Najlepsze diety


dietaJaką dietę wybrać?

Wśród najnowszych diet pierwsze miejsce zajmuje DASH. Dwa lata temu okrzyknięto ją najlepsza dietą świata.  Naukowcy udowodnili, że zmniejsza ryzyko cukrzycy, redukuje nadmiar kalorii, a co za tym idzie – kilogramów. Jest także dobrze zbilansowana.

Dieta DASH

Dieta DASH ma nie tylko pomóc w utrzymaniu wagi czy jej zredukowaniu, ale także zmniejszyć ilość złego cholesterolu i zwalczać nadciśnienie.

Twórcy tej diety zalecają jedzenie pełnoziarnistych produktów zbożowych, chudego nabiału, warzyw, owoców, orzechów.  Ich uzupełnieniem są duszone, gotowane i pieczone ryby oraz chude mięso drobiowe pozbawione skóry.

Należy ograniczyć spożycie soli i alkoholu, zrezygnować z wysoko przetworzonych produktów, słodyczy. Woda zastępuje kawę i mocną herbatę.

Dieta bezglutenowa

Dieta ta początkowo stosowana była jako dieta lecznicza, przeznaczona dla osób, które pozbawione są enzymu rozkładającego enzym. Teraz stosowana jest jako dieta odchudzająca.

A czy na pewno wyjdzie na zdrowie osobo, które ją zastosują? Trudno powiedzieć. Na pewno jest bardziej wymagająca o diety DASH, bo należy tutaj starannie selekcjonować produkty.

Uwaga! Jeżeli w Twojej rodzinie ktoś musi stosować się do zasad diety bezglutenowej, pozostali domownicy mogą także przejść na ten sposób odżywiania, z korzyścią dla siebie.

Dieta bezglutenowa wyklucza produkty zawierające pszenicę, żyto, jęczmień, owies, przenżyto, orkisz.

Jesz: ryż, ziemniaki, kukurydzę, soję, proso, grykę, tapiokę, amarantus, maniok, soczewicę , fasolę, sago, sorgo, orzechy, a także mięso, warzywa i owoce, jaja, oleje, masło, smalec.

Dieta Zone

Tutaj rekomendowane są proporcje składników najbardziej zbliżone do korzystnych dla organizmu. Dodatkową zaletą diety Zone jest wiele posiłków w ciągu dnia. Wymaga ona jednak uwagi i zaangażowania.

W przypadku tej diety można jeść wszystko – białka, tłuszcze i węglowodany – jednak w odpowiednich proporcjach i regularnie.

30% spożywanych każdego dnia kalorii powinno pochodzić z białka, 40% – z węglowodanów, z pozostałe 30% – z tłuszczów. Pozwoli to utrzymać równowagę między hormonami, które odpowiadają za prawidłowy metabolizm.

Codzienną porcję jedzenia podzielono na 11 cegiełek, które należy rozłożyć na 5-6 posiłków. Każda składa się z porcji białka, tłuszczu i węglowodanów. Produkty spożywcze dzielą się na dwie grupy – mniej i bardziej zalecaną i dla lepszego efektu należy wybiegać re drugie.

W ciągu pierwszych dwóch tygodni diety można stracić 2-3 kg.

4 zasady zdrowego odżywiania

Twój sposób odżywiania powinien spełniać cztery warunki:

  • musisz go akceptować;
  • musi uwzględniać potrzeby organizmu;
  • musi być możliwy do zastosowania;
  • a jego efektem nie mogą być nieustanne wahania masy ciała.


Miłego dnia  😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s