Sport to zdrowie


biegaczeJak sport wpływa na nasze zdrowie?

Jeżeli nasz organizm jest dobrze dotleniony, to wtedy pracuje wydajniej (zwłaszcza serce), a system immunologiczny łatwiej pokonuje chorobotwórcze drobnoustroje.

Uwaga! Już 30-40 minut joggingu dziennie wystarczy, by oddalić widmo chorób serca, znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwory, a na tym nie kończy się lista zalet aktywności fizycznej.

Naukowcy przyjrzeli się osobom, których tętno wynosi jedno uderzenie na sekundę i doszli do wniosku, że jest ono idealne. Przeciętnie tętno waha waha się od 60 do 100 uderzeń.

Uwaga! Im bardziej zbliżone jest do dolnej granicy, tym lepiej.

U ludzi regularnie uprawiają sport serce bije wolniej i podczas wysiłku, i w spoczynku, a Ci którzy przesiadują na kanapie oraz dużo czasu spędzają za kierownicą samochodu lub za biurkiem, często mają tętno zbliżone do górnej granicy, czyli ok. 100 uderzeń na minutę.

Ważna dieta

Warto o nią zadbać.

Uwaga! Wśród przebadanych stulatków żaden nie był otyły.

Niezwykle ważna w diecie jest obecność błonnika niezbędnego dla zdrowia jelit (zerknij na Błonnik Witalny) oraz witamin (D dla kości, A, E i C do walki z wolnymi rodnikami).

Utrzymanie prawidłowej masy ciała wiąże się przede wszystkim z brakiem tłuszczu w okolicy brzucha, a otyłość brzuszna, która często idzie w parze z tzw. tłuszczem trzewnym jest niebezpieczna dla organów wewnętrznych (otłuszona wątroba pracuje dużo gorzej).

Warzywa i owoce

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w diecie współczesnego człowieka za dużo jest przetworzonej żywności, a za mało warzyw i owoców. Wzbogacenie swojej diety o jedną ich porcje dziennie, obniżyłoby śmiertelność spowodowaną rakiem żołądka i jelit, chorobami serca.

Co takiego kryją w sobie warzywa i owoce?

Dostarczą Twojemu organizmowi przeciwutleniaczy, które walczą z wolnymi rodnikami (to odpowiadają za starzenie się organizmu i przyczyniają się do rozwoju chorób, niszcząc zdrowe komórki).

Organizm potrafi sam walczyć z wolnymi rodniami, ale pod warunkiem, ze ma przeciwutleniacze, które są w świeżych owocach i warzywach. Brakuje ich także w diecie najmłodszych. Codzienna porcja warzyw (marchewka, pomidor, brokuł) i owoców (cytrusy, jabłko, śliwki) to minimum dla młodego organizmu.

Dzisiaj, w XXI wieku, nasze wątroby są pod nieustannym ostrzałem toksyn i konserwantów. Z tej racji mądrze jest ją wspierać, zjadając po każdym obiedzie (lub kolacji) miarkę Ostropestu Witalnego:

Ostropest witalny OSTROPEST WITALNY: remedium z czasów Chrystusa na chorą wątrobę i osłabiony woreczek żółciowy»

Miłego dnia 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s