Nasiona i pestki na zdrowie


pestki słonecznikaPrzegryzaj je każdego dnia

Wzmocnią Twoje serce, zęby i kości, zadbają o skórę, włosy i paznokcie. Zwiększają nawet płodność 🙂 Tak działają popularne nasiona i pestki. Chrup je jak najczęściej, ale z umiarem…

Pestki, nasiona, orzechy…

To magazyn substancji odżywczych. Stanowią skoncentrowane źródło białka, zdrowych nienasyconych tłuszczów, błonnika, a przede wszystkim witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Uwaga! Nie może ich zabraknąć w codziennej diecie dzieci, młodzieży, osób dbających linię oraz seniorów. Trzeba przy tym pamiętać o zachowaniu umiaru, bo nasiona i pestki zawierają dużo tłuszczów i są skoncentrowanym źródłem energii – 100 g dostarcza ok. 600 kcal. Dlatego jedz nie więcej niż garść (ok. 30 g) dziennie.

 

Orzech laskowy

Jest dobrym źródłem wit. z grupy B i magnezu. Orzechy laskowe wspomagają układ nerwowy, łagodzą objawy przemęczenia i stresu. Poprawiają pamięć, zapobiegają depresji. To świetny dodatek do deserów owocowych. Najlepiej jedz je w niewielkich ilościach z rana i przegryzaj w ciągu dnia.

Pestki słonecznika

To bogate źródło witamin – A, E oraz z grupy B i składników mineralnych – szczególnie żelaza, potasu, wapnia i cynku. Działają korzystnie na skórę i wspomagają pracę trzustki, a także wzmacniają wzrok.

Dzięki wysokiej zawartości magnezu pestki słonecznika poprawiają pamięć, działają uspokajająco, obniżają ciśnienie krwi i wspomagają serce, zmniejszając ryzyko zawałów i udarów.

Pestki dyni

Słodko-gorzkie dyniowe pestki dostarczą Ci sporo wapnia, potasu, a przede wszystkim cynku (ważny dla mężczyzn). Wspomagają wytwarzanie testosteronu, męskiego hormonu płciowego i poprawiają prace gruczołu krokowego. Są niezbędne do wytwarzania plemników i poprawy ich ruchliwości.

Nerkowiec

Orzechy nerkowca to bogate źródło selenu, który ma właściwości przeciwutleniające, a także przeciwnowotworowe. Przypuszcza się, ze selen może zapobiegać rozwojowi raka płuc, trzustki i jelita grubego.

Uwaga! Wystarczy, że zjesz garść dziennie, by dostarczyć tyle selenu, ile potrzebujesz każdego dnia.

Orzechy nerkowca są doskonałe jako przekąska i dodatek do muesli.

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s