Nie dopuszczaj do zaparć


Jak zapobiegać zaparciom?

k6404482Jednym z powszechnych zakłóceń w pracy jelit są zaparcia. Przyczyniają się one do wielu chorób. Po to, aby stolec był oddawany codziennie:

  • rozpocznij dzień od wypicia szklanki ciepłej wody;
  • jedz dużo świeżych warzyw i owoców;
  • nie łącz w posiłku ziemniaków i mięsa;
  • codziennie dodawaj do sałat łyżkę dobrej oliwy lub oleju lnianego, a jeszcze lepszy będzie olej sezamowy (2 łyżki dziennie);
  • pij dużo płynów (2,5 l minimum);

Jeśli nie masz podwyższonego poziomu cukru we krwi, to możesz namoczyć w ciepłej wodzie na noc 6 suszonych śliwek i zjeść je przed śniadaniem. Wypij również wodę, w której moczyłeś śliwki.

Do posiłków dodawaj 2-3 łyżki otrąb pszennych (dawka dzienna).

Przykładowy jadłospis oczyszczający jelita

Śniadanie: pomidory | rukola | łyżka pestek słonecznika uprażonych na suchej patelni | kilka oliwek

II Śniadanie: kolorowa sałatka z surowych warzyw (zielony ogórek, papryka czerwona lub żółta, szczypior, kawałek kalafiora, cebula, pomidor, szczypta soli, tymianek, oliwa)

Obiad: fasolka szparagowa gotowana na parze lub zielony ugotowany bób

Uwaga! Bób po ugotowaniu obierz ze skórki i wymieszaj z sosem zrobionym z 2 łyżek oliwy i zmiażdżonego czosnku. Posyp sałatkę łyżką natki pietruszki i połową posiekanej średniej cebuli cukrowej.

Dodatkowo możesz zjeść marchew.

Kolacja: leczo z cebuli, cukinii, bakłażana i pomidorów z oliwą, kilka oliwek.

Postaw na płatki owsiane

To już nie te czasy, gdy płatki owsiane kojarzone były głównie z rozgotowaną papką. I bardzo dobrze, bo mało jest równie smakowitych i wartościowych produktów.

Są one bogatym źródłem potasu, wapnia, cynku, magnezu oraz witamin z grupy B. Skutecznie regulują wypróżnienia, a także obniżają poziom cholesterolu.

Dodawaj do sałatek: namoczone w zimnej wodzie płatki owsiane to świetny i zdrowy dodatek do sałatek owocowych z miodem i orzechami.

Miksuj z jogurtem: płatki owsiane namoczone w wodzie lub mleku, dodawaj do koktajli owocowych lub warzywnych.

Panieruj: pokruszone dłonią lub tłuczkiem płatki owsiane wymieszaj z niewielką ilością bułki tartej i panieruj kotlety jak zwykle.

Smaż w plackach: zamiast mąki do ciasta dodaj zmielone płatki owsiane.

Błonnik witalny Tydzień oraz szklanka tego daru Natury, to wszystko, czego potrzebujesz, aby mieć codzienne, bezbolesne wypróżnienia i czyste, zdrowe jelita.»

Miłego dnia .. 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s