Dlaczego warto jeść warzywa strączkowe?


fasolaZdrowe warzywa strączkowe

Warzywa strączkowe poprawią Twoja kondycję, pamięć i koncentrację, świetnie zastąpią mięso i łagodzą objawy menopauzy. Dawniej spożywano je zdecydowanie częściej, a dziś, mimo że są dostępne cały rok, sięgamy po nie za rzadko.

Dlaczego?

Warzywa strączkowe kojarzone są przez większość z nas głównie… z kłopotami trawiennymi i nic w tym dziwnego, bo soja, groch czy fasola mają sporo substancji, które wywołują wzdęcia, gniecenia, a nawet ból brzucha.

Uwaga! Z tego powodu warzywa strączkowe powinny być unikane przez osoby stosujące dietę lekkostrawną, chore na dnę moczanową i przewlekłą niewydolność nerek. Dla innych to samo zdrowie 🙂

By cieszyć się ich smakiem (bez obaw o wzdęcia) przed gotowanie mocz je w zimnej wodzie. Soję 10 godzin, ciecierzycę 6, fasolę i groch 12, a suszony bób 8. Wodę po moczeniu odlej, nasiona ugotuj do miękkości w świeżej wodzie.

Soczewicę gotuj co najmniej 30-45 minut, suszony bób 90, groch 120 min. Do gotowania warto dodać tymianek, majeranek, kminek lub oregano, bo zioła te poprawiają smak potraw i wspomagają trawienie strączków.

Czerwona fasola

Jest doskonałym dodatkiem do sałatek. To bogate źródło cynku, a ten działa przeciwzapalnie i pooprawia sprawność seksualną mężczyzn. Dzięki zawartości przeciwutleniaczy (izoflawonów) pomaga zapobiegać nowotworom.

Soczewica

Wzbogaci dietę osób cierpiących na niedokrwistość czy intensywnie uprawiających sport. To bogate źródło żelaza, poprawiającego kondycję i odporność na infekcje. Żelazo jest niezbędne do wytwarzania hemoglobiny – barwnika krwi biorącego udział w transporcie tlenu do komórek organizmu.

Bób

Świetnie zastąpi mięso w diecie wegetarian. Bób (w porównaniu z innymi warzywami strączkowymi) łatwiej się trawi, bo ma więcej błonnika. Ugotowany i obrany ze skórki może być świetną przekąską, dodatkiem do sałatek i surówek. Jest bogatym źródłem białka.

Soja

Soję poleca się kobietom w ciąży i okresie przekwitania. Jest źródłem kwasu foliowego, który zapobiega wadom rozwojowym płodu i fitoestrogenów – substancji o właściwościach zbliżonych do żeńskich hormonów płciowych.

Poznaj podstawy prawidłowego żywienia

Ostropest witalny W jaki sposób dobrać odpowiednią mieszankę spożywanych przez ciebie produktów, aby była ona w 100% bezpieczna dla Twojego organizmu »

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s