Nadwrażliwość na pogodę


meteopatiaJak łagodzić przykre objawy meteopatii?

Dolegliwości związane z nadwrażliwością na pogodę (fachowa nazwa meteopatia) to dosyć nowe zjawisko. Zdaniem naukowców, nasi przodkowie, choć całkowicie zależni od przyrody, nie byli wrażliwi tak jak my zmiany warunków atmosferycznych.

Uwaga! Organizmy naszych przodków przystosowane były do zmian pogodowych, a my odeszliśmy od natury na tyle daleko, że nadmiernie reagujemy, nawet na niewielkie zmiany w aurze.

Warto też tutaj wspomnieć o tym, ze meteopatia częściej dotyka mieszkańców dużych miast, którzy przebywają głównie w sztucznym świetle, korzystają z klimatyzacji i niewiele się ruszają.

Uwaga! Na zmiany pogody silnie reagują tez osoby z niektórymi schorzeniami, np. te, które cierpią z powodu reumatyzmu lun mają wrzody żołądka i dwunastnicy.

Pogoda może tez mieć wpływ na gorsze samopoczucie astmatyków i sercowców (szczególnie z chorobą niedokrwienną serca i po przebytym zawale).

Porady dla meteopaty

Warunki wyżowe

Panuje wtedy słoneczna pogoda. Ciśnienie jest dość wysokie. Powiewa co najwyżej lekki wiaterek. Charakterystyczny dla zimowego wyżu może być duży mróz.

Powinieneś się wtedy czuć dobrze, ale jeśli jesteś wrażliwy na pogodę, możesz być nieco napięty, poddenerwowany. To przez wzrost ciśnienia.

Jak sobie pomóc?

Unikać kawy i herbaty, bo nadmiernie pobudzają. Starać się jak najwięcej pić wody mineralnej. Jeść pomidory, bo zawierają obniżający ciśnienie potas.

Warunki niżowe

Dla tych warunków atmosferycznych charakterystyczne są:

  • duże zachmurzenie;
  • opady deszczu;
  • wiatr;
  • niska temperatura.

Towarzyszy temu niezbyt wysokie ciśnienie atmosferyczne.

Ponieważ jest mało słońca, w organizmie spada poziom serotoniny (hormon szczęścia). Możesz być zmęczony, ospały, przygnębiony, smutny.

Jak sobie pomóc?

Musisz nieco poprawić krążenie. Najłatwiej to zrobić wykonując proste ćwiczenia fizyczne – skłony, podskoki, skręty tułowia. Możesz też wziąć chłodny prysznic.

Warunki wietrzne

Najbardziej na samopoczucie wpływają tzw. wiatry fenowe (np. wiatr halny). To porywisty ciepły wicher o bardzo dużej prędkości.

Wiatr fenowy pogarsza samopoczucie. Powoduje bezsenność, uczucie rozbicia, zawroty i bóle głowy. Taka pogoda wpływa także na nasze krążenie.

Jak sobie pomóc?

Wypoczywaj jak najwięcej i unikaj stresu. Sięgnij po produkty, które poprawiają nastrój:

  • tłuste ryby;
  • owoce;
  • produkty pełnoziarniste;
  • orzechy.

Warunki burzowe

W czasie burz występuje oprócz deszczu i wiatru silne promieniowanie elektromagnetyczne, które może mieć zły wpływ na samopoczucie.

Pojawia się uczucie lęku, problemy z koncentracją, a nawet zaburzenia rytmu serca i kłopoty z praca układu pokarmowego (mdłości, bóle brzucha, biegunki).

Jak sobie pomóc?

Sięgnij po zioła, które działają kojąco na układ nerwowy (np. melisę, kozłka lekarskiego). Podobne efekty dają preparaty z magnezem oraz witaminą B6

Twoje przekonania oraz myśli potrafią kształtować stan Twojego zdrowia

Kliknij i sprawdź»

Zdrowia życzę😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s