Ruch i masaże brzucha na zaparcia


ćwiczeniaJak ruch i masaże brzucha pomagają na zaparcia?

Ruch usprawnia pracę jelit. Ważna jest każda jego forma. Możesz codziennie spacerować minimum 30 minut lub gimnastykować się co najmniej kwadrans.

W zaparciach szczególnie polecane są zwłaszcza proste ćwiczenia brzucha np.. brzuszki, nożyce, rowerek. Pomoże to w przepchaniu masy w jelitach i uregulować ciśnienie w przewodzie pokarmowym.

Staraj się również 2-3 razy w tygodniu poświecić czas na większa aktywność, np. jazdę na rowerze, pływanie, szybki marsz czy nordic walking.

Jeszcze za nim wstaniesz z łóżka, możesz wygospodarować 5 minut na Masaż Jelit, który pomaga w wypróżnieniu. Ruchami okrężnymi, lekko uciskając brzuch, musisz masować obiema rękami od dołu brzucha po prawej i lewej stronie ku górze. Podczas masażu należy robić głębokie wdechy i wydechy.

Pomóc też mogą ciepłe kompresy na brzuch, np. termofor.

Skutki zaparć

Gdy masz zaparcia, możesz odczuwać wzdęcia, gazy, ociężałość, rozpieranie w podbrzuszu, mieć bóle brzucha czy głowy, a także kłopoty z cerą (wypryski, trądzik) oraz przykry zapach z ust.

Zaparcia przyczyniają się do rozwoju chorób odbytu i odbytnicy np. hemoroidów.

Uwaga! Lekceważone i nieleczone zaparcia mogą prowadzić tez do stanu zapalnego jelita grubego, owrzodzeń i nadżerek jelita, a w przyszłości nawet do raka jelita grubego.

Zupa śniadaniowa na zaparcia

Marchewkę, pietruszkę, ziemniaka i mały seler zmiksuj i zalej 0,5 l wody. Gotuje przez 15 minut. Pod koniec dodaj pełną miarkę Błonnika Witalnego. Odczekaj minutę. Zjedz na czczo.

Woda przy zaparciach

Przy zaparciach powinieneś też wypijać co najmniej 2 litry wody dziennie. Jest niezbędna do prawidłowego trawienia. Najkorzystniejsza będzie mineralna, niegazowana przez cały dzień, a zwłaszcza przed posiłkami.

Kuracja z wody na zaparcia

Każdego ranka na pusty żołądek wypij w ciągu 30 minut 2 szklanki ciepłej przegotowanej o temp. 28-39 st. C. Wypróżnienie następuje zwykle po kilku godzinach.

Inne napoje oprócz wody, które pomagają przy zaparciach, to soki owocowe i warzywne (zwłaszcza naturalnie mętne mające cząstki miąższu), kefir, zsiadłe mleko, jogurt niesłodzony z żywymi kulturami bakterii.

Uwaga! Unikaj napojów gazowanych, mocnej kawy i mocnej herbaty, kakao oraz wysokoprocentowych trunków. Alkohol wpływa niekorzystnie na pracę jelit.

Możesz zażywać też roślinne środki przeczyszczające dostępne w aptekach bez recepty, ale nie stosuj ich dłużej niż 2 tygodnie. Pij wtedy dużo wody mineralnej.

Śmiali się, gdy poszedłem z zaparciami do dietetyka, a nie do lekarza… Ale kiedy bóle brzucha, wzdęcia, nieprzyjemny zapach z ust i zaparcia bezpowrotnie minęły..

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s