Brzoskwinia oczyszcza organizm z toksyn


brzoskwinieJaki wpływ na nasze zdrowie mają brzoskwinie?

W Chinach, skąd pochodzi brzoskwinia, uprawia się ją od 4000 lat. To prawdziwa bomba witaminowa. Jest źródłem witamin: A, C, z grupy B oraz minerałów: magnezu, fosforu, żelaza, boru, potasu, kwasu foliowego.

Uwaga! Najwięcej drogocennych składników kryje się pod skórką owoców. Dlatego jedz je umyte i nieobrane.

Bogactwo minerałów, które sprzyjają tworzeniu się czerwonych krwinek, sprawia, ze regularne jedzenie brzoskwiń może skutecznie przeciwdziałać niedokrwistości. Dlatego zaleca się je dzieciom i kobietom w ciąży.

Brzoskwinie oczyszczają organizm

Brzoskwinie pomogą Ci pozbyć się z organizmu szkodliwych produktów przemiany materii. Działają moczopędnie oraz ułatwiają trawienie, wzmagając wydzielanie kwasu żołądkowego, a zawarty w nich błonnik znakomicie reguluje rytm wypróżnień.

Brzoskwinie zapobiegają osteoporozie

Są bogatym źródłem boru, pierwiastka, który wspiera produkcję estrogenów i mającego korzystny wpływ na gęstość kości. Brzoskwiniowa dieta jest wiec polecana paniom w okresie menopauzy.

Brzoskwinie poprawiają wygląd skóry

Brzoskwinia działa tonizująco, zawiera tez antyoksydanty, które spowalniają starzenie się skóry. Maseczka z tego owocu sprawia, ze cera ma aksamitną gładkość.

Brzoskwinia w wielu smakach…

Z brzoskwiń możesz przyrządzać doskonałe przetwory:

  • kompoty;
  • dżemy;
  • konfitury;
  • musy.

Stanowią też wspaniały dodatek do deserów (galaretek, kremów, ciast, rogalików z ciasta francuskiego, serników, naleśników i placków). Dobrze komponują się z ryżem na słodko, sprawdzają się w sałatkach owocowych i jako dekoracja lub składnik lodów.

Urozmaicisz też nimi smak potraw mięsnych, szczególnie pieczonego drobiu i wieprzowiny. Są udanym dodatkiem do wytrawnych sałatek czy przystawek (np. indyka w maladze czy majonezowej sałatki z kurczakiem, kukurydzą i orzechami).

A to rodzina brzoskwini…

Flateryna – to nektarynka o płaskich owocach. Bardzo słodka i soczysta. Dojrzewa pod koniec sierpnia. Dobra do ciast i sałatek.

Nektaryna – odmiana brzoskwini pozbawiona meszku. Ma te same wartości odżywcze. Świetna na przetwory.

Brzoskwinia płaskoowocowa – ze względu na swój kształt, oferowana jest często pod nazwą UFO. Ma miękki, kremowy miąższ. Nadaje si ę idealnie do deserów i sorbetów.

Przepis na duszony filet z indyka z brzoskwiniami

Składniki na 4 porcje: 600 g filetów z piersi indyka | 1 łyżeczka oliwy (5 g) | ¼ szklanki bulionu drobiowego | ¼ szklanki soku z brzoskwini | 3 łyżki soku z cytryny | 4 łyżki drobno pokrojonych brzoskwiń | 1 ząbek czosnku | imbir, kurkuma, natka pietruszki

Przygotowanie: Filet z piersi indyka opłucz, osusz, pokrój w dużą kostkę i oprósz imbirem i kurkumą. Przełóż do głębokiego naczynia, zalej połową bulionu wymieszanego z sokiem z brzoskwini i cytryny. Duś pod przykryciem 15 minut. Dodaj posiekany lub zmiażdżony czosnek, pozostały bulion i duś jeszcze 15 minut. Kilka minut przed końcem duszenia dodaj brzoskwinie. Na koniec posyp pietruszką.

Możesz podać z ryżem ugotowanym na sypko.

Smacznego 😉

Uwaga! Brzoskwinia najzdrowsza jest prosto z drzewa, a ponieważ rośnie nawet w naszym kimacie, to warto mieć ją na działce czy w sadzie 🙂

Z ogrodu Eden – od Matki Natury…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s