Jak się chronić przed rakiem jelita grubego?


warzywaOchrona przed rakiem jelita grubego

Liczne badania naukowe dowodzą, ze powstawaniu raka układu pokarmowego (zwłaszcza jelita grubego), sprzyja dieta bogata w tłuszcze nasycone (pochodzenia zwierzęcego).

Uwaga! Dlatego trzeba ograniczyć pełnotłuste przetwory mleczne, tłuste mięso oraz dania gotowe. Zbyt duże ilości mięsa mogą przyspieszyć rozwój raka jelita grubego i prostaty.

Z kolei składniki pochodzenia roślinnego hamują rozwój komórek nowotworowych, a tym samym zapobiegają przerzutom. Najwięcej związków, które zapobiegają rozwojowi nowotworów zawierają owoce i warzywa.

Czytaj dalej „Jak się chronić przed rakiem jelita grubego?”

Warzywny koktajl oczyszczający organizm


Koktajl oczyszczający

koktajle

Odtruwanie i usuwanie toksyn z Twojego organizmu odbywa się stale i jest to niezależne od tego, czy stosujesz jakiekolwiek kuracje oczyszczające, czy też nie. Jednak nie zawsze przebiega ono sprawnie, a tempo usuwania to syn zależy od Ciebie, m.in. od Twojego sposobu odżywiania, aktywności fizycznej oraz oddychania.  W Twoje codziennej diecie nie może tzw. odtruwaczy, a takie właściwości mają świeże warzywa.  Odtruwanie organizmu ma kolosalne znaczenie w zapobieganiu chorobom i wpływa też na odporność organizmu.

Uwaga! Po przeprowadzeniu kuracji oczyszczającej Twój organizm odwdzięczy Ci się lepszym samopoczuciem, zwiększeniem energii i obroną przed czynnikami zewnętrznymi.

Czytaj dalej „Warzywny koktajl oczyszczający organizm”

Dieta dla oczu


oczyJaka dieta dla zdrowia oczu?

Każdy z nas z nich korzysta, ale ci, którzy spędzają sporo czasu przy komputerze bardziej „męczą” oczy i w związku z tym muszą uzupełnić codzienny jadłospis o produkty, które są bogatym źródłem witaminy A (tłuszcze) i prowitaminy A, czyli beta-karoten.

Beta-karoten zawarty jest we wszystkich pomarańczowych warzywach i owocach oraz w szpinaku i brokułach.

Uwaga! Istotne jest nie tylko to byś dostarczał organizmowi składników odżywczych, ale przede wszystkim to, żeby owe substancje zostały przez Twój organizm wchłonięte, a co za tym idzie – wykorzystane, a beta-karoten zostanie właściwie przyswojony tylko w towarzystwie tłuszczu.

Warto tutaj wspomnieć, że spożywanie masła, aby oczy były zdrowe, w świetle najnowszych badań nie znajduje zastosowania. Produkty, które zawierają witaminę czy prowitaminę A zostaną najlepiej wykorzystane w towarzystwie tłuszczów roślinnych.

Czytaj dalej „Dieta dla oczu”

Witamina D pomaga w odchudzaniu


słońce witamina dDieta z witaminą D

Witamina D  różni się od innych witamin: od 75 do 90% Twojego zapotrzebowania na nią zaspokajasz dzięki działaniu promieni słonecznych na skórę.

Uwaga! Resztę zapewnią Ci tłuste ryby, jajka, grzyby i mleko.

Na zawartość witaminy D w diecie warto szczególnie zwrócić uwagę podczas odchudzania, bo pomaga ona nie tylko w spalaniu tłuszczu, ale też zapewnia dobry nastój i wzmacnia kości.

Uwaga! Przeprowadzono międzynarodowe badania, które dowiodły, że uczestnicy z odpowiednim poziomem witaminy D w organizmie spalali 3 razy więcej tłuszczu, niż Ci z jej niedoborami.

Czytaj dalej „Witamina D pomaga w odchudzaniu”

4-tygodniowa kuracja dla wątroby


wątrobaZdrowa wątroba = długie życie

Na początku osłabiona wątroba nie daje żadnych dolegliwości. Ma ona tylko kilka nerwów bólowych. Pierwszym ważnym sygnałem tego, że nie pracuje normalne, jest poranne uczucie zmęczenia.

Kolejne wczesne objawy to:

  • wzdęcia i mdłości,

które pojawiają także po zjedzeniu lekkiego posiłku.

