Nasiona i pestki na zdrowie


pestki słonecznikaPrzegryzaj je każdego dnia

Wzmocnią Twoje serce, zęby i kości, zadbają o skórę, włosy i paznokcie. Zwiększają nawet płodność 🙂 Tak działają popularne nasiona i pestki. Chrup je jak najczęściej, ale z umiarem…

Pestki, nasiona, orzechy…

To magazyn substancji odżywczych. Stanowią skoncentrowane źródło białka, zdrowych nienasyconych tłuszczów, błonnika, a przede wszystkim witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Uwaga! Nie może ich zabraknąć w codziennej diecie dzieci, młodzieży, osób dbających linię oraz seniorów. Trzeba przy tym pamiętać o zachowaniu umiaru, bo nasiona i pestki zawierają dużo tłuszczów i są skoncentrowanym źródłem energii – 100 g dostarcza ok. 600 kcal. Dlatego jedz nie więcej niż garść (ok. 30 g) dziennie.

 

Czytaj dalej

Ostrożeń oczyszcza organizm


Bez tytułuOstrożeń oczyści Twój organizm

Ostrożeń (inna popularna nazwa to czarcie żebro lub carskie ziele) można spotkać na skraju lasu, przy drodze, na pastwisku i na brzegu rzeki.

Jako surowiec w medycynie ludowej wykorzystuje się liście i młode pędy ziela, ponieważ łodygi są nieco za twarde.

Na co pomaga ostrożeń?

Ostrożeń warzywny wspomaga prace wątroby, ma działanie żółciopędne, pomaga usunąć toksyny z organizmu. Fitoestrole i flawonoidy, których jest bogatym źródłem, zmniejszają stany zapalne gruczołu krokowego.

Czytaj dalej

Nalewka tybetańska na wzmocnienie odporności


tybetNaturalna metoda wzmacniania odporności

Nalewka nie tylko na wzmocnie odporności, ale i na długowieczność. dzięki niej na długo zapomnisz o chorobach.

Uwaga! Ze względu na obecność alkoholu nie podawaj jej dzieciom. Kurację stosuj nie częściej niż raz na 5 lat.

Jak przygotować nalewkę tybetańską?

350 g czosnku obierz i drobno posiekaj nożem ceramicznym. Przełóż do słoika i zalej spirytusem 95% (300 ml). Zostaw w chłodnym, ciemnym miejscu na 10 dni.

Wyciśnij sok przez gazę  i odstaw na 3-4 dni.

Pij 3 razy dziennie15 minut przed posiłkiem z niewielką ilością jogurtu, kefiru lub ciepłego mleka.

Czytaj dalej

Jak podbić dobry cholesterol?


cholesterolDobry cholesterol HDL

Cholesterolu nikt nie widział, ale wszyscy wiedzą, ze jest groźny. Jego nadmiar może zapychać tętnice i dlatego osoby z hipercholesterolemią (wysoki cholesterol powyżej 200 mg/dl) powinny spożywać więcej warzyw, owoców, a unikać tłustego mięsa i wędlin, serów żółtych, pleśniowych, topionych, jajek, masła i śmietany.

Uwaga! Niekiedy wystarczy kilka tygodni tej kuracji i zły cholesterol LDL spada, ale spada także ten dobry (HDL), a to zła wiadomość, bo dobry cholesterol zapobiega tworzeniu się blaszek miażdżycowych, chroni serce.

Czytaj dalej

Zioła na sen


bezsennośćCo pomoże na problemy z zasypianiem?

Bezsenność, bądź problemy z zasypianiem i utrzymaniem snu dotyczą już ok. 40% populacji i z tego powodu bezsenność zaliczana jest dziś do chorób cywilizacyjnych.

Kiedy możemy mówić o bezsenności?

Gdy problemy z zasypaniem lub utrzymaniem snu trwają dłużej niż miesiąc.

Uwaga! Jeżeli u podłoża bezsenności nie leża problemy psychiczne, zamiast po środek nasenny lepiej skorzystaj ze sprawdzonych, a przede wszystkim niepowodujących uzależnienia sposobów.

