Naturalne kuracje na poprawienie odporności


odporność organizmuTo Cię wzmocni

2 tygodnie. Przynajmniej tyle potrzebujesz na podniesienie swojej odporności. Jeśli już teraz zdecydujesz się przeprowadzić kurację, to masz duże szanse na to, aby bez infekcji przetrwać jesień i całą zimę.

To czy jesteś podatny na grypę czy przeziębienie zależy w dużej mierze od aktualnego stanu Twojego zdrowia.  (np. seniorzy, rekonwalescenci czy osoby przewlekle chore z założenia mają niższą odporność niż pozostał osoby).

Należysz do tych pierwszych?

Poproś lekarza rodzinnego, aby zlecił Ci indywidualnie dopasowane metody na wzmocnienie (mogą to być np. leki stymulujące układ immunologiczny).

Uwaga! Skonsultuj też z nim stosowanie podanych dzisiaj przez mnie kuracji naturalnych.

Nic konkretnego Ci nie dolega, ale kilka razy w roku łapiesz przeziębienia? Zmień to. Po prostu zmodyfikuj nieco swój tryb życia, a twój organizm bez problemu odeprze ataki zarazków.

Więcej się ruszaj i wypoczywaj – sypiaj po 6-8 godzin na dobę, codziennie wybierz się na 20-minutowy spacer i poświęć pół godziny na coś, co Cię relaksuje (np. dobra książkę, film). Robiąc to systematycznie, dasz szansę swemu ciału na dotlenienie i lepszą regenerację. Pozbędziesz się też stresu, którego nadmiar aż o 60% zwiększa podatność na zachorowanie.

Zadbaj o swój jadłospis. To bardzo ważne, bo monotonna czy restrykcyjna dieta prowadzi do deficytu witamin i minerałów, a w efekcie do osłabienia.

Hartuj swój organizm, dzięki temu przyzwyczaisz go do niższej temperatury. Taki rezultat możesz osiągnąć, jeśli za każdym razem, gdy bierzesz prysznic, polejesz na koniec ciało chłodnym (ale nie lodowym!) strumieniem wody.

Gdy przemarzniesz lub przemokniesz, wymocz stopy w gorącej wodzie z garścią soli, po 15 minutach takiej kąpieli wytrzyj nogi, naciągnij wełniane skarpety i wskocz pod kołdrę. To Cię rozgrzeje i usprawni krążenie krwi oraz działanie układu limfatycznego (to właśnie nimi wędrują komórki odpornościowe).

Możesz się też zaszczepić. Szczepionka to jeden ze skuteczniejszych sposobów ochrony przed grypą. Oczywiście nie da Ci to 100% gwarancji, ale na tyle podniesie to Twoja odporność, że nawet w wypadku zarażenia szybko i lekko przejdziesz infekcje.

Uwaga! Wsparciem, z którego warto skorzystać, są też naturalne substancje stymulujące odporność. Zawierają je prezentowane poniżej mikstury. Zastosuj jedną (góra 2) z nich, a będziesz w pełni przygotowany na odparcie bakterii.

Wino cebulowe na poprawienie odporności

Składniki: 30 dag obranej cebuli (polskiej) | butelka białego wytrawnego wina gronowego | 10 dag miodu

Przygotowanie: cebulę bardzo drobno posiekaj i wsyp do emaliowanego lub szklanego naczynia. Dodaj miód, wymiesza i odstaw na godzinę. Zalej winem, przelej do ciemnej butelki, zakorkuj i porządnie wstrząśnij. Odstaw w chłodne ciemne miejsce. Codziennie wstrząśnij. Po 7 dniach przecedź. Przechowuj w lodówce.

Kuracja: pij 1-2 razy dziennie po 1/2 kieliszka od wina, po posiłku. Kurację możesz prowadzić 3-4 tygodnie, potem zrób 2-miesięczną przerwę.

Uwaga! Wino wzmacnia organizm oraz regeneruje błony śluzowe, dzięki czemu są odporniejsze na ataki zarazków. Ma działanie przeciwbakteryjne.

Syrop z porzeczek i ziół na poprawienie odporności

Składniki: 1 kg czarnych porzeczek (mogą być mrożone) | 4 łyżki sproszkowanych suszonych liści pokrzywy | 5 łyżek miodu | 2 łyżki pyłku pszczelego

Przygotowanie: z porzeczek wyciśnij sok i zalej nim pokrzywę, gotuj ok. 4 minut, nie doprowadzając do wrzenia. Gdy wystygnie, dokładnie przecedź, lekko podgrzej (do temp. ok. 40 st. C), dodaj miód i pyłek. Dobrze wymieszaj. Przechowuj w lodówce.

Kuracja: przyjmuj przez 2-3 tygodnie 3 razy dziennie po 1 łyżce, przy czym ostatnią porcję nie później niż o godzinie 17.

Uwaga! Syrop działa energetyzująco, wzmacnia i odtruwa organizm, przeciwdziała anemii, dostarcza witamin i minerałów, poprawia przemianę materii.

