Jak spać krócej, zyskiwać 4 godziny dziennie i tryskać energią przez resztę dnia?


niewyspanyDowiedz się, jak spać tylko 6 godzin dziennie, wstawać rano i tryskać energią przez resztę dnia

Dzisiejsza porada będzie dotyczyła problemu, z którym spotyka się praktycznie każdy człowiek. Mówimy tutaj o książce Mateusza Karbowskiego pt. „Sztuka spania i wstawania„.

Jeżeli dobrze na to spojrzymy, to tak naprawdę każdy z nas będzie mógł w tej publikacji znaleźć coś dla siebie. Istnieją osoby, które mają problemy z tym, żeby wcześnie rano wstać, są osoby, które mają problem z tym, że nie mogą zasnąć (problemy z zasypianiem), są osoby, które mimo, że wstają dosyć wcześnie, to nie mają energii do tego, żeby pracować, osiągać swój cel.

Mateusz Karbowski przyznaje się, mówi o tym jawnie, że gdyby jakiś czas temu miałby napisać tą książkę to tak naprawdę byłoby to dość śmieszne wyzwanie, gdyż spał po 10-11 godzin dziennie, aż w którymś momencie postanowił coś z tym zrobić.

Wiedziała, że śpiąc tyle czasu tak naprawdę nie osiągnie wszystkich swoich celów, które sobie zaplanował. I podobnie jak Teddy Buzan postanowił znaleźć (w bibliotece, w książkach) odpowiedź właśnie na to, jak wstawać wcześnie i mieć energię do tego, żeby realizować swoje cele.

I w tej książce odpowiada na to pytanie, co ciekawsze dowiesz się, że praktycznie na sobie sprawdził wszystkie te metody i z tych 11 godzin osiąga teraz wynik 6 godzin snu i ma bardzo dużo energii do tego, żeby osiągać swoje plany życiowe (cele).

Mateusz też opowie Ci o tym, że tak naprawdę, żeby nauczyć się spać, trzeba posiadać wiedzę, trzeba po prostu dowiedzieć się o tym, że spanie też jest sztuką. Mam świadomość jak to brzmi, no ale ta publikacja właśnie o tym Ci opowie.

Uwaga! Mateuszowi udało się z tych 11 godzin przejść do 6 godzin snu. Jak obliczył, dzięki temu ma około 60 dni w swoim życiu więcej. Więc tak naprawdę jest o co tutaj walczyć i jest motywacja do tego, żeby ta książkę poznać.

Konkretny sposób na to jak znaleźć w ciągu dnia więcej energii

Co z tego, że nauczysz się wstawać o 5 rano skoro i tak przez połowę dnia będziesz chodził tak zmęczony, że nie zrobisz tego, co być chciał. Więc autor tutaj podaje takie proste metody na to, jak się doenergetyzować, jak mimo tego, że wstajesz o 5 rano mieć energię na cały dzień.

Jednym ze sposobów (konkretnych sposobów), o których mówi autor jest to, że potrzebujemy więcej słońca. Jeżeli dostarczysz sobie więcej energii słonecznej w ciągu dnia, będziesz miał więcej tej energii w sobie do działania, do realizowania swoich celów.

Uwaga! Słońce to jest pierwsza rzecz, o której w tej książce będzie autor mówił, żeby o nie zabiegać. Kiedy człowiek jest wystawiony wystarczająco intensywne światło słoneczne wtedy temperatura naszego ciała wzrasta, poziom melatoniny szybko spada i wtedy odpowiednie naświetlenie opóźnia również spadek temperatury naszego ciała, a to pozwala być dłużej osoba przebudzona i skoncentrowaną na tym co robimy.

Z drugiej strony niedobór światła w ciągu dnia skutkuje tym, że właśnie ten poziom melatoniny prowadzi do obniżenia temperatury naszego ciała, co powoduje,jest takim sygnałem dla naszego ciała tej senności, czyli temperatura ciała spada, nasz mózg odbiera sygnał, że stajemy się senni, tak jakbyśmy chcieli już właściwie spać.

