Jak naturalnie wzmocnić swoje siły witalne


chodzenie bosoHartowanie organizmu

Oczywiście poprzez hartowanie.

Co właściwie należy rozumieć pod pojęciem hartowanie?

To: zwiększenie odporności organizmu na oddziaływanie czynników meteorologicznych, takich jak zimno, ciepło, obniżone ciśnienie atmosferyczne oraz innych warunków klimatycznych, a także wzmacnianie układu odpornościowego.

Aby łatwiej zrozumieć: hartowanie organizmu można porównać do kucia żelaza. W czasie jego intensywnego rozgrzania i następnie nagłego oziębienia, żelazo staje się twarde i wytrzymałe.

Coś podobnego dzieje się z organizmem człowieka, który w wyniku zabiegów hartujących nabywa zdolności przeciwstawiania się niesprzyjającym czynnikom, potencjalnie zagrażającym zdrowiu: zarazkom, mrozu, upałom i tak dalej.

Regularnym hartowaniem można się tak zaprawić, że nawet jeśli wszyscy domownicy złapią grypę, Twoje zdrowie pozostanie niewzruszone.

Jak się porządnie zahartować? Tak zaprawić, że zarazki… choroby… infekcje… będą się ciebie bały jak diabeł święconej wody? Pierwszy krok to:

ZDROWY ROZSĄDEK!

Jeśli zatracę zdrowy rozsądek i będę mył ręce dziesięć razy dziennie… ubierał w porze letniej kurtkę o poranku, bo wtedy jest lekki chłodek… za każdym razem zakładał laczki, jak wychodzę na ogródek wywiesić pranie… to przykro mi, organizm nie ma wtedy jak się zahartować.

Z tą kurtką to na poważnie. Nie raz i nie dwa moje oczy napotkały takich przezornych maniaków. Skoro ktoś się boi chłodnego wiaterku o letnim poranku, to jakim cudem ma przetrwać zimowe mrozy, pytam się?

Tak samo z chodzeniem boso. Po cóż zakładać laczki wychodząc na ogródek, skoro ziemia albo trawa nagrzana jest promieniami słońca? Chodzenie na bosaka to jeden ze sposobów hartowania i regulowania organizmu. Czyni cuda.

Najprzyjemniejszy sposób hartowania organizmu?

Chodzenie boso.

Jest to naturalny sposób regulowania zdrowia i hartowania ciała. Stymuluje zakończenia nerwowe, których na stopach jest mnóstwo (jakieś 72,000), a co za tym idzie — migiem następuje przyjemne orzeźwienie. Jeśli pochodzisz po trawie i piasku wieczorem, przed pójściem spać, to nie gwarantuję, że uda Ci się szybko zasnąć. Jak mówiłem, ten naturalny zabieg hartujący pobudza. Stąd zaleca się go wykonywać o poranku albo w południe.

A skąd w ogóle wpływ chodzenia boso na zdrowie?

Ciało ma tendencję do gromadzenia dodatniego ładunku elektrycznego, podczas gdy Ziemia ma ładunek lekko ujemny. I teraz, kiedy ciało doznaje fizycznego kontaktu z Ziemią, Ziemia dostarcza nieograniczone źródło swobodnych elektronów, które wyrównują ładunek w ciele, gasząc wszelkie stany zapalne i regulując pracę układu nerwowego oraz mięśni.

Ponadto badania naukowe wskazują, że taki zabieg łagodzi skutki uboczne stresu, redukuje rozmaite bóle i zwiększa odporność.

Całkiem fajne korzyści, biorąc pod uwagę, że nic a nic za nie nie płacisz!

Chodzenie boso jako sposób hartowania zaproponował pod koniec XIX wieku niemiecki ksiądz, Sebastian Kneipp. To on wysunął piękne higieniczne hasła.

Jedno z nich brzmiało …

„KAŻDY KROK BOSO DODAJE MINUTĘ ŻYCIA.” ~ks. Sebastian Kneipp

Naprawdę piękne, a przy okazji nad wyraz prawdziwe.

Dzisiaj w niektórych sanatoriach w Niemczech, Austrii czy Finlandii szeroko stosuje się chodzenie boso po ścieżkach „kontrastowych”, których poszczególne odcinki są różnie nagrzane — od zimnych przez letnie po gorące.

To dlatego, że traktowanie organizmu na zmianę ciepłem i zimnem po prostu hartuje — wzmacnia zdrowie i odporność. Szczególnie w przypadku stóp. Dzisiaj bowiem praktycznie stale przegrzewamy stopy, zamykając je w idealnie szczelne obuwia z syntetycznych materiałów.

I zmiana tego stanu poprzez nieodgradzanie własnego ciała od Matki Ziemi (czyli po prostu chodzenie boso) przynosi błogie uczucie rozluźnienia zarówno całego ciała, jak i psychiki.

Podobnie błogie uczucie przynosi uwolnienie jelit od zalegających mas kałowych. Również tutaj Natura działa najlepiej — tym razem w roli Błonnika Primvitalnego z botanicznego ogrodu Eden:

Błonnik witalnyBłonnik Primvitalny– prawdopodobnie jedyny, który chcą polecać lekarze»

Miłego dnia..🙂

One thought on “Jak naturalnie wzmocnić swoje siły witalne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s