Oczyszczająca dieta warzywno-owocowa


warzywa i owoceProsty sposób na oczyszczenie organizmu

Codziennie spożywaj około kilograma warzyw, zwłaszcza czerwonej i żółtej papryki, marchwi, cebuli, pomidorów, kapusty, brokułów, kalafiora, soi, soczewicy, cieciorki, fasoli, świeżych i kiszonych ogórków.

Owoców jadaj około pół kilograma dziennie, w postaci surowej, wyciskanych, przetartych lub zmiksowanych soków, szczególnie cytrusów, jabłek i melonów.

Każdego dnia wypij około 2-2,5 l płynów. Oprócz soków pij wodę mineralną i zieloną herbatę (napar z liści zielonej herbaty jest najbogatszym źródłem polifenoli wymiatających toksyczne wolne rodniki).

Uwaga! Dietę warzywno-owocową mogą stosować pełnoletnie zdrowe osoby lub po konsultacji z lekarzem.

Decydując się na detoksykację organizmu zrezygnuj z napojów, które zawierają kofeinę (kawa, czarna herbata, cola), słodyczy, które jedynie dostarczają pustych kalorii oraz alkoholu, by nie obciążać wątroby, która ciężko pracuje nad usuwaniem toksyn.

Uwaga! Regularne oczyszczanie organizmu jest warunkiem zdrowia, dobrego samopoczucia i promiennej cery.

Przykładowe przepisy w diecie warzywno-owocowej

Sałatka czosnkowa

Składniki: 6 ziemniaków, 4 ząbki czosnku, puszka czerwonej fasoli,
czerwona papryka, kiszony ogórek, jogurt naturalny, przyprawy

Ziemniaki wyszorować i ugotować w mundurkach, ostudzić i pokroić jak na frytki (w paski). Resztę składników pokroić w kostkę. Jogurt wymieszać z rozgniecionym czosnkiem, dodać do sałatki.

Fasola w ziołach

Składniki: 30 dag fasoli Jaś

Sos: oliwa z oliwek, łyżka octu balsamicznego, starty, czosnek zielone lub suszone zioła ‒ pietruszka, majeranek, tymianek oraz sól i pieprz

Fasolę namoczyć i ugotować. Przygotować sos, wymieszać z fasolą, chłodzić przez 2-3 godziny w lodówce.

Sałatka warzywna z kasza jaglaną

Składniki: 2 szklanki kaszy jaglanej, główka sałaty, papryka, 4 kiszone ogórki, 4 pieczarki, pół szklanki fasoli mung lub zielonego groszku

Sos: mały jogurt naturalny, 2 pomidory, łyżeczka oregano, roztarty ząbek czosnku, łyżeczka natki, a do dekoracji krążki pora i kiełki soczewicy lub inne

Kaszę i fasolę ugotować na sypko, paprykę pokroić w kostkę, ogórki w paski. Pieczarki krótko obgotować w wodzie i pokroić na plasterki. Sałatę porwać. Układać kolejno na talerzu kaszę z fasolą, sałatę, paprykę, ogórek i pieczarki. Składniki sosu wymieszać, polać sałatę, udekorować krążkami pora oraz kiełkami.

Sałatka z brokułów

Składniki: 30 dag brokułów, opakowanie pomidorków koktajlowych, winne jabłko, 3 jajka ugotowane na twardo, po łyżce posiekanego szczypiorku i koperku

Sos: po 6-8 łyżek jogurtu naturalnego, łyżka soku z cytryny, po szczypcie pieprzu, soli i cayenne

Brokuły moczyć przez pół godziny w przegotowanej i osolonej letniej wodzie. Osączyć, róże podzielić na mniejsze części, a łodygę pokroić w nieduże kawałki. Pomidory przekroić na pół, a jabłko w cienkie słupki, połączyć z brokułami, zalać sosem, wymieszać, posypać posiekanym jajkiem i zieleniną.

Sałatka zdrowia

Składniki: 3 łyżki kiełków pszenicy, miarka zmielonego Lignanu Primvitalnego, jabłko, duża puszka ananasa, 3 łodygi selera naciowego, mała kiść winogron, mały jogurt naturalny, 2 łyżeczki soku z cytryny, łyżeczka chrzanu, łyżeczka miodu, sól i pieprz do smaku.

Seler i jabłko umyć i pokroić w cienkie plasterki. Winogrona przekroić na połowy, połączyć z kiełkami, Lignanem Primvitalnym i pokrojonymi w kostkę ananasami oraz pozostałymi składnikami. Jogurt wymieszać z chrzanem i sokiem z cytryny, przyprawić solą, pieprzem i miodem – polać wymieszane składniki.

Sałatka Floryda

Składniki: 2 jabłka, seler, filiżanka zielonego groszku, torebka migdałów w wiórkach, 4 mandarynki, por, jogurt naturalny, szczypta ostrej papryki, sól, sok z cytryny
Jabłka obrać, pokroić w kostkę i skropić sokiem z cytryny. Seler obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Por pokroić w pół krążki. Wymieszać jabłka z selerem, groszkiem, porem i migdałami. Mandarynki obrać i każdą cząstkę przekroić na pół, dodać do sałatki. Sałatkę wymieszać z jogurtem naturalnym i doprawić do smaku.