Więc pierwsza taka rada, którą można znaleźć w tej książce (jedna z setek prawdopodobnych i konkretnych rad) to jest to, że jeżeli wstaniesz rano i chcesz mieć energię na cały dzień, warto zdobyć jakimkolwiek sposobem tą energię słoneczną.

6 konkretnych porad na zyskanie energii słonecznej

Pierwsza kwestia jest taka, że jeżeli pracujesz w domu, coraz więcej osób np. pracuje przez internet, czy jest to praca zdalna, pracują w swoich domach, w swoich mieszkaniach i czasami rzucają się tak w wir tej pracy, że nie widzą tego światła dziennego. Okazuje się, że zaczynają pracować o 10 i kończą o godzinie 18.

Uwaga! Podpowiedź autora jest tak, że jeżeli pracujesz w domu i masz np. chwilkę na przemyślenie czegoś (podjęcie jakieś decyzji) i nie musisz w tej chwili siedzieć przed komputerem, ważne żebyś poszedł na zewnątrz i tam to przemyślał. Żebyś oddal się działaniu promieni słonecznych.

Jeżeli pracujesz w biurze, to też popracuj nad tym, żeby przesunąć biurko np. bliżej okna, żeby np. wpłynąć na właściciela firmy (prezesa, dyrektora), żeby np. zafundować większe okna, żeby naświetlić bardziej te pomieszczenia. 

Kolejna podpowiedź jest taka, że jeżeli np. mieszkasz w pewnej odległości od pracy, gdzie możesz iść pieszo, to również wykorzystaj ten moment, żeby właśnie naenergetyzować sie, zdobyć tej energii słonecznej.

Uwaga! Czyli pójdź pieszo do pracy.

Kolejna rzecz to zaplanuj w ciągu dnia, a nawet w ciągu tygodnia, żeby to było konsekwentne jakąś aktywność na powietrzu. Może to być np. praca w ogrodzie, może to być spacer – wtedy zyskasz tą energię słoneczną.

Uwaga! Ważna rzecz, o której mówi tu autor (kolejna porada), żeby od razu po przebudzeniu, jeżeli nie chcesz być senny, nie chcesz zmarnować tych pierwszych 3 minut po przebudzeniu, to odsuń wszystkie rolety, odsunąć zasłony, żeby naładować baterię właśnie tą energią słoneczną.

Czyli wstajesz i pierwsza Twoja myśl to nie jest kawa, nie jest telewizor czy gazeta, tylko otwierasz okno i ładujesz się tą energią słoneczną.

I jeszcze taka prosta podpowiedź, czyli warto unikać okularów słonecznych (o ile oczywiście możesz), które tak naprawdę blokują dostęp tej energii słonecznej i wszystkiego tego, co jest pozytywnie związane z tą energią.

Podsumowując:

jak najczęściej, o ile możesz wykorzystuj tą energię słoneczną, a zobaczysz, że będziesz w ciągu dnia osobą bardziej skoncentrowaną i osobą, która ma więcej energii do działania.

To jest tylko bardzo mały ułamek porad, które znajdziesz w książce „Sztuka spania i wstawania„. Ujawniłem tutaj tylko ten sposób, a jeżeli chcesz zyskiwać więcej energii, chcesz wstawać wcześniej, chcesz poradzić sobie ze swoimi problemami, ewentualnie z bezsennością, czy z tym, że gdy masz wstać o godzinie 5 do godz. 8 przestawiasz  notorycznie swój budzik i jesteś wściekły lub wściekła na siebie, że  wstałeś lub wstałaś zbyt późno.

Te wszystkie kwestie są tutaj w tej książce rozwiązane, a co ważniejsze są one sprawdzone na żywych organizmach, sam autor testował na sobie te metody i osiągnął tutaj w tej dziedzinie sukces.

Dlatego z czystym sumieniem, z czystym sercem pełen energii 🙂 polecam Ci książkę „Sztuka spania i wstawania” i wiem, że tak naprawdę dotyczy ona każdej osoby, która chce w swoim życiu coś ważnego osiągnąć. To jest to, żeby mieć więcej czasu, ale żeby przy okazji mieć energię, która pozwoli nam te cele osiągnąć.

Miłego dnia 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s