Uwaga! W zaawansowanym stadium choroby, kiedy białka oczu stają się żółte, trzeba już koniecznie udać się do lekarza.

A teraz dobra wiadomość 🙂

Czytaj dalej „4-tygodniowa kuracja dla wątroby”

Co podnosi ciśnienie?


ciśnienie krwiDlaczego skacze ciśnienie i jak temu zapobiec?

Najprościej rzecz ujmując układ krwionośny to układ rur – żył i tętnic, przez które przepływa ciecz – krew.

Uwaga! Zwiększenie ciśnienia tętniczego krwi może spowodować uszkodzenia w tym skomplikowanym systemie, a skutki tego mogą być fatalne – nieleczone nadciśnienie grozi m.in. zawałem serca i udarem. Dlatego, jeśli zdiagnozowano u Ciebie nadciśnienie, musisz stosować się do zaleceń lekarza.

Czytaj dalej „Co podnosi ciśnienie?”

Uchyłkowatość jelit


uchyłkowatość jelitUchyłki jelit

Uchyłkowatość jelit to choroba cywilizacyjna», którą powoduje tzw. dieta ubogoresztkowa, czyli uboga w błonnik oraz siedzący tryb życia.

Gdy jesz za mało błonnika, wydłuża się czas przejścia stolca przez jelita, tzw. pasażu jelitowego. W konsekwencji prowadzi to do przerostu mięśni okrężnicy i wzrostu ciśnienia wewnątrzjelitowego.

Uwaga! W jelitach tworzą się wtedy uchyłki cienkościenne (inaczej woreczki lub przepukliny) o średnicy około 1 cm, które uwypuklają się na zewnątrz jelita. Może być ich kilkanaście lub kilkadziesiąt, a zlokalizowane są najczęściej w esicy i zstępnicy.

Czytaj dalej „Uchyłkowatość jelit”

Jaka dieta jesienią i zimą?


dietaJak wzmocnić odporność w okresie jesienno-zimowym?

Zmęczenie, senność, brak energii, to pierwsze sygnały osłabienia organizmu. Właśnie w okresie jesienno-zimowym jesteśmy najbardziej podatni na atak wirusów i bakterii.

Wzmocnij swój system obronny zmieniając dietę.

Dieta na odporność

Jedz 4-5 niewielkich posiłków. Raz dziennie ciepłe danie (np. zupę jarzynową), dwa razy w ciągu dnia twarogi i mleczne napoje fermentowane (np. jogurt, kefir lub maślankę), które zawierają dobre bakterie zwalczające drobnoustroje chorobotwórcze.

Czytaj dalej „Jaka dieta jesienią i zimą?”

Dieta orkiszowa


orkiszProzdrowotne właściwości orkiszu

Systematyczne stosowanie diety orkiszowej regeneruje cały organizm. Zdrowotne właściwości orkiszu sprawdzają się w leczeniu wielu chorób i przynoszą ratunek w sytuacjach, wydawałoby się bez wyjścia.

Kiedy warto spożywać orkisz?

Spożywaj regularnie produkty z orkiszu lub z jego dodatkiem, gdy chorujesz lub cierpisz na takie dolegliwości jak:

  • spadek odporności i wydolności organizmu;
  • nowotwór;
  • reumatyzm, dnę moczanową;
  • alergię;
  • choroby serca i układu krążenia (nadciśnienie tętnicze, choroba wieńcowa, profilaktyka zawału serca, udaru);
  • podwyższony poziom cholesterolu we krwi;
  • schorzenia żołądkowo-jelitowe (wrzodziejące zapalenie jelit, choroba Leśniowskiego-Crohna, zespół jelita drażliwego), biegunki, zaparcia;
  • – kamica nerkowa i pęcherzyka żółciowego;
  • – celiakia;
  • – cukrzyca;
  • – osłabienie organizmu po długotrwałym stosowaniu leków.

Czytaj dalej „Dieta orkiszowa”

Dieta w chorobie wrzodowej


wrzodyDieta przy wrzodach

W większości przypadków za powstawanie wrzodów odpowiada bakteria Helicobacter pylori. Do zakażenia dochodzi drogą pokarmową, zwykle już w dzieciństwie.

Bakteria przylega do błony śluzowej żołądka i tam się namnaża.

Uwaga! U niektórych ludzi zakażenie tą bakterią nie wywołuje żadnych dolegliwości i nie ma potrzeby leczenia, a u innych może się uaktywnić i wtedy konieczna jest antybiotykoterapia.

Czytaj dalej „Dieta w chorobie wrzodowej”