Zioła na lepsze trawienie


ziołaPopraw swoją przemianę materii

Obfitość świątecznego stołu naprawdę kusi, ale skurczony żołądek może sobie nie poradzić ze zbyt dużą ilością jedzenia. Gdy pojawi się ból, wzdęcia i inne dolegliwości, warto sięgnąć po zioła i przyprawy.

Proste zasady

Jeżeli chcesz uniknąć kłopotów układu trawiennego, pamiętaj o prostych zasadach.

Uwaga! Jedz powoli, dokładnie gryź, staraj się nie jeść łapczywie dużych kęsów, bo to sprzyja wzdęciom, wiatrom i bolesnym skurczom żołądka.

Gdy zjesz małą porcję jedzenia, to Twój żołądek poradzi sobie z nią znacznie łatwiej, niż z wielkim nie pogryzionym kęsem. Między posiłkami popijaj herbatki ziołowe, imbirowe i przegryzaj owoce.

Jak sprawdzić, czy żołądek ma już dość?

Nie czekaj na ten sygnał przy stole. Wyjdź na krótki spacer, który powie Ci, czy możesz coś jeszcze zjeść.

Mięta pieprzowa na lepsze trawienie

Anglicy z upodobaniem dodają ją do sosów i mięs. Wpływa na produkcję soku żołądkowego. Napar z mięty pieprzowej działa również rozkurczowo, wspomaga wydzielanie żółci, łagodzi wzdęcia.

Parzona mięta pij zaraz po posiłku.

Uwaga! Na napar z mięty powinieneś uważać, gdy cierpisz na kamienie żółciowe.

Imbir na lepsze trawienie

To popularny dodatek kuchni azjatyckiej. Nadaje się do spożycia marynowany (do sushi), świeży – do potraw mięsnych, ciast, a także parzony jak herbata.

Imbir znakomicie poprawia trawienie, zmniejsza nudności, a także oczyszcza organizm z toksyn. Działa żółciopędnie.

Przygotowanie: kawałek świeżego imbiru możesz dodać do herbaty lub zalać wrzącą wodą i pić z dodatkiem łyżeczki miodu, goździków i soku z cytryny.

Rozmaryn na lepsze trawienie

Rozmaryn jest cenionym ziołem kuchni śródziemnomorskiej. Wzbogaca smak pieczonych i duszonych mięs, sosów, zup, ułatwiając także trawienie. Podobnie jak mięta- imbir, działa żółcio- i wiatropędnie. Z powodzeniem możesz go też parzyć i pić po spożyciu obfitego posiłku.

Przygotowanie: łyżeczkę świeżych lub suszonych igiełek zalej szklanką wrzącej wody.

Mniszek lekarski na lepsze trawienie

W ziołolecznictwie mniszek lekarski zajmuje zaszczytne miejsce. Był stosowany przez Słowian już wieki temu na dolegliwości trawienne i zaparcia. Korzeń mniszka wspomaga wydzielanie żółci i usprawnia pracę leniwych jelit.

Uwaga! Gdy cierpisz na stan zapalny układu trawiennego (wątroby, jelit), jego przyjmowanie skonsultuj z lekarzem.

Czy wiesz, że…unikanie roślin z ogrodu Natury nie jest godne pochwały. Bo na przykład sylimaryna, potężny naturalny przeciwutleniacz, wymiata z organizmu wolne rodniki, które mogą uszkadzać komórki wystawione na działanie toksyn. Według książki ‘Flawonoidy roślinne w biologii i medycynie’ z 1986 roku, strony 545-558, sylimaryna jest co najmniej dziesięć razy silniejszym antyoksydantem niż sławna witamina E.

Źródłem takiej sylimaryny jest Lignan Primvitalny:

Ostropest witalny Lignan Primvitalny: remedium z czasów Chrystusa na chorą wątrobę i osłabiony woreczek żółciowy»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Jedna myśl na temat “Zioła na lepsze trawienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s