Jak radzić sobie ze stresem?


stresCo pomoże na stres?

Czy znasz osoby, które się nie stresują? Bo ja nie🙂 W dzisiejszych czasach niestety wszyscy się stresują. Jedni natomiast potrafią sobie poradzić z tym stresem troszeczkę lepiej, inni gorzej.

Co wpływa na to, że radzimy sobie lepiej ze stresem?

Na pewno pomaga w tym styl życia i dieta. Dlatego opowiem Ci dzisiaj o kilku pokarmach, które pomogą Ci w walce ze stresem.

Czekolada pomaga w walce ze stresem

Gorzka czekolada – blokuje nawet uczucie bólu i depresji.

Białko pomaga w walce ze stresem

Mała ilość dobrej jakości białka. Mówię tutaj np. o jajku, małej kostce sera lub małej garści orzechów (takich jak np. pekany). Pomaga to utrzymać poziom cukru we krwi na równym poziomie, a co za tym idzie poprawia nastrój.

Banany pomagają w walce ze stresem

Banany są źródłem dopaminy (witamina z grupy B), jak i również magnez, które koją system nerwowy.

Kawa pomaga w walce ze stresem

Uwaga! Tutaj chciałbym zaznaczyć, że kawa tylko w małych ilościach (nie mówię tutaj o nadmiarze kawy).

Kawa w małych ilościach działa jako antydepresant, wpływa na neuroprzekaźniki, które kontrolują nastrój, ale jeśli chodzi o nadmiar kawy, może ona działać w zupełnie iny sposób i zupełnie przeciwnie.

Kurkuma pomaga w walce ze stresem

Na pewno słyszałeś o kurkumie, to taka przyprawa, która ma taki żółtawo-pomarańczowy kolor. Ma ona wiele zalet leczniczych, pomaga w depresji i poprawia nastrój.

Także dodawaj kurkumy do swoich dań (np. do obiadów – bardzo fajnie sprawdza się kurkuma jako dodatek do warzyw na parze).

Borówki pomagają w walce ze stresem

Borówki poprawiają nastrój, pomagają w produkcji dopaminy.

Kwasy omega-3 pomagają w walce ze stresem

Badania dowiodły, że kwasy omega-3 uspokajają i pomagają w depresji.

Uwaga! Kiedyś przeprowadzono badania na więźniach, jednej grupie dawano kwasy omega-3, drugiej nie. Ta grupa, która brała kwasy omega-3 była bardziej spokojna.

Produkty fermentowane pomagają w walce ze stresem

Są to produkty takie jak: kiszonki, jogurt, kefir, które są bardzo dobrym źródłem tych dobrych bakterii, które wpływają na zdrowie naszych jelit.

Uwaga! Jeżeli Twoje jelita będą zdrowe, to automatycznie poprawi Ci się nastrój.

Mówi się również, że nasze jelita to jest tak jakby nasz drugi mózg. Znajduje się w nich bardzo dużo neuroprzekaźników, które związane są właśnie z nastrojem.

Dlatego warto o nie dbać.

Jak poradzić sobie ze stresem?

Kliknij i sprawdź»

Powodzenia😉

3 thoughts on “Jak radzić sobie ze stresem?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s