Wyprostuj kręgosłup, wyprostuj życie


zgarbieniePrawidłowa postawa ciała

Niemal nikt nie bierze na poważnie znaczenia postawy dla zdrowia. Błąd!

Ponieważ zgarbiona postawa wymusza oddychanie klatką piersiową. Jest to odstępstwo od normy. Normalne oddychanie odbywa się bowiem z udziałem mięśnia oddechowego, czyli przepony. Prościej mówiąc, powinniśmy oddychać brzuchem, nie klatką.

Zatem przy zgarbionej postawie, oddech — fundament życia, zdrowia, witalności — jest mechanicznie zaburzony. Dlaczego? Gdyż postawa ta prowadzi do „skompresowania” przepony, unieruchamiając jej działanie.

W takiej sytuacji normalne oddychanie jest niemożliwe, zatem do akcji wchodzą górne partie płuc i mięśnie klatki.

Idąc dalej, ponieważ przepona powoduje maksymalne wykorzystanie układu oddechowego w natlenianiu krwi tętniczej, garbienie się redukuje poziom tlenu w tkankach i komórkach.

Jakby tego było mało, zła postawa pogłębia i przyspiesza oddech, co prowadzi do chronicznej hiperwentylacji, a ta do słabego natlenienia organizmu.

Czyli w praktyce, układ oddechowy przy zgarbionej postawie pracuje równie aktywnie, co u srebrnego nieboszczyka. Nie dobrze, oj nie dobrze. Ale zaraz coś poradzimy…

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że korekcja postawy nie należy do najłatwiejszych zadań pod słońcem.

Zwykle mija miesiąc lub więcej, zanim osoba przywyknie do prostych pleców.

Do tego czasu pozostaje wrażenie, że tułów jest napięty. Lecz w rzeczywistości fizjologia dowodzi, że to właśnie zgarbiona postawa — mimo fałszywego wrażenia rozluźnienia — spina wewnętrzne narządy i nadwyręża poszczególne odcinki kręgosłupa.

Po dwóch miesiącach utrzymanie kręgosłupa w pionie staje się przyjemne i wygodne. Widać wielką poprawę wytrzymałości (na przykład dłuższa praca przy komputerze), ponieważ narządy są rozluźnione, a kręgosłup nie jest spięty, tylko swobodny.

Na początku potrzeba trochę silnej woli, lecz warto: w przełożeniu na codzienność, różnica jak dzień do nocy.

Też dlatego, że zgarbiona postawa ogranicza drenaż limfatyczny węzłów chłonnych wszystkich narządów pod przeponą.

Po polsku oznacza to, że np. w jelitach upośledzony zostaje proces krążenia limfy, tym samym prowadząc do obrzęków zastoinowych — stagnacji systemu limfatycznego i gromadzenie się produktów odpadowych.

Aby usprawnić krążenie po pierwsze należy wyregulować postawę. Po drugie należy pobudzić perystaltykę do pracy poprzez błonnik pokarmowy, najlepiej naturalny:

Błonnik witalnyBłonnik Witalny – prawdopodobnie jedyny, który chcą polecać lekarze»

Miłego dnia.. 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s