Nasiona i pestki na zdrowie


Przegryzaj je każdego dnia Wzmocnią Twoje serce, zęby i kości, zadbają o skórę, włosy i paznokcie. Zwiększają nawet płodność 🙂 Tak działają popularne nasiona i pestki. Chrup je jak najczęściej, ale z umiarem… Pestki, nasiona, orzechy… To magazyn substancji odżywczych. Stanowią skoncentrowane źródło białka, zdrowych nienasyconych tłuszczów, błonnika, a przede wszystkim witamin i składników mineralnych… Czytaj dalej Nasiona i pestki na zdrowie

Ostrożeń oczyszcza organizm


Ostrożeń oczyści Twój organizm Ostrożeń (inna popularna nazwa to czarcie żebro lub carskie ziele) można spotkać na skraju lasu, przy drodze, na pastwisku i na brzegu rzeki. Jako surowiec w medycynie ludowej wykorzystuje się liście i młode pędy ziela, ponieważ łodygi są nieco za twarde. Na co pomaga ostrożeń? Ostrożeń warzywny wspomaga prace wątroby, ma… Czytaj dalej Ostrożeń oczyszcza organizm

Nalewka tybetańska na wzmocnienie odporności


Naturalna metoda wzmacniania odporności Nalewka nie tylko na wzmocnie odporności, ale i na długowieczność. dzięki niej na długo zapomnisz o chorobach. Uwaga! Ze względu na obecność alkoholu nie podawaj jej dzieciom. Kurację stosuj nie częściej niż raz na 5 lat. Jak przygotować nalewkę tybetańską? 350 g czosnku obierz i drobno posiekaj nożem ceramicznym. Przełóż do słoika… Czytaj dalej Nalewka tybetańska na wzmocnienie odporności

Jak podbić dobry cholesterol?


Dobry cholesterol HDL Cholesterolu nikt nie widział, ale wszyscy wiedzą, ze jest groźny. Jego nadmiar może zapychać tętnice i dlatego osoby z hipercholesterolemią (wysoki cholesterol powyżej 200 mg/dl) powinny spożywać więcej warzyw, owoców, a unikać tłustego mięsa i wędlin, serów żółtych, pleśniowych, topionych, jajek, masła i śmietany. Uwaga! Niekiedy wystarczy kilka tygodni tej kuracji i… Czytaj dalej Jak podbić dobry cholesterol?

Zioła na sen


Co pomoże na problemy z zasypianiem? Bezsenność, bądź problemy z zasypianiem i utrzymaniem snu dotyczą już ok. 40% populacji i z tego powodu bezsenność zaliczana jest dziś do chorób cywilizacyjnych. Kiedy możemy mówić o bezsenności? Gdy problemy z zasypaniem lub utrzymaniem snu trwają dłużej niż miesiąc. Uwaga! Jeżeli u podłoża bezsenności nie leża problemy psychiczne,… Czytaj dalej Zioła na sen

Jednodniowa dieta bananowa


Oczyszczająca dieta bananowa Banany  są źródłem niemal wszystkich składników, które są nam potrzebne do prawidłowego rozwoju. Każde 100 g tego owocu dostarczy Ci 100 kcal, a suszone banany wartością kaloryczną przewyższają wołowinę. W masie bananów znajduje się 22-25% skrobi, która w procesie dojrzewania zmienia się w łatwo przyswajalny cukier.

Jak utrzymać równowagę kwasowo-zasadową?


Równowaga kwasowo-zasadowa Jesteś ciągle zmęczony, senny, brak Ci energii, często chorujesz, wypadają Ci włosy, masz huśtawkę nastrojów i ciągle przybywa Ci kilogramów? Uwaga! Być może masz zakwaszony organizm, a jego komórki są negatywnie „zaprogramowane” niewłaściwą dietą, którą stosujesz od lat. Kwasy i zasady Zapewne pamiętasz kwasy i zasady w lekcji chemii w szkole i wiesz,… Czytaj dalej Jak utrzymać równowagę kwasowo-zasadową?

Oczyszczająca dieta twarogowa


Jednodniowa dieta twarogowa Dietę przeprowadź najlepiej w weekend, kiedy będziesz mógł trochę poleniuchować i odpocząć, bo ograniczenie kalorii może nieco Cie osłabić. Dzień wcześniej zjedz lekką kolację np: płatki owsiane z orzechami i rodzynkami z 1 startym jabłkiem, 1 jogurtem naturalnym i 2 łyżeczkami otrąb pszennych) | herbata ziołowa (np. mięta, skrzyp polny). Uwaga! Podczas diety… Czytaj dalej Oczyszczająca dieta twarogowa

Dlaczego warto jeść warzywa strączkowe?


Zdrowe warzywa strączkowe Warzywa strączkowe poprawią Twoja kondycję, pamięć i koncentrację, świetnie zastąpią mięso i łagodzą objawy menopauzy. Dawniej spożywano je zdecydowanie częściej, a dziś, mimo że są dostępne cały rok, sięgamy po nie za rzadko. Dlaczego? Warzywa strączkowe kojarzone są przez większość z nas głównie… z kłopotami trawiennymi i nic w tym dziwnego, bo… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść warzywa strączkowe?

Zalety zdrowotne warzyw dyniowatych


Zdrowe warzywa dyniowate Warzywa dyniowate rzadko goszczą na naszych stołach, a szkoda. Warto to zmienić już teraz, bo sezon na dyniowate w pełni. Mogą je jeść nawet niemowlaki. Uwaga! Rozgotowane warzywa dyniowate (np. pure e lub zupy) są bardzo dobrze tolerowane przez chorych stosujących dietę lekkostrawną oraz rekonwalescentów po operacjach. Soczystych miąższ tych warzyw nie… Czytaj dalej Zalety zdrowotne warzyw dyniowatych