Popraw swoją odporność


warzywa i owoceJak w prosty sposób poprawić odporność?

Chcesz tryskać energią? Wprowadź do swojej codziennej diety pieczywo razowe i pełnoziarniste. Do obiadu – zamiast ziemniaków, białego ryżu bądź makaronu – wybieraj różnego rodzaju kasze.

Uwaga! Najbardziej wartościowa jest kasza jaglana. Ma mało skrobi, a dużo łatwo przyswajalnego białka. Jest bogatym źródłem witamin z grupy B oraz żelaza i miedzi. Nadaje się nawet dla osób, które chorują na celiakię, gdyż nie ma w swoim składzie glutenu. Doskonale oczyszcza organizm i działa antywirusowo, a to bardzo ważne dla osób, które łatwo się przeziębiają. Kasza jaglana zmniejsza stan zapalny błon śluzowych, dzięki czemu jest naturalnym lekiem na katar 🙂

Kwasy omega-3 na lepszą odporność

W zwiększeniu odporności pomogą Ci także kwasy omega-3, które znajdziesz w tłustych rybach morskich (np. makrela, łosoś, halibut, śledź).

Uwaga! Ryby będą przynosiły oczekiwany efekt, gdy będą spożywane minimum dwa razy w tygodniu. Warto je przygotowywać bez dodatku tłuszczu, piec w foli lub na elektrycznym grillu. Nie można przesadzać w rybami solonymi, wędzonymi i tymi przechowywanymi w occie, bo te dodatki nie są obojętne dla naszego zdrowia, gdyż sól zatrzymuje wodę w organizmie oraz podnosi ciśnienie tętnicze krwi, a ocet może podrażniać błonę śluzową żołądka.

Naturalne soki warzywne i owocowe

Domowe soki w przeciwieństwie do tych produkowanych przemysłowo są bogatsze w witaminy i minerały. Mają lepszy smak i zapach, a przede wszystkim większą wartość odżywczą.

Młoda marchewka to doskonałe źródło B-karotenu, całej gamy witamin z grupy B oraz żelaza, miedzi i fosforu. Natomiast buraki zawierają mnóstwo kwasu foliowego, a także minerałów takich jak żelazo, wapń, magnez oraz potas. Bardzo cenny jest ich barwnik. To silny przeciwutleniacz (betenina). Zwalczając wolne rodniki chroni komórki organizmu przed uszkodzeniami.

Uwaga! Do soku dodawaj kawałek selera. To bogate źródło witaminy A, E, C, PP i witaminy z grupy B. Przypisuje mu się działanie oczyszczające i odmładzające.

Jeśli chcesz wzbogacić taki sok o błonnik pokarmowy, aby pobudzić pracę jelit, możesz zawsze dosypać miarkę Błonnika Witalnego – kliknij tu, aby zobaczyć opis». A nuż Cię zainteresuje? I podniesie jakość życia za sprawą lepszej pracy układu pokarmowego?

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s