Wywar z żeń-szenia na poprawienie odporności

Składniki: 1 g (pół łyżki) drobno rozdrobnionego suszonego korzenia żeń-szenia | łyżeczka miodu

Przygotowanie: żeń-szeń zalej szklanką wody o temp. 96 st. C (odczekaj ok. 3 minuty, od momentu, gdy wyłączysz czajnik ze wrzątkiem). Po 3 minutach przecedź napar, ale fusów nie wyrzucaj (można je zaparzyć jeszcze 2 razy). Po 15 minutach dodaj do naparu miód. Wymieszaj.

Kuracja: napar pij 2 razy dziennie, po śniadaniu i obiedzie (nie pij naparu wieczorem, bo możesz mieć problemy zaśnięciem!). Kurację prowadź 2-4 tygodnie, a następnie zrób 1-2 miesięczną przerwę.

Uwaga! Żeń-szeń doskonale wzmacnia odporność, ale nie zaleca go się sercowcom i osobom nerwowym, bo podnosi ciśnienie krwi pobudza.

Nalewka czosnkowa na poprawienie odporności

Składniki: 25 dag czosnku | 250 ml spirytusu spożywczego

Przygotowanie: rozgnieć czosnek na miazgę, zlej spirytusem, zamknij i odstaw w chłodne ciemne miejsce (ale nie do lodówki). Po 10 dniach przecedź i odstaw jeszcze na 3 dni.

Kuracja: zażywaj 3 razy dziennie, przez posiłkami, dodając do 50 ml mleka lub jogurtu. zacznij od 1 kropli do kazdej kolejnej porcji dodaj o 1 kroplę więcej (np. kropla przed śniadaniem, 2 – przed obiadem, 3 – przed kolacją). Szóstego dnia przed śniadaniem powtarzasz tę dawkę a z każdą kolejną zmniejszasz o kroplę, aż dojdziesz do 1.

Uwaga! Dzięki tej kuracji wzmocnisz i oczyścisz organizm, ma ona właściwościowi przeciwmiażdżycowe i obniża ciśnienie. Silnie działa, dlatego można ją robić tylko raz na 5 lat.

Herbata z pieprzem kajeńskim na poprawienie odporności

Składniki: 1/2 łyżeczki mielonego pieprzu z papryczki Cayenne

Przygotowanie: pieprz kajeński zalej 1/2 szklanki wrzącej wody, przykryj i odstaw na 10 minut.

Kuracja: przez 2-3 dni, 2-3 razy dziennie wypijaj herbatę z dodatkiem 2 łyżeczek pieprzowego naparu (letni napój możesz posłodzić naturalnym miodem, najlepiej gryczanym). Zamiast porcji herbaty możesz też wypić napój, który przygotujesz z 2/3 szklanki ciepłej wody, soku z 1/2 cytryny, 2 łyżeczek miodu i szczypty pieprzu kajeńskiego (rozmieszaj tuż przed wypiciem).

Uwaga! Herbatka i napój kajeński pobudzają krążenie krwi i mocno rozgrzewają. Warto je stosować zwłaszcza po wychłodzeniu lub przemoknięciu.

Lniano-twarogowa pasta dr Budwig na poprawianie odporności

Składniki: 3 łyżki tłoczonego na zimno oleju lnianego (kupisz w aptece) | 1/2 kostki chudego twarogu | 200 ml odtłuszczonego jogurtu naturalnego | 5 łyżeczek miodu | 2 szczypty cynamonu | garść rodzynek

Przygotowanie: wszystkie składniki zmiksuj ma gładką masę (minimum 5 minut, by olej dobrze połączył się z nabiałem).

Kuracja: stosuj codziennie przez 1 miesiąc. Dzienną porcję pasty możesz zjeść na jeden raz lub w kilku podejściach, samą albo jako dodatek (np. do chleba itp.). Nie podgrzewaj pasty. Przygotowaną porcję zużyj w ciągu dnia (do tego czasu przechowuj w lodówce).

Uwaga! Olej lniany zawiera dużo kwasów omega-3, które symulują odporność i działają przeciwzapalnie. Zmiksowane z nabiałem poprawia przyswajanie mikstury.

Jeśli chcesz, pamiętaj wesprzeć wątrobę regenerującym Lignanem Primvitalnym: 

Lignan Primvitalny Lignan Primvitalny: remedium z czasów Chrystusa na chorą wątrobę i osłabiony woreczek żółciowy»

Zawarty w nim czyściutki Ostropest plamisty pomaga zregenerować hepatocyty — komórki, które odpowiadają za produkcję żółci. Dzięki jego działaniu, możemy z większym spokojem posilać się ulubionymi potrawami, bez większych obaw o kolki i niedomagania trawienne. Oczywiście, Ostropest nie jest remedium, które zastąpi dobre nawyki żywieniowe. Te zawsze — powtarzam — zawsze wiodą prym w doskonaleniu zdrowia układu trawiennego.

Miłego dnia😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s