostrzale.

Człowiek bez snu przez 21 godzin funkcjonuje równie niezdarnie, jak po alkoholu — jak przepity!

Tak wyglądają fakty.

A oto, jak =poprawić czas spędzony w objęciach Morfeusza …

1. Nigdy nie zasypiaj na plecach. To najgorsza pozycja ze wszystkich. Prowadzi do hiperwentylacji, a ta do niedotlenienia tkanek i mózgu, w wyniku czego organizm nie jest zdolny do głębokiego, pokrzepiającego snu. Według K.P. Buteyko najlepiej spać na brzuchu bądź lewym boku.

2. Upewnij się, że podczas snu, oddychasz przez nos. Wierz lub nie, ale oddychanie przez usta dla wielu stanowi przyczynę trudności ze snem. Najczęściej specjaliści polecają zaklejać nos lekką taśmą przylepną. Po paru tygodniach organizm „pojmie”, o co chodzi i stały oddech przez nos będzie czymś naturalnym. (Oddychanie przez nos podczas snu to koronny warunek dobrego snu!)

3. Nie jedz nic minimum trzy godziny przed snem.

4. Staraj się zapewnić dopływ świeżego powietrza do sypialni, uchylając okno oraz w miarę chłodną temperaturę. Przegrzewanie organizmu wywołuje niekorzystne zmiany fizjologiczne — manifestują się np. poprzez zwiększone tętno.

5. Wieczorem spaceruj lub biegaj. To pomaga „zrzucić” zebrany ładunek (smog elektryczny) i odświeżyć ciało. Efekt podobny, jak spanie pod namiotem na łonie natury — działa orzeźwiająco i śpi się lepiej, bo ciało jest „podłączone” do Matki Ziemi, co oznacza, że ładunek ciała jest wyrównany prawie lub całkowicie do zera. Zjawisko znane jako UZIEMIENIE.

6. Przed snem wykonuj proste ćwiczenie relaksacyjne, rozluźniając główne mięśnie mojego ciała. (Na przemian napinając i rozluźniając, tak po 2 razy daną partię mięśni.)

7. Nie pij kawy po 17:00.

8. Nie zabieraj spraw biznesowych ani prywatnych do łóżka. Jeśli trudno jest ci uciszyć myśli, wtedy oddaj się muzyce. Szczególnie pomaga barokowa, ponieważ reaguje na nią serce, zwalniając do zdrowego rytmu 60 uderzeń na minutę. (60 uderzeń na minutę odpowiada muzyce w rytmie largo.)

9. Kładź się spać tylko wtedy, gdy czujesz się zmęczony, nigdy wcześniej. Jeśli złamiesz ten warunek, stracisz czas leżąc w łóżku i usiłując zasnąć. Niestety, na siłę nie zaśniesz. Organizm wie, że ma przejść w stan spoczynku tylko wtedy, gdy jest zmęczony.

Dodałbym jeszcze jedną regułę: czyste jelita, dające poczucie lekkości. Normalnie wystarczą posiłki bogate w błonnik — „paliwo”, które napędza ich pracę.

Koniec z problemami ze wstawaniem i brakiem energii. Dowiedz się, jak spać tylko 6 godzin dziennie, wstawać rano i tryskać energią przez resztę dnia..

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia… 😉

One thought on “9 trików na błogi sen

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s