Jak wzmocnić odporność na zimę?


zimaCo jeść, by wzmocnić odporność na zimę?

Czy często łapiesz infekcje, szybko się męczysz, masz problemy ze snem? Jeżeli tak, to znak, że musisz zająć się swoim organizmem…. ale od czego tu zacząć?

Od wzmocnienia swojej odporności.. 🙂

Jadłospis na lepszą odporność

Twój organizm jest jak forteca. Skóra, błony śluzowe bronią Cię przed niechcianymi wirusami i bakteriami. Gdy jednak wrogie wojska wtargną do organizmu, do walki stają białe ciałka krwi – leukocyty.

Unieszkodliwiają one chorobotwórcze drobnoustroje. Tak jak na wojnie, tak i w tym wypadku kolosalne znaczenie ma liczebność wojsk i dlatego zawczasu musisz dostarczyć organizmowi składniki, które potrzebne są do wyprodukowania Twojej armii. W tym celu wprowadź do swojej diety witaminy i mikroelementy, które pomogą Ci zbudować odpornościową twierdzę.

Żelazo na lepszą odporność

Żelazo bierze udział w wytwarzaniu białych krwinek, które decydują o skuteczności systemu odpornościowego. Jego niedobór powoduje zmniejszenie wytwarzania limfocytów T, a do właśnie do nich należy zadanie niszczenia niebezpiecznych drobnoustrojów.

Źródło: wątróbka, mięso, soja, fasola, groch i jajka.

Witamina C na lepszą odporność

Aktywizuje białe ciałka krwi do walki z chorobą. Uszczelnia ściany naczyń krwionośnych, dzięki czemu łatwiej walczyć nam z katarem.  Witamina C działa błyskawicznie – neutralizuje wolne rodniki zanim zdążą uszkodzić komórki.

Źródło: przede wszystkim owoce cytrusowe, żurawina, aronia, dzika róża, kiwi.

Znajdziesz ją też w natce pietruszki i szczypiorku.

Cynk na lepsza odporność

Cynk jest nam wręcz niezbędny. Bierze udział w gojeniu się ran, ma wpływ na pracę układu odpornościowego. Chroni przed przeziębieniami, przeciwdziała stanom zapalnym. Poza tym łagodzi kaszel i chrypę.

Źródło: kasza gryczana, jajka, czosnek, fasola, kapusta, zółty ser oraz pestki dyni i słonecznika.

Selen na lepszą odporność

Jest niezbędny do powstania peroksydazy glutationowej – bardzo silnego antyutleniacza.

Chroni on czerwone krwinki i błony komórkowe przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Usprawnia pacę układu odpornościowego i łagodzi zapalenia.

Źródło: kiełki pszenicy, pieczywo razowe, ryby, cebula oraz dynia.

Kuracja oczyszczająca organizm cykorią podróżnik

Picie odwaru z korzeni cykorii podróżnik zwiększa wydzielanie soku żołądkowego i żółci, ale też ma działanie moczopędne.

Kuracja ta pomaga oczyścić organizm:

rozdrobnij 25 g korzenia cykorii i zalej 1/2 l wrzącej wody. Parz pod przykryciem 10-15 minut, apotem odcedź i pij 2-3 razy dziennie po 1/2 szklanki.

Podobny efekt osiągniesz również sięgając regularnie po kawę zbożową w której skład wchodzi właśnie cykoria.

ostropest witalny Naturalne remedium, które oczyszcza i regeneruje przepracowaną wątrobę – bez skutków ubocznych»

Advertisements

1 thought on “Jak wzmocnić odporność na zimę?”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s