Czytaj dalej

Jednodniowa dieta bananowa


bananOczyszczająca dieta bananowa

Banany są źródłem niemal wszystkich składników, które są nam potrzebne do prawidłowego rozwoju. Każde 100 g tego owocu dostarczy Ci 100 kcal, a suszone banany wartością kaloryczną przewyższają wołowinę.

W masie bananów znajduje się 22-25% skrobi, która w procesie dojrzewania zmienia się w łatwo przyswajalny cukier.

Czytaj dalej

Jak utrzymać równowagę kwasowo-zasadową?


równowagaRównowaga kwasowo-zasadowa

Jesteś ciągle zmęczony, senny, brak Ci energii, często chorujesz, wypadają Ci włosy, masz huśtawkę nastrojów i ciągle przybywa Ci kilogramów?

Uwaga! Być może masz zakwaszony organizm, a jego komórki są negatywnie „zaprogramowane” niewłaściwą dietą, którą stosujesz od lat.

Kwasy i zasady

Zapewne pamiętasz kwasy i zasady w lekcji chemii w szkole i wiesz, że są one sobie przeciwne, jak plus i minus, ale kiedy spotkają się ze sobą w odpowiednim stężeniu, znoszą się wzajemnie i i wytwarzają naturalny odczyn pH.

Czytaj dalej

Oczyszczająca dieta twarogowa


twarógJednodniowa dieta twarogowa

Dietę przeprowadź najlepiej w weekend, kiedy będziesz mógł trochę poleniuchować i odpocząć, bo ograniczenie kalorii może nieco Cie osłabić.

Dzień wcześniej zjedz lekką kolację np:

płatki owsiane z orzechami i rodzynkami z 1 startym jabłkiem, 1 jogurtem naturalnym i 2 łyżeczkami otrąb pszennych) | herbata ziołowa (np. mięta, skrzyp polny).

Uwaga! Podczas diety staraj się pić jaka najwięcej (nawet 3 l płynów, najlepiej niegazowaną wodę mineralną). Pomoże to wypłukać z organizmu szkodliwe produkty uboczne przemiany materii. Dodatkowo płyny tłumią głód, a to istotne przy ograniczeniu jedzenia.

Czytaj dalej

Dlaczego warto jeść warzywa strączkowe?


fasolaZdrowe warzywa strączkowe

Warzywa strączkowe poprawią Twoja kondycję, pamięć i koncentrację, świetnie zastąpią mięso i łagodzą objawy menopauzy. Dawniej spożywano je zdecydowanie częściej, a dziś, mimo że są dostępne cały rok, sięgamy po nie za rzadko.

Dlaczego?

Warzywa strączkowe kojarzone są przez większość z nas głównie… z kłopotami trawiennymi i nic w tym dziwnego, bo soja, groch czy fasola mają sporo substancji, które wywołują wzdęcia, gniecenia, a nawet ból brzucha.

Uwaga! Z tego powodu warzywa strączkowe powinny być unikane przez osoby stosujące dietę lekkostrawną, chore na dnę moczanową i przewlekłą niewydolność nerek. Dla innych to samo zdrowie 🙂

Czytaj dalej

Zalety zdrowotne warzyw dyniowatych


dyniaZdrowe warzywa dyniowate

Warzywa dyniowate rzadko goszczą na naszych stołach, a szkoda. Warto to zmienić już teraz, bo sezon na dyniowate w pełni. Mogą je jeść nawet niemowlaki.

Uwaga! Rozgotowane warzywa dyniowate (np. pure e lub zupy) są bardzo dobrze tolerowane przez chorych stosujących dietę lekkostrawną oraz rekonwalescentów po operacjach. Soczystych miąższ tych warzyw nie podrażnia przewodu pokarmowego i nie wywołuje dolegliwości przy wrzodach, zgadze i innych chorobach przewodu pokarmowego.

Czytaj dalej