Surówka wiosenna

Składniki: po pęczku rzodkiewek i szczypiorku, duża główka sałaty, świeży ogórek, sól, pieprz

Sos: pół opakowania homogenizowanego twarożku, pół szklanki mleka, ugotowane żółtko

Rzodkiewki i ogórek pokroić w talarki, sałatę w paski, szczypior posiekać. Wymieszać z żółtkiem roztartym z mlekiem i twarożkiem. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Surówka z liści mniszka

Składniki: 3 garście listków mniszka, szklanka jogurtu, sól, pieprz, 2 łyżki posiekanego szczypiorku

Młode liście zalać osoloną wodą, zostawić na 40-50 minut, osuszyć, porwać na kawałki, zalać jogurtem, doprawić solą, pieprzem,wymieszać, posypać szczypiorkiem.

Pomarańczowy mniszek

Składniki: 3-4 garście liści mlecza, 2-3 pomarańcze, 1-2 czerwone cebule, po szczypcie pieprzu i soli, miarka zmielonego Lignanu Primvitalnego, 2-3 łyżki oliwy

Liście mlecza wymoczyć w zimnej osolonej wodzie, osuszyć, porwać na kawałki. Obrane pomarańcze pokroić w grubą kostkę, usunąć pestki, cebulę pokroić w cienkie plastry. Połączyć składniki, doprawić solą, pieprzem, skropić oliwą, lekko schłodzić.

Kefirowy koktajl

Składniki: 10 młodziutkich listków mlecza zmiksować ze szklanką kefiru i miarką Błonnika Primvitalnego

Taki koktajl pity dwa razy dziennie, przez dwa wiosenne tygodnie, znakomicie neutralizuje szkodliwe produkty przemiany materii ‒ oczyszcza organizm.

Sałatka z awokado

Składniki: duży owoc awokado, 2 jajka na twardo, 2 garście liści mlecza, sok i otarta skórka z dużej pomarańczy, 2-3 roztarte z solą ząbki czosnku, 2 łyżki oliwy, pieprz

Umyte listki ułożyć w salaterce zalać, zimną, lekko osoloną wodą, zostawić na 30-60 minut. Wymieszać dokładnie sok i skórkę z pomarańczy z roztartym solą czosnkiem i oliwą, schłodzić. Obrane awokado pokroić w cienkie plastry, obrane jajka pokroić na ćwiartki. Osuszone liście mlecza ułożyć na półmisku, polać przygotowanym sosem, obłożyć plasterkami awokado i ćwiartkami jajek, posypać pieprzem.

Angielskie winko

Składniki: 2,5 litra płatków z kwiatów mlecza, 5-6 szklanek cukru, łyżka drobno posiekanego świeżego imbiru, pół szklanki rodzynek, sok i otarta skórka z cytryny i pomarańczy, 4 l przegotowanej wody, drożdże winne

Płatki mniszka wrzucić do słoja, zalać litrem wrzątku, przykryć gazą, zostawić na 2-3 dni w ciepłym miejscu. Zagotować pozostałe 3 litry wody z cukrem, lekko przestudzić, połączyć z sokiem i skórką z cytryny i pomarańczy oraz zlanym przez gazę naparem z płatków mniszka.

Dodać rodzynki, imbir i drożdże winne, wlać do gąsiorka, przykryć gazą i zostawić w ciepłym miejscu na dwa dni. Zakorkować korkiem z rurką fermentacyjną. Po skończonej fermentacji zlać wino, przecedzić przez gazę, rozlać do butelek, zakorkować. Wino powinno leżakować co najmniej 5 miesięcy.

Mniszkowe mleczko

Składniki: łyżeczka drobno pokruszonego suszonego korzenia mniszka, miarka zmielonego Lignanu Primvitalnego szklanka mleka, łyżeczka miodu

Korzeń mlecza zalać gorącym mlekiem, przykryć i podgrzewać na małym ogniu ok. 10 minut. Przecedzić, wymieszać z Lignanem Primvitalnym i miodem.

Takie mleczko ma dobroczynny wpływ na wątrobę i żołądek.

Miód z mniszka

Składniki: 30 dag kwiatów mlecza, cytryna, pomarańcza, 1-2 goździki, 1 kg cukru, litr wody

Kwiaty mlecza ułożyć w słoju, dodać goździki, zalać wrzątkiem, przykryć gazą. Zostawić na 1-2 dni w ciepłym miejscu, po czym przecisnąć przez gazę. Pomarańczę i cytrynę dokładnie wymyć, obrać ze skórki, pokroić w kostkę, usunąć pestki.

Owoce i cukier włożyć do rondla, zalać przecedzonym wywarem z kwiatów, doprowadzić do wrzenia stale mieszając, a później gotować na niewielkim ogniu aż syrop zgęstnieje. Gorący, gęsty miód mniszkowy rozlać do słoików, szczelnie zakryć.

Znakomicie poprawia trawienie, jest doskonałym środkiem do słodzenia herbatek przy przeziębieniu.

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s