Najlepsze diety


dietaJaką dietę wybrać?

Wśród najnowszych diet pierwsze miejsce zajmuje DASH. Dwa lata temu okrzyknięto ją najlepsza dietą świata.  Naukowcy udowodnili, że zmniejsza ryzyko cukrzycy, redukuje nadmiar kalorii, a co za tym idzie – kilogramów. Jest także dobrze zbilansowana.

Dieta DASH

Dieta DASH ma nie tylko pomóc w utrzymaniu wagi czy jej zredukowaniu, ale także zmniejszyć ilość złego cholesterolu i zwalczać nadciśnienie.

Twórcy tej diety zalecają jedzenie pełnoziarnistych produktów zbożowych, chudego nabiału, warzyw, owoców, orzechów.  Ich uzupełnieniem są duszone, gotowane i pieczone ryby oraz chude mięso drobiowe pozbawione skóry.

Należy ograniczyć spożycie soli i alkoholu, zrezygnować z wysoko przetworzonych produktów, słodyczy. Woda zastępuje kawę i mocną herbatę.

Dieta bezglutenowa

Dieta ta początkowo stosowana była jako dieta lecznicza, przeznaczona dla osób, które pozbawione są enzymu rozkładającego enzym. Teraz stosowana jest jako dieta odchudzająca.

A czy na pewno wyjdzie na zdrowie osobo, które ją zastosują? Trudno powiedzieć. Na pewno jest bardziej wymagająca o diety DASH, bo należy tutaj starannie selekcjonować produkty.

Uwaga! Jeżeli w Twojej rodzinie ktoś musi stosować się do zasad diety bezglutenowej, pozostali domownicy mogą także przejść na ten sposób odżywiania, z korzyścią dla siebie.

Dieta bezglutenowa wyklucza produkty zawierające pszenicę, żyto, jęczmień, owies, przenżyto, orkisz.

Jesz: ryż, ziemniaki, kukurydzę, soję, proso, grykę, tapiokę, amarantus, maniok, soczewicę , fasolę, sago, sorgo, orzechy, a także mięso, warzywa i owoce, jaja, oleje, masło, smalec.

Dieta Zone

Tutaj rekomendowane są proporcje składników najbardziej zbliżone do korzystnych dla organizmu. Dodatkową zaletą diety Zone jest wiele posiłków w ciągu dnia. Wymaga ona jednak uwagi i zaangażowania.

W przypadku tej diety można jeść wszystko – białka, tłuszcze i węglowodany – jednak w odpowiednich proporcjach i regularnie.

30% spożywanych każdego dnia kalorii powinno pochodzić z białka, 40% – z węglowodanów, z pozostałe 30% – z tłuszczów. Pozwoli to utrzymać równowagę między hormonami, które odpowiadają za prawidłowy metabolizm.

Codzienną porcję jedzenia podzielono na 11 cegiełek, które należy rozłożyć na 5-6 posiłków. Każda składa się z porcji białka, tłuszczu i węglowodanów. Produkty spożywcze dzielą się na dwie grupy – mniej i bardziej zalecaną i dla lepszego efektu należy wybiegać re drugie.

W ciągu pierwszych dwóch tygodni diety można stracić 2-3 kg.

4 zasady zdrowego odżywiania

Twój sposób odżywiania powinien spełniać cztery warunki:

  • musisz go akceptować;
  • musi uwzględniać potrzeby organizmu;
  • musi być możliwy do zastosowania;
  • a jego efektem nie mogą być nieustanne wahania masy ciała.

Czy wiesz…że…

„Produkty zawierające dużo błonnika pokarmowego mogą mocno przyspieszyć powrót do smukłej sylwetki. Błonnik bowiem pomaga oczyścić organizm z toksyn jelitowych oraz zalegającej treści pokarmowej, której może być nawet parę kilo.”

Skoro jest tak bardzo potrzebny, dlaczego nie zdecydować się na jego naturalną formę? Pod postacią Błonnika Witalnego?»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s