Jak poprawnie dbać o jelita?


jelitaZdrowie jelit

Wiele osób w dzisiejszych czasach cierpi na wzdęcia i dyskomfort w podbrzuszu. Przyczyn może być wiele. Może to być np. zespół drażliwego jelita, albo nieszczelne jelita. Może to być nietolerancja na rożnego rodzaju pokarmy lub przerost tych złych bakterii w jelitach.

Uwaga! Hipokrates mówił, że wszystkie choroby zaczynają się właśnie w jelitach.

Wiele osób czuje np. ospałość codzienną lub ma częste migreny i nie kojarzy pewnie tego z tym, że może to być problem właśnie usadowiony w jelitach. Dlatego warto np. wyeliminować różne nietolerancje na pokarm.

Jak to zrobić?

Najlepszą metodą jest wyeliminowanie takich głównych grup pokarmów, takich jak: produkty zawierające gluten, albo nabiał (czy też soja). Wyeliminować te grupy np. na 3 tygodnie i później jeden produkt po drugim wprowadzać (np. wprowadzić nabiał i zobaczyć jak organizm reaguje na to). Po 5 dniach wprowadzić następny produkt i wtedy będziesz wiedział, że jeżeli np. będziesz się czuł ospały, bez energii (a nie był tego przez ostatnie 3 tygodnie) to Twój organizm reaguje jakoś właśnie na ten pokarm.

Tak więc warto wyeliminować właśnie te grupy pokarmów.

Jak odbudować swoje jelita?

Pierwszym krokiem, który powinieneś zrobić, to wyeliminuj z diety pokarmy, które nie sprzyjają odbudowaniu flory bakteryjnej, a sprzyjają przerostowi tych złych bakterii.

Uwaga! Będą to na pewno wszelkiego rodzaju cukry i wszystkie produkty białomączne, które rozkładają się w organizmie na cukry proste.

Czyli zamień je na pełnoziarniste i najlepiej ogranicz ich spożycie do minimum.

Włącz do swojej diety te pokarmy, które sprzyjają odbudowie flory bakteryjnej, czyli np. kefir, jogurt naturalny, kapusta kiszona. Możesz również brać probiotyki, polecam Ci Błonnik Primvitalny, który odbudowuje również florę bakteryjną w jelitach.

Jak poprawnie dbać o jelitaDlaczego Błonnik Primvitalny?

Zawiera on dwa kluczowe składniki: nasiona babki płesznik i łupiny nasienne babki jajowatej (w 100 g zawierają aż 73 g błonnika).

Dodatkowo są one w 100% przebadane, certyfikowane i jedynie z upraw ekologicznych, które przyniosą Ci efekty już po pierwszym spożyciu.

Dietetycy po wielomiesięcznych testach dobrali najlepsze nasiona, odrzucili, to co słabo działa i wybrali najskuteczniejsze proporcje dostępne tylko tutaj»

Jego składniki są odpowiednio przygotowane, zanim znajdą się w Twojej szklance. Najpierw trafiają do nowoczesnej maszyny, gdzie zostają oczyszczone z różnych zanieczyszczeń i defektów. Następnie nasiona i łupiny są odpowiednio porcjowane przez specjalistów i dietetyków.

Uwaga! Dzięki temu spożywasz świeżą, skuteczną i w 100% bezpieczną porcję. Dlatego ten błonnik nie powoduje żadnych skutków ubocznych.

Oczywiście są to takie podstawowe rady i pierwszy krok, który należy uczynić w kierunku tej dobrej drogi, a na koniec mam dla Ciebie przepis na oczyszczająca sałatkę na bazie jabłek i cykorii.

Oczyszczająca sałatka

Pektyny jabłkowe tworzą w jelitach „galaretkę”, która wyłapuje toksyny (np. rakotwórcze azotany) oraz kwasy żółciowe (powstaje z nich tzw. zły cholesterol, w skrócie LDL).

Składniki: 2 jabłka | cykoria | łyżka oliwy| garść nasion słonecznika | 1/2 cytryny.

Przygotowanie: umyte i wydrążone jabłka (ze skórką) pokrój w kostkę, a opłukaną cykorię – w krążki, przełóż do miski, dodaj oliwę, słonecznik, sok z cytryny i dobrze wymieszaj składniki.

Proste remedium na trudne problemy…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

2 thoughts on “Jak poprawnie dbać o jelita?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s