Dieta paryska


dieta paryskaJak schudnąć raz na zawsze?

Uwaga! Dzięki tej kuracji nie grozi efekt jo-jo.

Jest to trójetapowy plan trwałej utraty masy ciała, a jego autorem jest Jean-Michel Cohen – słynny francuski specjalista ds. żywienia. Dieta paryska ułożona jest w taki sposób, by po przeprowadzonej kuracji odchudzającej powrócić do normalnego sposobu odżywiania się bez obaw o efekt jo-jo.

Zasady diety paryskiej

1. Celem diety jest uregulowanie metabolizmu i uzyskanie „właściwej wagi„, czyli takiej, jaką możną osiągnąć bez obawy, że po przeprowadzeniu kuracji znów się przytyje.

Jak obliczyć swoją właściwą wagę?

Obliczysz ją według wzoru opracowanego przez dr. Jean-Michela Cohena. Przypomnij sobie i zanotuj:

a. swoją wagę, gdy miałeś 18 lat i się nie odchudzałeś;
b. największą masę swojego ciała (kobiety włączają w to też ciąże);
c. najmniejszą masę ciała po 18. roku życia, na diecie lub bez niej;
d. ile ważysz teraz.

Następnie dodaj a i b. Sumę podziel przez 2. Wynik to Y. Dodaj c i d. Sumę podziel przez 2. Wynik to Z. Dodaj Y i Z. Sumę podziel przez 2.

To jest Twoja właściwa waga 🙂

2. Czas trwania diety paryskiej jest uzależniony od różnicy między Twoją obecną wagą, a wagą docelową. Przeciętnie dieta dr. Cohena trwa 3 miesiące, podczas których przechodzisz przez trzy fazy: Cafe, Bistro i Gourmet.

3. Podczas trwania całej diety paryskiej należy przygotowywać posiłki ściśle według przepisów ułożonych przez dr. Cohena.

Trzy etapy diety paryskiej

Faza Cafe: trwa 8-10 dni (zależy to od Ciebie), w trakcie których dziennie dostarczysz organizmowi jedynie 700-800 kcal. dzięki temu tempo chudnięcia jest bardzo szybkie i wynosi około 1/2 kg dziennie. Przy okazji oczyścisz organizm z toksyn. Podczas tego etapu odchudzania musisz spożywać niskokaloryczne dania, najlepiej w postaci zup, koktajli i piure.

Faza Bistro: trwa 3-5 tygodni (to Ty decydujesz, kiedy chcesz ją zakończyć i przejść do kolejnej fazy). Podczas trwania tej fazy diety paryskiej każdego dnia dostarczysz organizmowi 900-1000 kcal. Schudniesz podczas niej od 5 do 7 kg, dzięki posiłkom bogatym w białko i błonnik.

Faza Gourmet (nazywana też fazą dla smakoszy): należy ją stosować aż do momentu uzyskania docelowej wagi (średnio trwa ona ok. miesiąca). Podczas tej fazy dostarczysz organizmowi 1200 kcal dziennie.

Przykładowy jadłospis diety paryskiej

Jadłospis diety paryskiej składa się z niskokalorycznych posiłków, mimo to są one pożywne i sycące, bo są one bogate w białko, które znajdziesz w chudym mięsie oraz rybach. Duże ilości warzyw zawierają natomiast błonnik, który pełni tutaj rolę wypełniacza, dzięki któremu nie odczuwa się głodu.

Uwaga! W tej kuracji odchudzającej ważne jest dokładne odmierzanie ilości produktów.

Dozwolone są małe warzywne przekąski (np. ogórek czy marchewka pokrojone w słupki). Można po nie sięgać, gdy poczuje się nagły atak głodu.

Faza Cafe diety paryskiej

Śniadanie: koktajl jabłkowo-jogurtowy (duże jabłko zmiksuj z 200 g jogurtu naturalnego i 1/4 łyżeczki zapachu waniliowego).

Obiad: łosoś ze szpinakiem (90 g łososia posyp koperkiem i upiecz na grillu. Na łyżeczce oliwy zeszklij posiekany ząbek czosnku, dodaj 1 szklankę szpinaku, podlej wodą, duś 7 minut. Podaj z rybą.

Kolacja: zupa pomidorowa (z dwóch pomidorów zdejmij skórkę, pokrój je i duś do miękkości. Podlej 1 szklanką bulionu warzywnego, gotuj 5 minut. Zmiksuj. Przypraw bazylią.

Faza Bistro diety paryskiej

Śniadanie: 200 g odtłuszczonego jogurtu naturalnego (najlepszy będzie grecki).

Obiad: cielęcina zapiekaną z mozzarellą (80 g cielęciny upiecz na grillu, posyp 30 g mozzarelli, podgrzewaj, aż ser się roztopi. 80 g ugotowanej fasolki szparagowej, 150 g surówki z marchwi i selera naciowego (w sosie winegret), 200 g świeżego ananasa.

Kolacja: 80 g chudej wołowiny usmażonej bez tłuszczu, 2 buraki ugotowane na parze, 100 g tartej cukinii z winegret, 1/2 mango.

Faza Gourmet diety paryskiej

Śniadanie: naleśnik (z ciasta na chudym mleku) z jogurtem jagodowym (ok. 200 g mrożonych jagód zmiksowanych z ok. 170 g jogurtu).

Obiad: sałatka z ugotowanych krewetek (110 g), świeżego szpinaku, 3 plastrów grejpfruta, skropiona sokiem z limonki. Do tego kanapka z chleba pełnoziarnistego z masłem orzechowym, 30 dag serka cheddar i 1 jabłko duszone z cynamonem.

Kolacja: 100 g pieczonego dorsza, do tego 100 g ugotowanego kalafiora i surówka z 2 porów w sosie winegret.

Więcej przepisów znajdziesz w książce „Paryska dieta. Jak osiągnąć optymalną masę ciała i ją utrzymać”.

Dla uniknięcia efektu jo-jo

Po zakończeniu kuracji dr. Cohena stopniowo zwiększaj liczbę tzw. pełnych, swobodnie skomponowanych posiłków. Przez dwa miesiące 2 posiłki w ciągu dnia (np. obiad i kolację) możesz przygotować zgodnie z zasadą „jem co lubię”.

Natomiast pozostałe posiłki powinny zawierać nie więcej niż 150 kcal.

Błonnik witalnyZAPAMIĘTAJ: Kto Dba o Higienę Wewnętrzną Organizmu, Ten Żyje Dłużej»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s