Zioła na sen


bezsennośćCo pomoże na problemy z zasypianiem?

Bezsenność, bądź problemy z zasypianiem i utrzymaniem snu dotyczą już ok. 40% populacji i z tego powodu bezsenność zaliczana jest dziś do chorób cywilizacyjnych.

Kiedy możemy mówić o bezsenności?

Gdy problemy z zasypaniem lub utrzymaniem snu trwają dłużej niż miesiąc.

Uwaga! Jeżeli u podłoża bezsenności nie leża problemy psychiczne, zamiast po środek nasenny lepiej skorzystaj ze sprawdzonych, a przede wszystkim niepowodujących uzależnienia sposobów.

Oprócz pigułek, które wpływają na produkcję melatoniny (kupisz bez recepty w aptece), pomogą Ci zioła i sok z wiśni. Możesz też sprawdzić, jak działa na Ciebie aromaterapia, bo wiele osób, otaczając się przed snem odpowiednim aromatem (np. lawendy), potrafi łagodnie przywołać sen.

Melisa na sen

Melisa ma wyjątkowe uspokajające i coraz częściej jest polecana zamiast leków syntetycznych w leczeniu bezsenności i nerwic. Ciepły naparu z melisy (1-2 saszetki herbatki lub łyżkę suszonych liści zalej gorąca wodą) pij regularnie przed snem.

Kozłek lekarski na sen

Badania przeprowadzone na pacjentach z problemami snu leczonych wyciągiem z kozłka lekarskiego przyniosły rewelacyjne efekty.  Korzeń kozłka (popularna nazwa waleriana) pokrój, zalej wodą i odstaw na 8 godzin.  następnie zalej wrzącą wodą i przykryj.

Napar pij 1-2 godziny przed snem.

Sok z wiśni na sen

Jeśli masz problemy z zasypianiem powinieneś sięgnąć nie po mleko, lecz po sok z wiśni, bo według najnowszych badań sok z wiśni działa jak środek nasenny. Wpływa na poziom melatoniny odpowiedzialnej za zdrowy sen.

Uwaga! Wystarczy 30-50 ml soku świeżo wyciśniętego z wiśni rozcieńczyć z wodą i pić godzinę przed zaśnięciem lub natychmiast, gdy obudzisz się w środku nocy.

Olejki zapachowe na sen

Kłopoty z zasypianiem oddalisz otaczając się delikatnym aromatem jałowca lub lawendy. Olejkiem możesz skropić lampę lub poduszkę. Możesz przed snem wziąć kąpiel z dodatkiem tych aromatycznych olejków.

Uwaga! Dodaj je do wody w wannie, ale nie pod strumień płynący z kranu.

Możesz też połączyć olejki (jaśmin, lawenda, rumianek) i dodać je do nawilżacza powietrza w sypialni.

Miłego dnia 😉

Reklamy

Jedna myśl na temat “Zioła na sen

  1. Mnie na problemy z zasypianiem pomógł oparty właśnie na ziołach forsen z melatoniną. W zasadzie unikam wszelkich proszków, ale kiedy nie spałam już ponad tydzień, musiałam w końcu sięgnąć po coś skutecznego i dobrze się stało, że padło na forsen Mam po nim świetny humor, dobrze śpię i nie czuję się przytłoczona.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s