Jak podbić dobry cholesterol?


cholesterolDobry cholesterol HDL

Cholesterolu nikt nie widział, ale wszyscy wiedzą, ze jest groźny. Jego nadmiar może zapychać tętnice i dlatego osoby z hipercholesterolemią (wysoki cholesterol powyżej 200 mg/dl) powinny spożywać więcej warzyw, owoców, a unikać tłustego mięsa i wędlin, serów żółtych, pleśniowych, topionych, jajek, masła i śmietany.

Uwaga! Niekiedy wystarczy kilka tygodni tej kuracji i zły cholesterol LDL spada, ale spada także ten dobry (HDL), a to zła wiadomość, bo dobry cholesterol zapobiega tworzeniu się blaszek miażdżycowych, chroni serce.

Im więcej dobrego cholesterolu w Twoim organizmie, tym jesteś zdrowszy 🙂

Jak podnieść poziom dobrego cholesterolu?

Trzeba schudnąć, rzucić palenie, a przede wszystkim być bardziej aktywnym.

Uwaga! Regularne ćwiczenia fizyczne (przynajmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut) to najlepszy sposób na podbicie dobrego cholesterolu.

Warto też wprowadzić do swojej diety produkty, które obniżają zły, a podwyższają dobry cholesterol.

Awokado podwyższa poziom dobrego cholesterolu

Jest źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które utrzymują cholesterol i trójglicerydy w ryzach. Dostarczy też sporo potasu dobrego dla serca.

Jedz codziennie po pól średniego owocu. Nadaje się do sałatek.

Możesz też przygotować z niego masło: miękki dojrzały miąższ rozgnieć widelcem, skrop sokiem z cytryny, dodaj ząbek czosnku. Dopraw solą, pieprzem i masło gotowe.

Czerwone wino podwyższa poziom dobrego cholesterolu

Najlepszym źródłem prozdrowotnych substancji jest czerwone wytrawne wino, ale trzeba je pić z umiarem (najwyżej 1-2 lampki dziennie).

Wytrawne wino zawiera sporo flawonoidów np. resweratrol o działaniu przeciwutleniającym i przeciwzapalnym, wzmacniającym ściany naczyń krwionośnych, poprawia też krążenie.

Ryby morskie podwyższają poziom dobrego cholesterolu

Dorsz, sola, mintaj, morszczuk, makrela, łosoś, to najbogatsze źródła nienasyconych tłuszczów omega-3, które nie dopuszczają do powstawania zakrzepów w naczyniach krwionośnych.

Uwaga! Jedz 2-3 razy w tygodniu porcję 100-150 g. Świeże lub mrożone ryby piecz w folii  z warzywami bez dodatku tłuszczu, grilluj lub gotuj.

Siemię lniane i orzechy podwyższają poziom dobrego cholesterolu

Błonnik zawarty w siemieniu lnianym utrudnia przyswajanie tłuszczów i cholesterolu z posiłków, reguluje poziom cukru i walczy z otyłością. Siemię oraz orzechy są też bogatym źródłem nienasyconych tłuszczów omega-3.

Dzięki temu mają właściwości przeciwmiażdżycowe, przeciwzapalne i przeciwnowotworowe. Ze względu na zawartość cennych tłuszczów możesz po nie sięgnąć, jeśli nie lubisz ryb lub jesz je rzadko.

Jak naturalnie obniżyć wysoki cholesterol i żyć do sędziwego wieku ze zdrowym sercem?

Ostropest witalny Triumf Matki Natury nad wysokim cholesterolem»

Miłego dnia:)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s