3-dniowa dieta pomidorowa


pomidoryDieta pomidorowa

Dieta szczególnie bogata w potas i błonnik pochodzący z pomidorów. Dostarcza 1000 kcal. Polecana osobom z nadciśnieniem i nadwagą. Likopen zawarty w pomidorach poprawi wygląd skóry oraz zapobiegnie powstawaniu wielu chorób.

Uwaga! W czasie stosowania konieczne jest wypijanie każdego dnia około 8-10 szklanek płynów niesłodzonych.

Zalety diety pomidorowej

To:

  • dieta bogata w potas i karoten;
  • łatwy w realizacji jadłospis trzydniowy;
  • dieta o obniżonej kaloryczności.

Wady diety pomidorowej

Proponowane w jadłospisie produkty w standardowych ilościach ostatecznie dostarczą więcej niż 1000 kcal.

Plan 3-dniowej diety pomidorowej

Dzień 1

Śniadanie (ok 280 kcal): 2 kromki chleba pełnoziarnistego (80 g) | 4 plasterki polędwicy drobiowej (80 g) | szklanka soku pomidorowego posypana bazylią.

II śniadanie (ok. 140 kcal): Jogurt owocowy (150 g) | herbatnik.

Obiad (ok. 360 kcal): 1/3 torebki kaszy gryczanej (30 g) | indyk duszony z kawałkami pomidorów | sałata z jogurtem.

Podwieczorek (ok  90 kcal): 2 kiwi

Kolacja (ok. 130 kcal): plasterki mozzarelli z pomidorami, bazylią i oliwą.

Dzień 2

Śniadanie ok 250 kcal: 3 kromki chrupkiego pieczywa | opakowanie serka wiejskiego light (150 g) | duży pomidor (200 g) | zioła świeże lub suszone

II śniadanie ok 140 kcal: jogurt owocowy z ziarnami zbóż (150 g)

Obiad ok 340 kcal: ½ torebki ryżu ugotowanego | mintaj w sosie pomidorowym | surówka z kapusty kwaszonej

Podwieczorek ok. 70 kcal: Szklanka soku wielowarzywnego | krakers

Kolacja ok 200 kcal: Sałatka owocowa | banan | mandarynka | kilka suszonych pomidorów | świeże zioła

Dzień 3

Śniadanie (ok 270 kcal):
jajecznica z pomidorem | 2 kromki chrupkiego pieczywa | sok wielowarzywny.

II śniadanie (ok 100 kcal): jogurt naturalny (150 g) | herbatnik.

Obiad (ok 330 kcal): makaron z kawałkami tuńczyka i sosu pomidorowego | sałata.

Podwieczorek (100 kcal): 30 g żurawin kandyzowanych.

Kolacja (ok.  200 kcal): sałata z kurczakiem i suszonymi pomidorami | kromka pieczywa pełnoziarnistego.

Jeśli odczuwasz dyskomfort po jedzeniu, ataki kolki, wzdęcia, niestrawność..

Ostropest witalny Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s