Dieta mleczna


mlekoJednodniowa dieta mleczna

Dieta jednodniowa, ale bez obaw możesz ją stosować przez miesiąc 2 razy w tygodniu. Dzięki niej możesz schudnąć 2-3 kg. To jedyna dieta, którą można zalecić także nastolatkom – dobrze wpłynie na wzmocnienie układu kostnego.

Czego można oczekiwać po diecie mlecznej?

  • uczucia sytości – proponowane w diecie potrawy są bogatym źródłem błonnika, który w żołądku wchłania wodę z potrawy i pęcznieje, a Ty nie czujesz głodu;
  • prawidłowego trawienia – to ważne, szczególnie wtedy, gdy prowadzisz siedzący tryb życia (u osób aktywnych fizycznie mięśnie silniej masują jelita i pobudzają je do lepszej pracy).

Uwaga! Produkty z kwaśnego mleka i zawarte w nich kultury bakterii przyspieszają trawienie, ułatwiają też przyswajanie składników odżywczych z innych produktów. Dieta mleczna na pewno poprawi Twoje samopoczucie i kondycję.

  • uczucia lekkości – szczególnie gdy dietę przeprowadzisz po okresie obżarstwa (np. po świętach, wystawnym przyjęciu itp.);
  • poprawy cery, włosów i paznokci – produkty mleczne to bogate źródło łatwostrawnego białka, węglowodanów, wapnia, fosforu, magnezu, witaminy A, C z grupy B i to właśnie dzięki nim Twój wygląd tak korzystnie się zmieni 🙂

Twarogowy jadłospis diety mlecznej

Kupuj chudy twaróg (10 dg to tylko ok. 70 kcal)

Uwaga! Jeśli jest za suchy, dodaj kilka łyżek maślanki.

Twaróg przyrządzaj na słodko z owocami lub na ostro w warzywami i przyprawami.

I śniadanie

  • kromkę chleba posmaruj 3 łyżkami twarogu, połóż na niej banana.

II śniadanie 

  • 10 dag twarogu zmieszaj z cebulą, ziołami, solą i pieprzem. Masę ułóż na przekrojonym ogórku.

Obiad

  • ugotuj ziemniaki w mundurkach, dodaj 10 dag twarogu, maślankę, łyżkę chrzanu, szczypiorek, sól, pieprz, czosnek.

Podwieczorek

  • ugotuj na mleku 3 pełne łyżki ryżu, zjedz pokrojonym owocem kiwi i płatkami kukurydzianymi.

Kolacja

  • zagotuj szklankę bulionu, do wrzącego wlej jajko połączone z łyżeczką grysiku, łyżeczką startego ementalera i łyżką szczypiorku, wymieszaj, zjedz z ryżem.

Mleczno-zbożowy jadłospis diety mlecznej

Kanapki i sałatki możesz zabrać do pracy.

Uwaga! Koniecznie użyj ciemnego pełnoziarnistego chleba.

I śniadanie

  • ugotuj na wodzie 5 dag ryżu, dodaj szklankę mleka.

II śniadanie

  • 1 kromkę chleba posmaruj cienko masłem i posyp rzeżuchą posiekaną z jajkiem na twardo | 1/2 szklanki maślanki

Obiad

  • kanapka z masłem, sałatą, pomidorem, plasterkiem żółtego sera o chrzanem | 2 starte marchewki

Podwieczorek

  • jogurt z płatkami zbożowymi.

Kolacja

  • ugotuj 10 dag pstrąga, polej sosem chrzanowym  | 1 kromka pełnoziarnistego chleba | sałata | maślanka.

Maślankowy jadłospis diety mlecznej

Maślanka, to idealny, pełnowartościowy produkt odchudzający, ma wszystkie cenne składniki mleka, ale bez tłuszczu.

I śniadanie

  • 1 szklankę maślanki zmiksuj z bananem | 1 kromkę chleba chrupkiego posmaruj chudym twarogiem, obłóż plasterkami ogórka.

II śniadanie

  • do szklanki maślanki dodaj garść rzeżuchy, starty ogórek (20 dag), koperek, sól, pieprz, chrzan lub musztardę.

Obiad

  • wymieszaj 1 szklankę maślanki ze startym jabłkiem, pokrojonym kiwi i 1/2 banana oraz łyżeczką płatków owsianych, przypraw sokiem z cytryny.

Podwieczorek

  • zmiksuj 1 szklankę maślanki z 1/2 banana i 2 mandarynkami, wsyp 1 łyżkę otrąb.

Kolacja

pokrój w kostkę 1 strąk papryki, ogórek kiszony, 2 pomidory, wymieszaj z posiekanym koperkiem, rzeżuchą i 1/2 łyżeczki chrzanu, dolej 1 szklankę maślanki, przypraw do smaku solą, pieprzem, sokiem z cytryny, schłodź w lodówce.

Jeśli odczuwasz dyskomfort po jedzeniu, ataki kolki, wzdęcia, niestrawność …

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s